Sacrum Profanum wychowało sobie publiczność

Ostatnia aktualizacja: 17.09.2013 18:51
– Ten festiwal stworzył publikę, która czeka na Sacrum Profanum. I niezależnie jak będzie się zmieniał, to ci którzy przychodzili słuchać współczesnej muzyki amerykańskiej, czy angielskiej, będą przychodzili na koncerty muzyki alternatywnej – opowiadał o Sacrum Profanum 2013 Jacek Hawryluk.
Audio
  • O drugim dniu festiwalu "Sacrum Profanum" opowiadał Jacek Hawryluk (Wybieram Dwójkę)
  • Relacja z pogrzebu Stanisława Mrożka (Wybieram Dwójkę)
  • Relacja z konferencji prasowej Warszawskiej Opery Kameralnej (wybieram Dwójkę)
Publiczność podczas festiwalu Sacrum Profanum 2013
Publiczność podczas festiwalu Sacrum Profanum 2013Foto: materiały prasowe Festivalu Sacrum Profanum/www.wandzelphoto.com

Drugiego dnia festiwalu Sacrum Profanum, kolektyw Bang On A Can All-Stars wykonał legendarną płytę Briana Eno "Music For Airports" w Małopolskim ogrodzie sztuki. Swój pionierski album Brian Eno stworzył  z konkretnym zamysłem. Miała to być kolekcja dźwięków, która odtwarzana z głośników na międzynarodowych lotniskach, wtapiałaby się w otoczenie, tworząc nieinwazyjny soundtrack do oczekiwania na odlot lub przylot samolotu. – Małopolski ogród nie do końca sprawdził się jako lotnisko. Adam Suprynowicz, który razem ze mną jest w Krakowie po wczorajszym koncercie powiedział, że w przypadku tej kompozycji byłoby idealnie, gdyby wybrzmiała ona w Balicach. I miał w stu procentach rację – podkreślał w rozmowie Jacek Hawryluk.

>>> Plan Dwójkowych transmisji z festiwalu Sacrum Profanum 2013 <<<

– Sytuacja, która przydarzyła się Brianowi Eno na lotnisku w Kolonii w 1977 roku, zainspirowała go do napisania tej kompozycji. Została najpierw zaprezentowana na lotnisku w Nowym Jorku, a później w wersji Bang On A Can All-Stars w porcie lotniczym w Amsterdamie. To dlaczego nie zagrać by jej w Balicach. Oczywiście utwór lepiej by się sprawdziło na lotnisku, ale tutaj w Małopolskim ogrodzie sztuk warunki akustyczne są znakomite. Poza tym w trakcie koncertu obok muzyki pojawiały się wizualizacje i fragmenty wideo zarejestrowane na lotnisku, które były ilustracją tego, co Brian Eno wymyślił sobie w 1977 roku – opowiadał dziennikarz Dwójki.

Ponadto w audycji wysłuchaliśmy relacji z pogrzebu Sławomira Mrożka, i również relacji z konferencji prasowej Warszawskiej Opery Kameralnej.

Audycję przygotowała Agata Kwiecińska.