X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Section00
Radio Chopin
Section01

Aktualności

Section02

Dziś na antenie

26 października

arrow_back_ios
arrow_forward_ios
arrow_back_ios
arrow_forward_ios
Biografia dźwiękowa
Rękopisy
Kompozytor miesiąca
Ut musica poesis
Dyskografia
Rozmowy w Polskim Radiu

List do Wojciecha Grzymały

26 października 1843 r. George Sand poinformowała Wojciecha Grzymałę o przyjeździe Chopina do Paryża: „Mały wyjedzie do Paryża 28-go. Będzie tam z Maurycym 29-go”. Przekazała także wiadomości o dobrym stanie zdrowia kompozytora, nie budzącym  najmniejszych obaw. Prosiła swego bliskiego przyjaciela, by pod jej nieobecność zaopiekował się Fryderykiem troskliwie i pielęgnował go w razie potrzeby. Martwiła się też o jego sprawy finansowe: „Nigdy nie ma odłożonych pieniędzy, mimo że zarabia dużo. […] Nie chce przyjąć ode mnie kilkuset franków pożyczki na kilka dni. […] czasem nawet nie pamięta, że nie ma pieniędzy”. Pisarka wiedziała, że w takiej sytuacji pomocą zawsze będzie służył ich wierny i niezawodny  przyjaciel, hrabia Wojciech Grzymała. (md)
Section44
Section07

W oczach innych

Section12

Ut musica poesis

Section13

Dźwiękowa biografia

Dyskografia

Aliona Bajewa i Persimfans

Koncerty skrzypcowe Mendelssohna i Schumanna

Seong-Jin Cho idzie na całość

Recenzja albumu z kompozycjami Franza Schuberta, Albana Berga i Ferenca Liszta

Szostakowicz: Koncerty skrzypcowe – Alina Ibragimova, State Academic Symphony Orchestra of Russia, dyr. Vladimir Jurowski

Ibragimowa odznacza się niecodziennym sposobem gry – właściwie nie śpiewa na skrzypcach, lecz deklamuje. Jej gra ma w sobie siłę prozodii, zarazem jakby pozostawiając na boku potęgę meliki.

Rosenthal, Friedman, Hambourg na żywo – czyli „Landmarks of Recording Pianism”, vol. 2

Płyty z serii „Landmarks of Recorded Pianism” przynoszą zbiory nagrań różnych artystów: nagrań dopiero odkrytych, istniejących dotąd w pojedynczych egzemplarzach, wyjątkowych – nagrań, które nie mieszczą się w normalnych edycjach, pogrupowanych wg nazwisk i dzieł. Powstaje swoista pianistyczna silva rerum – i każda z „rzeczy” jest nadzwyczajna.

Gautier Capuçon, Yuja Wang – Chopin i Franck: Sonaty na fortepian i wiolonczelę

Yuja Wang jest dziś – choć już nie od dziś – jedną z najciekawszych postaci obecnych na muzycznych estradach. Fortepian zdaje się nie stawiać jej żadnego oporu, błyskotliwa technika powoduje, że pojęcie trudności wykonawczych zdaje się dla niej nie istnieć. Mimo tych wirtuozowskich warunków, jak większość dojrzałych muzyków, chińsko-amerykańska artystka z upodobaniem oddaje się kameralistyce. Nie zawsze jej partnerzy znajdują się wprawdzie na tym samym co ona poziomie, ale Gautier Capuçon jest muzykiem równym pianistce pod każdym względem.

Akademizm i nic więcej

Charles Richard-Hamelin to artysta, który zjednał sobie sympatię polskich melomanów za sprawą swoich występów na XVII Konkursie Chopinowskim w 2015 r. Euforię w jaką Kanadyjczyk wprawiał słuchaczy podczas warszawskich przesłuchań odbierałem jako kompletnie nieuzasadnioną. Richard-Hamelin już podczas eliminacji do Konkursu wydał mi się artystą wyłącznie akademickim i niestety ultra-schematycznym.
Archiwalne płyty

Rozmowy w Polskim Radiu

Polska
Chopina

Europa
Chopina