X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

PKP Intercity przedstawiło strategię. Prawie 90 milionów pasażerów w 2030 roku

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2022 13:03
Wyższa prędkość, nowoczesny tabor i coraz większa liczba pasażerów. Takie cele stawia sobie spółka PKP Intercity, które chce osiągnąć do 2030 roku. Dziś przedstawiciele zarządu firmy przedstawili szczegóły strategii.
Na inwestycje PKP Intercity chce przeznaczyć ponad 27 mld zł.
Na inwestycje PKP Intercity chce przeznaczyć ponad 27 mld zł.Foto: BalkansCat/ Shutterstock

Jedną z najważniejszych informacji dotyczących strategii jest zwiększenie pieniędzy na inwestycje. Spółka chce na nie przeznaczyć ponad 27 miliardów złotych.

Modernizacja taboru priorytetem

Zdecydowana większość pieniędzy zostanie przeznaczona na zakup nowego i modernizację starego taboru, którym dziś dysponuje spółka. W sumie na nowoczesny tabor PKP Intercity przeznaczy 24,5 miliarda złotych. Pozostałe pieniądze, czyli 2,6 miliarda złotych zostanie wydane na stworzenie nowoczesnej sieci stacji postojowych. Umożliwią one szybkie serwisowanie pociągów, a co za tym idzie większą niezawodność połączeń. Stacje będą wyposażone także w myjnie, co poprawi czystość składów.

Do 2030 roku przewoźnik chce kupić 926 zupełnie nowych wagonów i zmodernizować półtora tysiąca sztuk. W planach jest też kupno ponad 160 lokomotyw oraz 38 piętrowych składów typu push–pull, 35 elektrycznych zespołów trakcyjnych i 16 lokomotyw hybrydowych, elektryczno – spalinowych.

Nowe klasy przejazdów

Dużą nowością dla pasażerów będzie nowa kategoryzacja pociągów należących do PKP Intercity. Dzisiejszy podział zastąpią trzy kategorie – wysoka, średnia i ekonomiczna.

Kategoria wysoka będzie oznaczać prędkość do 250 kilometrów na godzinę, a co za tym idzie najkrótszy czas przejazdu.  Takie pociągi będą kursować pomiędzy największymi miastami takimi, jak Gdańsk, Kraków, Warszawa, czy Wrocław.

Czytaj także:

Kategoria średnia, to prędkość do 200 kilometrów na godzinę. Pociągi tej klasy będą kursować pomiędzy miastami i aglomeracjami miejskimi. Ostatnia, ekonomiczna kategoria, to prędkość do 200 kilometrów na godzinę, ale o wiele więcej przystanków, także w mniejszych miejscowościach, co zdaniem spółki przyczyni się do walki z tak zwanym wykluczeniem komunikacyjnym.

Nowoczesne i wygodne pociągi

Do 2030 roku ma zostać wprowadzony jednolity standard podróży. Oznacza to, że we wszystkich pociągach znajdą się Wi-Fi i platforma multimedialna, usługa gastronomiczna, klimatyzacja, gniazdka elektryczne i miejsca do opiekunów z dziećmi. Co więcej we wszystkich pociągach mają też powstać miejsca do przewozu rowerów, a składy mają być łatwe w dostępnie dla osób z niepełnosprawnościami. Komfort ma także poprawić nowy wystrój pociągów.

PKP Intercity ma także w planach wprowadzenie nowego systemu sprzedaży biletów. Ma to być prosty, czytelny i funkcjonalny system. Spółka chce dodatkowo wprowadzić nowoczesną aplikację mobilną, uruchomić program lojalnościowy, a także rozwijać zdalne kanały sprzedaży.

Spółka przedstawiła także źródła finansowania programu. Są między innymi środki własne, pieniądze z emisji obligacji, kredyty inwestycyjne, środki z kredytów udzielonych przez Europejski Bank Inwestycyjny i pieniądze z unijnych programów i funduszy.

Celem strategii jest rozbudowa połączeń, poprawa komfortu podróżowania. Przedstawiciele PKP Intercity mają nadzieję, że inwestycje przyciągną pasażerów na kolei. Według wyliczeń spółki, w 2030 roku z jej usług powinno korzystać 88 milionów pasażerów rocznie.

PolskieRadio24.pl, Aleksander Pszoniak, md

Czytaj także

Zmodernizowane dworce, szlaki kolejowe i tabor. Rok inwestycyjnego przyspieszenia na kolei

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2022 07:00
Na kolei od lat prowadzone są inwestycje dofinansowane ze środków Unii Europejskiej oraz budżetu państwa. Ich celem jest zwiększenie konkurencyjności i atrakcyjności transportu szynowego, poprawa bezpieczeństwa oraz spójności wewnętrznej kraju. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Kolej Plus. Trzeci etap zakończony, inwestycje coraz bliżej

Ostatnia aktualizacja: 01.01.2022 15:00
47 projektów o wartości 18 miliardów złotych - to efekty trzeciego etapu naboru wniosków do programu Kolej Plus, który jest jednym z narzędzi, mających walczyć z tak zwanym wykluczeniem komunikacyjnym. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Kolejowe przewozy pasażerskie odbudowują się po pandemii. Wzrost liczby podróżujących

Ostatnia aktualizacja: 31.12.2021 12:15
W listopadzie tego roku koleją podróżowało 25,1 mln pasażerów, czyli o 12,7 mln więcej niż w listopadzie poprzedniego - poinformował Urząd Transportu Kolejowego. Jak dodano, pociągi przewiozły 22,3 mln ton towarów, to o 1,6 mln ton więcej niż przed rokiem.
rozwiń zwiń