X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Niesprawne toalety i zepsute drzwi. UTK kontroluje pociągi

Ostatnia aktualizacja: 10.11.2021 10:00
W czasie Wszystkich Świętych i Święta Niepodległości zwiększa się liczba podróżnych. Dlatego więcej jest również kontroli przeprowadzanych przez inspektorów Urzędu Transportu Kolejowego. Pracownicy UTK sprawdzają stan pociągów by pasażerowie mieli pewność, że do celu dojadą bezpiecznie i w komfortowych warunkach. W trakcie pierwszych kontroli przeprowadzonych przed, jak i po 1 listopada wykryto 29 nieprawidłowości.
Zdjęcie ilustracyjne.
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: Zahnoi Alex/Shutterstock

Kontrole UTK są niezapowiedziane i prowadzone przed wyruszeniem w trasę lub podczas jazdy pociągu. Inspektorzy sprawdzają elementy odpowiedzialne za bezpieczeństwo oraz związane z komfortem podróżowania i prawami pasażera.

Na początku listopada skontrolowano pociągi uruchamiane przez 5 przewoźników. W efekcie tych czynności stwierdzono 29 nieprawidłowości. Chodzi między innymi o  brak właściwych zabezpieczeń drzwi oraz odpowiedniej informacji pasażerskiej, czyli na przykład niesprawne wyświetlacze, brak dostępu do toalet, czy niezapewnienie podróżnym odpowiedniego poziomu komfortu poprzez niedostosowanie pojemności składu do frekwencji.

1200_pociąg_shutterstock.jpg
Remont linii kolejowej Kielce-Częstochowa. Będzie bezpieczniej i wygodniej

Tylko jedna poważniejsza usterka

Tylko w jednym przypadku, z uwagi na stwierdzenie usterki bezpośrednio zagrażającej bezpieczeństwu, wydano decyzję wyłączającą tabor z eksploatacji.

Jak zapewnia UTK, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego konsekwentnie weryfikuje poziom bezpieczeństwa i jakość usług pasażerskich poprzez planowe i doraźne kontrole. Analiza ich wyników na przestrzeni lat potwierdza, że dzięki inwestycjom związanym z modernizacją i zakupem nowego taboru podróżowanie koleją jest bezpieczne i staje się coraz bardziej komfortowe.

Gdzie zgłaszać zastrzeżenia?

Co ma zrobić pasażer, który widzi usterki? W przypadku niezapewnienia odpowiedniej jakości podróży podróżni mogą złożyć reklamację do przewoźnika i domagać się zwrotu części ceny biletu. Jeśli odpowiedź nie będzie satysfakcjonująca, można skontaktować się z Urzędem Transportu Kolejowego za pomocą formularza internetowego lub wiadomości e-mail na adres pasazer@utk.gov.pl.

Polregio1200.jpg
Wielki kontrakt największego polskiego przewoźnika kolejowego – POLREGIO kupuje 300 nowych pociągów

Infolinia (22) 460 40 80 dotycząca praw pasażerów jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach  8.15 - 16.15.

Nieprawidłowości w zakresie bezpieczeństwa w ruchu kolejowym można zgłosić poprzez aplikację Bezpiecznik dostępną dla telefonów z systemami Android i iOS oraz na adres bezpieczenstwo@utk.gov.pl.


PolskieRadio24.pl, Aleksander Pszoniak, md

Czytaj także

"Pasażerowie będą mogli w godnych warunkach oczekiwać na pociągi". Innowacyjny dworzec na Podkarpaciu

Ostatnia aktualizacja: 02.11.2021 14:55
5,5 mln zł kosztowała budowa dworca PKP w Czarnej przy stacji kolejowej Czarna Tarnowska na Podkarpaciu. Obiekt składa się z dwóch pawilonów, wyposażony jest m.in. w systemy odzysku ciepła oraz w monitoring. Dworzec jest dostosowany do osób niepełnosprawnych i niedowidzących.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Rozwój kolei w Polsce to jeden ze strategicznych celów obecnego rządu". Otwarto dworzec w Sterkowcu

Ostatnia aktualizacja: 02.11.2021 16:05
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk wziął udział w otwarciu nowego dworca kolejowego w Sterkowcu w województwie małopolskim. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Wielki kontrakt największego polskiego przewoźnika kolejowego – POLREGIO kupuje 300 nowych pociągów

Ostatnia aktualizacja: 04.11.2021 17:29
Największy pasażerski przewoźnik w Polsce -  POLREGIO, zamierza zamówić do 300 nowych składów pociągów, zapowiedział prezes spółki Artur Martyniuk na Kongresie ESG - Polska Moc Biznesu w Warszawie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Remont linii kolejowej Kielce-Częstochowa. Będzie bezpieczniej i wygodniej

Ostatnia aktualizacja: 09.11.2021 13:39
Na poprawę stanu toru i budowę nowych peronów na świętokrzyskim odcinku linii Kielce–Częstochowa, PKP PLK wydały w tym roku ok. 27 mln zł. W ciągu pięciu ostatnich lat na remont tej linii przeznaczono 73 mln zł - poinformowała spółka.
rozwiń zwiń