X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Marcin Horała: będzie blisko 200 dodatkowych kilometrów tras kolejowych do CPK

Ostatnia aktualizacja: 28.01.2021 11:11
Powstanie blisko 200 km więcej nowych linii kolejowych w stosunku do pierwotnych koncepcji Centralnego Portu Komunikacyjnego - poinformował o tym w czwartek, w audycji radia RDC wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Materiały prasowe

Rada Ministrów przyjęła we wtorek 26 stycznia wykaz inwestycji towarzyszących budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego. Chodzi o nowe linie kolejowe, budowę i przebudowę dróg publicznych oraz powstanie urządzeń i obiektów do obsługi ruchu lotniczego.

Pełnomocnik rządu ds. CPK pytany w Polskim Radiu RDC, czy są różnice między inwestycjami towarzyszącymi wymienionymi w rozporządzeniu a tym, co było pierwotnie projektowane, odpowiedział: "Zależy, na jakim etapie pierwotności tego projektowania byśmy się cofnęli w czasie. Historycznie rzecz biorąc, w stosunku do pierwszych koncepcji Centralnego Portu Komunikacyjnego to jest nieco więcej tych nowych linii kolejowych. To około 200 km więcej, 200 km dłużej".

cpk 1200.jpg
CPK planuje ruch pasażerski po uruchomieniu superlotniska. Znamy najnowsze prognozy

Przedłużona "szprycha" torów do CPK

Marcin Horała przypomniał, że "w pierwotnej wersji szprycha numer 1, ta nowa inwestycja miała się wpinać do starej linii kolejowej w Warlubiu i dalej już po starym śladzie, czy nawet nie po starym śladzie, tylko po prostu istniejący już element obsługiwałby ten ruch".

Ale analizy inwestorskie wykazały, że "nie byłoby obejścia wąskiego gardła" w Zajączkowie Tczewskim przed Trójmiastem, stąd podjęto decyzję, żeby tę nową linię pociągnąć dłużej, aż do samego węzła Trójmiasta.

Prędkości z jakimi pociągi będą dowoziły pasażerów do CPKPrędkości, z jakimi pociągi będą dowoziły pasażerów do CPK

- To właściwie chyba jedyna zmiana w stosunku do tych planów, które już wcześniej były znane. Ona powstała w wyniku konsultacji Strategicznego Studium Lokalizacyjnego, które w dwóch turach toczyły się w zeszłym roku - wskazał Horała. 

cpk 1200(1).jpg
Marcin Horała: CPK to 300 tys. nowych miejsc pracy i olbrzymi zysk dla wielu gałęzi gospodarki

Czym jest CPK?

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 000 hektarów zostanie wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będzie mógł obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie. CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa, zaliczając się do spółek strategicznych z punktu widzenia interesów kraju.

Jak przebiegają główne trasy połączeń kolejowych do CPK Jak przebiegają główne trasy połączeń kolejowych do CPK

PR24/IAR/PAP/sw

Czytaj także

"Wielkie narzędzie przyciągania do Polski kapitału". Horała o Centralnym Porcie Komunikacyjnym

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2020 09:15
- Centralny Port Komunikacyjny jest zakorzeniony w programach europejskich i ma zdolność pozyskiwania funduszy. To wielkie narzędzie przyciągania do Polski kapitału - mówił w Programie 1 Polskiego Radia Marcin Horała, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

PKP PLK ogłosiły plany inwestycyjne do końca 2021 roku

Ostatnia aktualizacja: 26.11.2020 14:00
Blisko 400 projektów na kwotę 17 miliardów złotych. Do końca 2021 roku zarządca sieci kolejowej chce wdrożyć co najmniej 60 projektów inwestycyjnych w ramach Krajowego Programu Kolejowego. Część z nich otrzyma wsparcie z unijnych funduszy. Niektóre zakładają pomoc z nowej perspektywy unijnego budżetu.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Poprawią konkurencyjność, komfort podróży i bezpieczeństwo. PKP PLK podsumowały inwestycje z funduszy UE

Ostatnia aktualizacja: 03.12.2020 15:54
PKP Polskie Linie Kolejowe są największym beneficjentem unijnego funduszu "Łącząc Europę". Przedstawiciele rządu wraz z kolejarzami podsumowali inwestycje, które są współfinansowane przez fundusz i przedstawili wstępne plany dotyczące nowej, unijnej perspektywy finansowej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Rok 2020 na torach. Co zmienił w planach PKP ?

Ostatnia aktualizacja: 23.12.2020 09:20
Rok 2020 miał być czasem kolejnych wzrostów dla przewoźników kolejowych. Z prognoz i wcześniejszych statystyk wynikało, że pasażerowie po wielu latach regresu, znów coraz chętniej chcą korzystać z przewozów kolejowych. W tym celu kupiono nowe wagony, zmodernizowano szlaki i dworce. Niestety plany te pokrzyżowała pandemia choroby COVID – 19. Ale na szczęście nie spowolniła inwestycji kolejowych.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Budowa CPK szansą na rewitalizację linii kolejowej z Orzysza do Mrągowa. Podpisano list intecyjny

Ostatnia aktualizacja: 27.01.2021 13:30
List intencyjny w sprawie rewitalizacji linii kolejowej Orzysz – Mikołajki – Mrągowo, podpisała spółka odpowiedzialna za budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego, przedstawiciele ministerstwa infrastruktury oraz władz Mrągowa. Linia miałaby wejść w system kolejowy CPK.
rozwiń zwiń