X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Zmiana zakupowych nawyków. Zobacz, kto najczęściej odwiedza teraz centra handlowe

Ostatnia aktualizacja: 23.06.2020 15:09
Epidemia koronawirusa sprawia, że centra handlowe odwiedzają obecnie pojedyncze osoby, a nie całe rodziny - wynika z informacji Polskiej Rady Centrów Handlowych.
Zdjęcie ilustracyjne.
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: Pixabay

Jak pokazują dane zebrane z 91 centrów handlowych, których łączna powierzchnia wynosi 3,1 mln m kw., w siódmym tygodniu, po szerszym otwarciu obiektów handlowych, wartość tzw. wskaźnika odwiedzin wynosiła średnio od 62 do 73 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

centrum handlowe 1200.jpg
Powrót do sklepów. Deloitte o zmianie zakupowych zachowań

- Niwelują się różnice między dużymi i bardzo dużymi obiektami a obiektami małymi i średnimi. Jedne z najwyższych wskaźników odwiedzalności notuje Region Północny, najniższe zaś regiony Centralny i Wschodni - poinformowała Anna Zachara-Widła z PRCH.

Zaznaczono, że dane zaprezentowane przez PRCH pokrywają się z danymi firmy Top Key, która dostarcza system zliczania klientów blisko 180 centrom handlowym w Polsce i analizuje ruch klientów w obiektach.

- W czerwcu odnotowujemy dalszy trend wzrostowy dotyczący liczby osób odwiedzających galerie i centra handlowe. Porównując tygodnie 24 i 25 w 2019 roku do tygodni 24 i 25 w roku 2020, odnotowujemy różnice w odwiedzalności na poziomie -27 proc. - mówi cytowany w informacji PRCH dyrektor w Top Key Marcin Guziński.

Centra odwiedzamy mniej rodzinnie

Zaznacza, że jest to spory wzrost odwiedzalności, mając na uwadze 43-procentowe spadki, porównując maj 2020 do maja 2019. Wskazuje, że z danych monitoringu samochodów wynika, że w analogicznym okresie odnotowano spadki na poziomie -9,5 proc.

torba_zakupy_kobieta.jpg
Pierwszy tydzień otwarcia galerii handlowych. Zobacz, ilu Polaków wybrało się na zakupy

- Powyższe dane wskazują, że zmieniają się nawyki zakupowe klientów: centra odwiedzane są przez pojedyncze osoby, a nie całe rodziny, co powinno mieć przełożenie na relatywnie mniejsze spadki dotyczące obrotów, niż mogłoby to wynikać z liczby klientów - dodaje Marcin Guziński.

Z przeprowadzonych badań wynika również "coraz większe wypłaszczenie odwiedzalności", co oznacza, że zmniejsza się różnica w poziomie odwiedzin klientów w galerii między tygodniem a weekendem.

PAP, PR24, akg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Od dzisiaj nowe zasady bezpieczeństwa w sklepach i na targowiskach

Ostatnia aktualizacja: 02.04.2020 11:20
W weekendy zamknięte będą wszystkie sklepy budowlane. Ze względu na konieczność zaopatrywania się w środki higieny osobistej i artykuły spożywcze otwarte pozostaną sklepy spożywcze, apteki, drogerie. Sklepy zobowiązane zostały także do zapewnienia klientom rękawiczek jednorazowych lub płynów dezynfekcyjnych. Poza tym znacznie ograniczono maksymalną liczbę osób, które mogą przebywać jednocześnie w placówkach handlowych i usługowych.  
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polscy właściciele galerii handlowych chcą upomnieć się o wsparcie władz

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2020 07:47
Polscy właściciele galerii handlowych nie chcą być w cieniu międzynarodowych korporacji. Stworzyli związek i przygotowują postulaty do tarczy 2.0 – pisze "Puls Biznesu".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Kiedy otwarcie centrów handlowych? Właściciele galerii rozmawiają z władzami

Ostatnia aktualizacja: 23.04.2020 08:58
Bezpieczeństwo klientów galerii i centrów handlowych w kontekście stopniowego odmrażania polskiej gospodarki to temat, o którym dyskutowali reprezentanci tej branży z przedstawicielami rządu. Decyzja o otwarciu centrów handlowych będzie uzależniona od sytuacji epidemiologicznej w kraju.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pierwszy tydzień otwarcia galerii handlowych. Zobacz, ilu Polaków wybrało się na zakupy

Ostatnia aktualizacja: 15.05.2020 14:02
W pierwszym tygodniu po otwarciu centr handlowych 90 placówek z całej Polski odwiedziło - zależnie od dnia - od 53 proc. do 68 proc. klientów wobec analogicznego okresu ubiegłego roku - wynika danych Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH).
rozwiń zwiń

Czytaj także

Powrót do sklepów. Deloitte o zmianie zakupowych zachowań

Ostatnia aktualizacja: 18.05.2020 13:30
35 proc. handlowców uważa, że zmiana zachowań klientów w związku z epidemią będzie duża - piszą eksperci firmy Deloitte. Odpowiednie wykorzystanie nowych technologii oraz przyjęcie zaktualizowanych założeń modelowania popytu pozwoli detalistom wyjść tej zmianie naprzeciw - oceniają.
rozwiń zwiń