X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Pierwszy tydzień otwarcia galerii handlowych. Zobacz, ilu Polaków wybrało się na zakupy

Ostatnia aktualizacja: 15.05.2020 14:02
W pierwszym tygodniu po otwarciu centr handlowych 90 placówek z całej Polski odwiedziło - zależnie od dnia - od 53 proc. do 68 proc. klientów wobec analogicznego okresu ubiegłego roku - wynika danych Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH).
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne Foto: shutterstock.com/ hxdbzxy

Dodano, że dane pochodzą od zarządców 90 centrów i parków handlowych w Polsce, których łączna powierzchnia najmu wynosi 3,2 mln m. kw., co stanowi reprezentację 26 proc. całości rynku. Dane były analizowane osobno dla każdego dnia tygodnia od 4 do 10 maja br.

sklep1200.jpg
Nowe wymogi dla sklepów. Właściciele spełnią warunki?

PRCH informuje, że w pierwszy dzień ponownego otwarcia centrów handlowych małe i średnie centra odwiedziło średnio 72 proc. osób w stosunku do tego samego okresu z zeszłego roku. W przypadku dużych i bardzo dużych centrów było to 63 proc.

- Najwyższe wskaźniki zanotowane zostały w poniedziałek 4 maja. Popularna zakupowo zazwyczaj sobota zanotowała nieco ponad 50 proc. wizyt klientów w stosunku do analogicznego okresu sprzed epidemii. Niższy wskaźnik od średniej wynikał jednak zapewne z bardzo dobrej sobotniej aury - informuje PRCH.

- Jak pokazują twarde dane, Polacy czekali na szersze otwarcie placówek w obiektach handlowych i co najważniejsze chętnie je odwiedzili kierując się na konkretne zakupy. Średni poziom odwiedzalności powyżej 60 proc., to bardzo dobry wynik, zważywszy na fakt, że wiele firm przewidywało chiński scenariusz, który zakładał poziom footfallu (odwiedzających osób) na poziomie 20-30 proc. - powiedział, Radosław Knap, dyrektor generalny PRCH.

Według PRCH centra handlowe i dotychczas otwarte placówki sklepowe dobrze przygotowały się do nowych wymagań sanitarnych, co pozwala na odbudowę zaufania klientów do możliwości realizacji swoich potrzeb zakupowych.
Polska Rada Centrów Handlowych przyznaje, że na razie w placówkach nie ma tłumów, ale zaznacz, że obecny trend się utrzyma się i klientów będzie więcej, rząd powinien poważnie rozważyć możliwość otwarcia sklepów także w niedziele.
PRCH informuje też, że z danych opublikowanych przez Credit Agricole i PKO BP Research wynika, że w pierwszym tygodniu od otwarcia galerii handlowych, klienci tych banków wydali tyle samo lub więcej aniżeli przed zamknięciem galerii. Dane dotyczą płatności wykonywanych kartami płatniczymi oraz blikiem.
Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) jest stowarzyszeniem not-for-profit, zrzeszającym ponad 240 firm działających w branży nieruchomości i miejsc handlu oraz usług.
 
Od poniedziałku 4 maja został wprowadzony kolejny etap znoszenia ograniczeń związanych z COVID-19, który dotyczy handlu. Została przywrócona m.in. działalność w obiektach handlowych o powierzchni sprzedaży lub usług powyżej 2000 mkw., przy założeniu ograniczenia liczby osób do 1 osoby na 15 mkw. powierzchni, na której jest dokonywana sprzedaż lub są świadczone usługi. 
PAP, PR24, akg
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Handel odbywa się normalnie. Rekordowa sprzedaż mydła w drogeriach

Ostatnia aktualizacja: 11.03.2020 16:25
Sytuacja związana z koronawirusem, nie wpłynęła znacząco na funkcjonowanie handlu detalicznego w Polsce; dostawy produktów odbywają się normalnie - wynika z informacji PAP uzyskanych od sieci handlowych i Polskiej Izby Handlu. Inaczej jest z drogeriami, gdzie brakuje np. mydła i płynów antybakteryjnych.
rozwiń zwiń

Czytaj także

W sklepach ruch już mniejszy, pojawiają się za to nowe problemy

Ostatnia aktualizacja: 31.03.2020 08:17
Po rekordowych zakupach w tygodniu, w którym rząd ogłosił zamknięcie szkół, nie ma już śladu, w kolejnym ruch mocno spadł – nawet o 30 proc.; pojawiły się za to nowe koszty i problemy - pisze wtorkowa "Rzeczpospolita".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Nowe zasady bezpieczeństwa w sklepach i firmach. Zobacz jakie

Ostatnia aktualizacja: 31.03.2020 13:21
Z powodu rozprzestrzeniania się koronawirusa w Polsce rząd wprowadza kolejne regulacje, również w życiu gospodarczym. Chodzi m.in. o zamknięcie niektórych punktów usługowych, hoteli oraz ograniczenie liczby osób przebywających w sklepach. - Musimy zrobić wszystko, żeby uniknąć tego najgorszego scenariusza, nie możemy sobie pozwolić na rozprężenie - podkreślał szef rządu.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Nowe wymogi dla sklepów. Właściciele spełnią warunki?

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2020 19:14
Właściciele sklepów od początku pandemii starają się zachowywać odpowiedzialnie. Montują więc ekrany z pleksi oddzielające sprzedawcę od klienta, czyszczą wózki środkami dezynfekującymi, ograniczają liczbę osób przebywających jednorazowo w sklepie czy promują płatności bezgotówkowe. To jednak nie koniec zabezpieczeń przed koronawirusem...
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polscy właściciele galerii handlowych chcą upomnieć się o wsparcie władz

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2020 07:47
Polscy właściciele galerii handlowych nie chcą być w cieniu międzynarodowych korporacji. Stworzyli związek i przygotowują postulaty do tarczy 2.0 – pisze "Puls Biznesu".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Bujara: sklepy mogłyby być otwarte z zachowaniem zasad bezpieczeństwa

Ostatnia aktualizacja: 27.04.2020 12:00
Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w marcu spadła o 9 proc. w ujęciu rocznym, a w ujęciu miesięcznym - o 3,3 proc. - podał Główny Urząd Statystyczny. O stanie polskiej gospodarki, sytuacji przedsiębiorców i konsumentów w czasie epidemii mówił Alfred Bujara, przewodniczący Krajowej Sekcji Pracowników Handlu NSZZ Solidarność.
rozwiń zwiń