X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Marek Król: nikt przy zdrowych zmysłach nie powie, że płacenie podatków ogranicza wolność słowa

Ostatnia aktualizacja: 12.02.2021 09:31
- Nikt przy zdrowych zmysłach nie powie, że płacenie podatków ogranicza wolność słowa. W tej sytuacji to właściwie monopol spirytusowy miałby największe problemy z wypowiedzią, bo płacą ogromne podatki - skomentował zarzuty wobec pomysłu opodatkowania reklam w mediach jako ograniczającego wolność słowa Marek Król, publicysta.
Marek Król
Marek KrólFoto: PR24/MR

W środę najwięksi prywatni nadawcy radiowi, telewizyjni i internetowi ogłosili strajk i przez cały dzień nie nadawali swoich programów. Miało to związek z rządowymi pracami nad wprowadzeniem podatku od reklamy internetowej i konwencjonalnej. W 2022 r. ma on przynieść budżetowi około 800 mln zł, a uzyskane środki zasilą w głównej mierze Narodowy Fundusz Zdrowia. Media podnosiły argument, że w ten sposób może zostać ograniczona wolność słowa.

Kacper Płażyński 1200.jpg
Protest części mediów. Płażyński: to akcja polityczna pewnej grupy zawodowej

"Dla dobra demokracji"

Zdaniem Marka Króla rządowy projekt zakładający opodatkowanie reklam w mediach jest przeciwdziałaniem procesowi przejmowania władzy przez największe korporacje. - Zjednoczona Prawica chce zatrzymać proces, w którym duże korporacje „zżerają” mniejsze podmioty i w zasadzie doprowadzi to do władania korporacji, co na rynku medialnym jest niebezpieczne. Proces ten powinien zostać zahamowany właśnie dla dobra demokracji - powiedział.

Czytaj także:

Publicysta odniósł się także do zarzutów części mediów o chęci wpływu przez te przepisy na wolność mediów w Polsce. - Nikt przy zdrowych zmysłach nie powie, że płacenie podatków ogranicza wolność słowa. W tej sytuacji to właściwie monopol spirytusowy miałby największe problemy z wypowiedzią, bo płacą ogromne podatki - skomentował.

Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy

Posłuchaj
10:25 PR24_mp3 2021_02_12-11-18-36.mp3 Marek Król o proteście mediów ("Gość PR 24")

* * *

Audycja: Temat dnia / Gość PR24

Prowadzący: Ryszard Gromadzki

Gość: Marek Król (publicysta, "Sieci")

Data emisji: 12.02.2021

Godzina emisji: 11:18

dz

Czytaj także

"Projekt nie dotyczy małych wydawnictw, lokalnych mediów". Müller o planowanym podatku od reklam

Ostatnia aktualizacja: 11.02.2021 21:51
- Są firmy, które transferując część środków do właścicieli zagranicznych, omijają płacenie podatku CIT - powiedział rzecznik rządu Piotr Müller, odnosząc się do projektu ustawy o opodatkowaniu dochodów z reklam. Podkreślił, że planowana zmiana "nie dotyczy małych wydawnictw, lokalnych mediów".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Joanna Lichocka: składka od reklam nie jest wymierzona przeciwko wolności mediów

Ostatnia aktualizacja: 12.02.2021 10:19
Poseł Prawa i Sprawiedliwości Joanna Lichocka powiedziała, że w podatku od reklam nie chodzi o działania przeciwko wolności mediów. Członek Rady Mediów Narodowych podkreśliła na antenie Polskiego Radia 24, że projekt w tej sprawie jest w fazie prekonsultacji i rząd jest otwarty na dialog w tej sprawie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jarosław Sellin: środki z Funduszu Wsparcia Kultury będą dostępne dla wszystkich mediów

Ostatnia aktualizacja: 12.02.2021 11:14
- Każdy, kto będzie tworzył programy dotyczące kultury, będzie mógł skorzystać z Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów - zapowiedział w piątek wiceszef MKiDN Jarosław Sellin, odnosząc się do propozycji opodatkowania przychodów m.in. mediów z reklam.
rozwiń zwiń