X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

"To alarm podniesiony w obronie własnego interesu". Michał Karnowski o proteście mediów

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2021 15:15
- Nie można uciekać od kontekstu, wielkie koncerny, mające w swoim portfolio także media, sięgnęły dzisiaj po bardzo mocne, brutalne narzędzie, sygnał alarmu, który powinien być zarezerwowany dla sytuacji wyjątkowych i naprawdę dotykających zagrożenia wolności słowa - mówił w Polskim Radiu 24 Michał Karnowski ("Sieci").
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneFoto: Mateusz Włodarczyk/Forum

Na początku lutego do wykazu prac legislacyjnych rządu wpisano projekt ustawy, której konsekwencją będzie wprowadzenie składki z tytułu reklamy internetowej i reklamy konwencjonalnej. Zgodnie z założeniami połowa wpływów ze składek od reklam ma trafić m.in. do NFZ.

JakubJałowiczor.jpg
"Kampania lobbingowa". Publicysta o protestach mediów ws. wprowadzenia nowego podatku

Michał Karnowski zauważył, że koncerny medialne bronią własnego interesu ekonomicznego. - Do czego każdy oczywiście ma prawo, ale jeżeli chcemy o tym uczciwie rozmawiać, telewizja TVN osiągnęła w Polsce w 2019 r. ponad 540 mln złotych czystego zysku. Pociągi z pieniędzmi wypracowanymi w Polsce przez media niemieckie też są potężne - stwierdził.

- Media, potężne koncerny, przez lata korzystały z uprzywilejowanej pozycji, opodatkowanie tego sektora jest i było dużo mniejsze niż wielu innych obszarów działalności. Mam do czynienia z alarmem podniesionym w obronie własnego interesu - komentował publicysta.

Gość ocenił, że podatek jest dobrze skonstruowany. - Bardzo progresywnie, dotykający te obszary, które dotychczas najskuteczniej uciekały przed opodatkowaniem na terenie Rzeczpospolitej, z zysków na tym terenie wypracowanych - zaznaczył.

Michał Karnowski przypominał, że takie rozwiązania są stosowane na całym świecie. - Bez wątpienia jest tendencją w Europie, by opodatkowywać ponadnarodowe koncerny cyfrowe. Samo wprowadzenie podatków dla ponadnarodowych koncernów osiągających zyski na rynku polskim byłoby przełomem (…). Podatek dotyczący gigantów cyfrowych powinien być jeszcze większy, stawka 5 proc. jest za mała. Suwerenność informacyjna państwa polskiego, ale też dotycząca pobierania podatków, jest jak gdyby zawieszona. Są to potężne firmy korzystające też z gigantycznego parasola politycznego - mówił publicysta.

Posłuchaj
20:16 PR24_mp3 2021_02_10-13-40-36.mp3 10.02.2021 Michał Karnowski (Polskie Radio 24 / 24 Pytania)

Nowe przepisy, zdaniem uczestników protestu, spowodują też "pogłębienie nierównego traktowania podmiotów działających na polskim rynku medialnym", a ich wprowadzenie będzie oznaczać osłabienie, a nawet likwidację części mediów działających w Polsce, a także ograniczenie możliwości finansowania jakościowych i lokalnych treści.

Czytaj także:

W dalszej części audycji dyskusja o sytuacji w Porozumieniu Jarosława Gowina i jej wpływie na koalicję Zjednoczonej Prawicy.

Zapraszamy do wysłuchania zapisu audycji.

* * *

Audycja: Temat dnia / Gość PR24

Prowadzący: Antoni Trzmiel

Gość: Michał Karnowski

Godzina emisji: 13.40

PR24/ka

Czytaj także

"Koalicja 276". Jankowski: przyniosła skutek odwrotny do zamierzonego

Ostatnia aktualizacja: 09.02.2021 11:23
- Jeżeli ta konwencja miała działać na rzecz porozumienia na opozycji, to przyniosła skutek odwrotny do zamierzonego. Zamiast połączenia mamy raczej bałagan i wspólne obrzucanie się hasłami na opozycji, że w tej formule nie będzie współpracy - powiedział o "Koalicji 276" zaproponowanej przez Platformę Obywatelską Łukasz Jankowski, publicysta radia Wnet.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Podatków nie płacą, a wpływ na życie polityczne mają gigantyczny". Prof. Ryba o podatku od reklam

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2021 10:38
- Pamiętajmy, że te media, czasem koncerny medialne o zasięgu globalnym, funkcjonują w sposób nierównoprawny. Podatków zasadniczo nie płacą lub płacą w pomniejszonej formie, a wpływ na życie polityczne mają gigantyczny - powiedział w Polskim Radiu 24 prof. Mieczysław Ryba, historyk z KUL. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ryszard Majdzik: media muszą zapłacić te podatki dla dobra polskiego narodu

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2021 12:40
- Czas na to, aby wspomogli ochronę zdrowia, bo jest ona teraz w bardzo dużej potrzebie. Potrzeba szczepionek, odpowiedniej opieki zdrowotnej, potrzeba opłacać lekarzy i pielęgniarki - mówił w Polskim Radiu 24 Ryszard Majdzik.
rozwiń zwiń