X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

"My i maszyny". Nowe technologie w służbie humanistyce

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2019 17:59
- Artyści wykorzystują technologie w podobny sposób, jak technicy. Traktują je jak dodatkowe narzędzie pracy. Dużo ciekawsza jest obserwacja interakcji człowieka i maszyny - mówił Kuba Piowar, ekspert z SWPS.  
Audio
  • Czy sztuka przestanie być tworzona przez człowieka? (Stacja kultura/Czwórka)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: koya979/Shutterstock

Wykorzystywanie możliwości robotów w humanistyce to testowanie granic. Sprawdzamy co jest dla nas akceptowalne Kuba Piwowar

- Osoby zajmujące się technologią tworzą maszyny, jako rozwiązanie dla naszych potrzeb. Humaniści zadają nieco głębsze pytania. Na przykład o to, czy tak skonstruowana maszyna naprawdę będzie mogła nam pomóc - wyjaśniał. 

Czy w przyszłości roboty zajmą miejsce artystów? - To już się dzieje. Niektórzy twórcy cedują odpowiedzialność za część pracy na maszyny. Jednocześnie pojawił się nurt, który staje w kontrze do tego zjawiska. Reprezentujący go artyści odpowiadają od początku do końca za proces twórczy - tłumaczył. 

Kuba Piwowar i Kasia Dydo Kuba Piwowar i Kasia Dydo

Dlaczego artyści coraz częściej decydują się na wykorzystanie nowych technologii w procesie twórczym? Gdzie są wykorzystywane? Jakie miejsce w sztuce i humanistyce zajmą w przyszłości? Czy maszyna może pobudzić naszą kreatywność? Więcej na ten temat w nagraniu rozmowy. 

***

Tytuł audycji: Stacja Kultura

Prowadzi: Kasia Dydo

Gość: Kuba Piwowar (ekspert z SWPS)

Data emisji: 29.03.2019

Godzina emisji: 10.15

ac/kul

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Jakub Szamałek: naszą prywatność inni sprzedają w sieci

Ostatnia aktualizacja: 24.01.2019 15:40
- Elektronika i nowe technologie są przydatne, ale mają też ciemną stronę, a korzystanie z nich niesie ryzyko, które próbowałem opisać w swojej książce - opowiada Jakub Szamałek, autor "Cokolwiek wybierzesz".  
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Maszyny bez ciała". Jak algorytmy zmieniają myślenie o kulturze?

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2019 17:24
- Każdy człowiek, który kiedykolwiek zrobił sobie herbatę może nazywać siebie informatykiem - mówił Kuba Piwowar, ekspert z SWPS.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Syntetyczny folklor". Sztuka ludowa z algorytmu

Ostatnia aktualizacja: 05.03.2019 16:13
W 2015 Janek Simon w warunkach domowych, wydrukował na drukarce 3D abstrakcyjny wzór, łączacy wszystkie jego zainteresowania: od globalizacji i geografii politycznej, przez sztuczną inteligencję, spekulacje finansowe, strategie DIY, teorie postkolonialne, po najnowszą – syntetyczny folklor. 
rozwiń zwiń