X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Wiadomości

Social media w kampanii wyborczej w USA. Senatorowie wezwali szefów Twittera i Facebooka

Ostatnia aktualizacja: 18.11.2020 01:41
Szefowie Facebooka i Twittera, Mark Zuckerberg i Jack Dorsey, bronili we wtorek w Senacie USA polityki swoich firm w walce z dezinformacją w trakcie amerykańskich wyborów. Nie przekonywało to wszystkich parlamentarzystów, z których część zapowiadała nałożenie regulacji na branże. 
Siedziba Twittera w Los Angeles w Kalifornii
Siedziba Twittera w Los Angeles w KaliforniiFoto: Michael Vi/ Shutterstock

W kampanii oraz w trakcie przeliczania głosów Facebook i Twitter decydowały się na usuwanie lub oflagowywanie niektórych treści. To drugie dotyczy m.in. wpisów prezydenta USA Donalda Trumpa, których nie potwierdzały władze stanowe. W centrum ponad czterogodzinnego posiedzenia komisji sprawiedliwości Senatu, w którym szefowie wielkich firm uczestniczyli zdalnie, była właśnie "polityka moderowania" wpisów przez gigantów branży mediów społecznościowych.

Twitter logo 1200.jpg
Twitter będzie reagował na "podważanie zaufania do wyborów". Jest oficjalna zapowiedź

Republikańscy parlamentarzyści, bardziej aktywni w trakcie wtorkowego przesłuchania, zarzucali Facebookowi i Twitterowi zaprowadzanie cenzury i ograniczanie wolności wypowiedzi na tych platformach. Demokraci skupiali się głównie na wezwaniach zwiększenia skuteczności w walce z dezinformacją oraz mową nienawiści.

Krytyka działań Twittera

Dorsey, tłumacząc oznaczanie wpisów o wyborczych fałszerstwach, ocenił, że jego firma chce informować o ich szerszym kontekście. Nie przekonało to republikańskiego senatora z Teksasu Teda Cruza, który uznał, że Twitter w ten sposób zajmuje polityczne stanowisko. Szef Twittera przyznał, że błędem były działania firmy wobec niektórych urzędników, przypisując to "podwyższonej uwadze wobec rządowych kont".

Czytaj także: 

Mike Lee, republikański senator z Indiany, ocenił, że "takie błędy" pojawiają się na tej platformie statystycznie częściej wobec osób o poglądach konserwatywnych. Szef Twittera zapewniał, że chociaż decyzje Twittera mogą czasami wydawać się niejasne, to firma ma za cel być jak najbardziej przejrzystą.

Przekonywał, że polityczne poglądy pracowników "nie są czymś, w sprawie czego przeprowadzamy wywiady". 

"Nie tylko memy i dezinformacja"

Mike Lee skrytykował także Facebooka, który oznaczył jego post na temat podejrzenia oszustwa wyborczego, uznając to za coś, co "brzmi bardziej jak państwowe medium ogłaszające linię partyjną, a nie neutralna firma". Jego zdaniem taka polityka "sugeruje, że każdy, kto martwi się oszustwami wyborczymi, jest szalony". - Te obawy mogą być poza głównym nurtem w Palo Alto (siedziba wielu firm technologicznych - red.), ale nie są poza głównym nurtem w pozostałej części Ameryki - argumentował.

en twitter niedzielski 663.jpg
"Nie dajcie się nabrać". Minister zdrowia ostrzega przed fałszywym kontem na Twitterze

Zuckerberg ocenił, że wielu pracowników Facebooka ma lewicowe poglądy. Powiedział jednak, że firma dba o to, aby polityczne preferencje nie wpływały na jej decyzje. Podkreślał, że moderatorzy treści pracują na całym świecie, a nie tylko w Kalifornii.

Czytaj także: 

Zuckerberg bronił działań Facebooka w trakcie amerykańskiej kampanii wyborczej. - Na podstawie tego, co do tej pory widzieliśmy nasze systemy zadziałały sprawnie - stwierdził. Wyraził przekonanie, że jego platforma to nie tylko "memy i dezinformacja".

Planowane zmiany w prawie

Zarówno Demokraci jak i Republikanie, w tym szef komisji Lindsey Graham z GOP, zapowiadają, że powrócą do sprawy i zamierzają wprowadzić zmiany do tzw. Sekcji 230. amerykańskiej ustawy telekomunikacyjnej (ang. Communications Decency Act). Prawo to chroni serwisy internetowe przed procesami sądowymi za treści zamieszczane przez użytkowników.

Było to pierwsze przesłuchanie Zuckerberga i Dorseya w Senacie po amerykańskich wyborach 3 listopada.

Czytaj także

Twitter usunął tysiące propagandowych fake kont. Były powiązane z rządami wielu państw

Ostatnia aktualizacja: 02.04.2020 16:40
Zarząd sieci społecznościowej Twitter usunął w czwartek tysiące fałszywych kont powiązanych z rządami Egiptu, Hondurasu, Indonezji, Arabii Saudyjskiej i Serbii. Konta były używane do rozpowszechniania narracji promowanej przez te rządy.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Szef Twittera: pracownicy mojej firmy mogą pracować zdalnie na stałe

Ostatnia aktualizacja: 13.05.2020 23:24
- Pracownicy Twittera nie muszą wracać do biura, na stałe. Nawet po pandemii mogą pracować zdalnie - przekazał portalowi CBS News dyrektor generalny tego serwisu społecznościowego Jack Dorsey.
rozwiń zwiń