X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Wiadomości

Rząd Donalda Tuska w 2012 r. planował wprowadzić podatek medialny. Nawet do 20 proc.

Ostatnia aktualizacja: 19.02.2021 10:37
Nawet 20 proc. przychodów reklamowych Polsatu i TVN przeznaczana na rzecz TVP, w zamian - większy dostęp do rynku reklam. Do tego powszechna opłata od nośników mediów - taki pomysł na zrównoważenie kosztów publicznego nadawcy telewizyjnego miał rząd Donalda Tuska w 2012 roku. 
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock.com/Ezume Images

joanna lichocka 1200.jpg
"Ten projekt będzie jeszcze dopracowywany". Joanna Lichocka o podatku od reklam

Czarne plansze zamiast programów radiowych i telewizyjnych oraz hasła "Media bez wyboru" w tytułach prasowych - tak kilka dni temu wyglądały wiodące media prywatne. To był ich protest przeciwko planom wprowadzenia przez rząd PiS daniny od przychodów z reklam, mającej wspierać media publiczne. Sam pomysł opodatkowania mediów komercyjnych na rzecz publicznych nadawców nowy nie jest - takie plany miał już rząd Donalda Tuska, o czym w lipcu 2012 roku pisał na swych stronach internetowych "Puls Biznesu".

Miliardowe przychody TVP

"Telewizja Polska (TVP), Polskie Radio i ich lokalne oddziały mają ponad 2 mld zł rocznych kosztów. Nie pokrywają ich ani wpływy abonamentowe, ani przychody z rynku reklamowego, na którym panuje dekoniunktura" - pisała gazeta. Roczne przychody komercyjne TVP wynosiły wówczas 1 mld złotych.

Czytaj także: 

W opracowanie nowego systemu finansowego dla mediów publicznych zaangażowany był resort kultury i jego ówczesny szef - Bogdan Zdrojewski. Jedna z rozważanych koncepcji zakładała, że TVN i Polsat - w zamian za większy dostęp do rynku reklam, z którego częściowo lub całkowicie wycofałaby się TVP - będą przeznaczać pewien procent swoich przychodów reklamowych na rzecz TVP.

kamera shutterstock_1547470730 1200.jpg
Likwidacje, czystki, lojalki. Taki jest plan opozycji na media publiczne

Krytyka ekspertów, wątpliwości beneficjenta

- Wątpię, by stacje zgodziły się na 15-20-procentowy podatek na dofinansowanie publicznego nadawcy - wskazywał w rozmowie z "Pulsem Biznesu" Krzysztof Szumski z domu mediowego Zenith Optimedia. Wątpliwości wobec planów rządu Donalda Tuska miał także ówczesny szef TVP Juliusz Braun.

W planach ministrów Donalda Tuska było także opodadtkowanie na rzecz TVP tabletów i komputerów, jako uzupełnienie podatku od reklam. "Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji (KIGEiT) stara się odwieść resorty od tego pomysłu" - informował "Puls Biznesu".


pb.pl/ mbl

Czytaj także

"To normalna walka o kasę". Wargocka o akcji "Media bez wyboru"

Ostatnia aktualizacja: 16.02.2021 17:05
- Żadne portale internetowe nie zamkną swojej działalności na terenie Polski z tego tytułu, że będą miały zapłacić 2% podatku - powiedziała w Polskim Radiu 24 Teresa Wargocka z Prawa i Sprawiedliwości. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Audycja "Sister Cities" zdjęta z anteny Radia 357. "Odebraliśmy to jako formę cenzury"

Ostatnia aktualizacja: 17.02.2021 16:45
Audycja "Sister Cities" nie pojawiła się na antenie Radia 357 - co zwyczajowo działo się w każdy poniedziałek. Decyzja wywołała zdziwienie zarówno u słuchaczy, jak i prowadzących. Audycja miała być poświęcona aborcji. Prezes rozgłośni Paweł Sołtys stwierdził, że "odcinek nie był audycją muzyczną, wbrew ustaleniom". Autorzy programu ogłosili zakończenie współpracy z rozgłośnią.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Projekt podatku od reklam. Mariusz Gosek: została wywołana panika do celów politycznych

Ostatnia aktualizacja: 18.02.2021 09:00
- Pojawił się dopiero projekt ustawy podatku od reklam. Nie dotyka on w żaden sposób wolności mediów. Chodzi o podatek naprawdę powyżej wielomiliardowych kwot. Wywołana została panika do celów politycznych - powiedział w Polskim Radiu 24 Mariusz Gosek, poseł Solidarnej Polski. Gościem audycji był również Czesław Mroczek z Platformy Obywatelskiej.
rozwiń zwiń