X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Wiadomości

PKN Orlen kupi Polskę Press? Lichocka: informacja ta jest w sferze plotek, nigdy nie została potwierdzona

Ostatnia aktualizacja: 03.12.2020 12:42
- Nie sądzę, żeby rozwiązaniem, jeśli chodzi o reformę rynku medialnego, było kupowanie przez spółki Skarbu Państwa konkretnych tytułów medialnych - oceniła w czwartek poseł PiS Joanna Lichocka.
Joanna Lichocka
Joanna LichockaFoto: STACH ANTKOWIAK/REPORTER

W czwartek w Radiu Wrocław zasiadająca w Radzie Mediów Narodowych Lichocka pytana była, kiedy można się spodziewać projektu dotyczącego dekoncentracji mediów.

- To, kiedy projekt, który jest przygotowany przez ministerstwo kultury i dziedzictwa narodowego, ujrzy światło dzienne, zależy od kierownictwa Zjednoczonej Prawicy, ponieważ jest to projekt, który będzie musiał zmierzyć się z bardzo silnym atakiem politycznym - podkreśliła poseł PiS.

konferencja prasowa media free shutter 1200.jpg
Likwidacja Rady Mediów Narodowych? Senat przyjął projekt ustawy

W jej ocenie projekt ten budzi sporo emocji, ponieważ "narusza interesy tych, którzy zmonopolizowali rynek medialny". Jak zauważyła, dekoncentracja rynku medialnego dotyczy tak samo Agory, jak i mediów niemieckich, ponieważ - dodała - chodzi w niej o to, aby własność jednego podmiotu nie dominowała na rynku medialnym.

"Informacja jest w sferze plotek"

Joanna Lichocka była też pytana o doniesienia tygodnika "The Economist", który na początku października poinformował, że Orlen prowadzi rozmowy z niemieckim wydawnictwem Verlagsgruppe Passau na temat zakupu jego polskiego oddziału, Polska Press.

Zdaniem poseł PiS, informacja ta jest w sferze plotek i nigdy nie została potwierdzona. - Nie sądzę, żeby rozwiązaniem na reformę rynku medialnego było kupowanie przez spółki Skarbu Państwa konkretnych tytułów medialnych. To też spotkałoby się z dużą krytyką, z zaatakowaniem tego procesu pod hasłem nacjonalizacji wolnych mediów. To również nie powinno wchodzić w rachubę - oświadczyła.

Jak podkreśliła, rozwiązania powinny być ustawowe. - Takie, które po prostu wymuszą obecność większej liczby graczy na rynku medialnym, ale nie poprzez wykupywanie mediów przez spółki Skarbu Państwa - uważa Joanna Lichocka.

telewizja 1200.jpg
Wiceminister kultury: ustawa o dekoncentracji mediów może być nowym otwarciem w mediach

Poseł PiS odniosła się też do zastrzeżeń zgłoszonych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie transakcji przejęcia Eurozet przez Agorę. - Z zainteresowaniem śledzę ten proces i nie dziwię się UOKiK, że zgłasza zastrzeżenia. W niektórych regionach ta transakcja doprowadziłaby do 40-proc. dominacji własności tego nowego podmiotu na rynku radiowym. W żadnym państwie europejskim chyba nie byłoby to możliwe - oceniła.

Jak mówiła, pluralizm na rynku medialnym nie zależy od tego, ile jest na nim tytułów, ale również od tego, ile jest na nim podmiotów i do kogo należą te tytuły. - Na przykład niemiecko-szwajcarskie wydawnictwo Axel Springer, mimo że posiada różne tytuły, nie ma to żadnego znaczenia dla pluralizmu, ponieważ to, co napisze "Fakt" jest powtarzane przez Onet, cytowane przez "Newsweek", albo na odwrót i pluralizm jest pozorny - dodała Joanna Lichocka.

bartos

Czytaj także

Strach przed szczepieniem na COVID-19. Eksperci tłumaczą, czy obawy są uzasadnione

Ostatnia aktualizacja: 02.12.2020 20:30
Kolejne firmy farmaceutyczne ogłaszają gotowość dystrybucji szczepionek na koronawirusa. Polski rząd przygotowuje program masowego szczepiania Polaków. Jednocześnie w sieci aż kipi od komentarzy przeciwników szczepień. Z czego to wynika i czy obawy internautów mają realne podstawy? Zapytaliśmy o to ekspertów: doktora Michała Sutkowskiego, prezesa Warszawskich Lekarzy Rodzinnych i Marię Liburę, wiceprezes Polskiego Towarzystwa Komunikacji Medycznej.
rozwiń zwiń