PLL LOT chcą przejąć niemieckie linie Condor Airlines. Należą do upadłego biura Thomas Cook

2020-01-16, 23:19

PLL LOT chcą przejąć niemieckie linie Condor Airlines. Należą do upadłego biura Thomas Cook
Samolot Embraer 170 w barwach PLL LOT. Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Shutterstock/TheHighestQualityImages

Polska Grupa Lotnicza, której najcenniejszą częścią jest PLL LOT, chce przejąć linie lotnicze Condor Airlines. To część upadłego imperium turystycznego Thomas Cook, same są jednak elementem bardzo obiecującym ekonomicznie. Termin składania ofert upływa 17 stycznia.

Posłuchaj

Ekspert lotniczy z BBSG Sebastian Gościniarek - mówił w radiowej Jedynce o negocjacjach LOT-u w sprawie zakupu niemieckiej linii lotniczych Condor Airlines. (Tomasz Matusiak)
+
Dodaj do playlisty

Informację – jako nieoficjalną – podał portal money.pl, dodając jednocześnie, że finansowanie transakcji mają zapewnić PKO BP, Pekao i PZU. Sama wartość transakcji nie jest znana, ale w pierwszym etapie może osiągnąć nawet miliard złotych.

Pogłoski potwierdza również portal niedziela.pl, twierdząc, że taka ekspansja ma wsparcie rządu, wpisuje się bowiem w realizację Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju premiera Mateusza Morawieckiego.

>>>[CZYTAJ TAKŻE] Większa siatka połączeń PLL LOT. Sprawdź 15 nowych kierunków

LOT chce konsolidować małych przewoźników

Jeśli plany polskiego przewoźnika się powiodą, to będzie druga linia zagraniczna, której udziały kupi LOT. Pierwsza była estońska Nordica, nieco ponad trzy lata temu. Prezes LOT-u Rafał Milczarski już wówczas nie ukrywał, że ambicje linii nie ograniczają się do polskiego rynku.

– LOT jest ostatnią firmą w naszym regionie, która może konsolidować małych przewoźników z Europy Środkowej i Wschodniej – mówił. Niemieckie media informowały wcześniej, że linią Condor mogą być zainteresowane jeszcze dwa podmioty w tym amerykański fundusz inwestycyjny.

Powiązany Artykuł

1200_LOT_samolot_PAP.jpg
Pierwszy rejsowy samolot PLL LOT poleciał na nowe pekińskie lotnisko Daxing

Atrakcyjna, ale z długami

Linie Condor były częścią upadłego imperium turystycznego Thomas Cook, same są jednak dość atrakcyjnym kąskiem na rynku lotniczym. Ich atutem jest bowiem mocna siatka połączeń turystycznych z największych niemieckich lotnisk, usługi czarterowe, własne załogi i samoloty. Niemiecki przewoźnik ma łącznie 35 samolotów, a z jego usług korzysta ok. 7 mln pasażerów rocznie. Lata do ok. 80 miejsc na świecie zlokalizowanych na wszystkich kontynentach, poza Australią.

Problemem Condor Airlines jest jednak dług, który powstał gdy Thomas Cook wpadł w tarapaty i drenował z pieniędzy spółki zależne. Wtedy linie uzyskały kredyt z niemieckiego banku rozwoju. Dzisiaj zadłużenie spółki sięga 380 mln euro.

Przebywający w Pekinie prezes LOT-u Rafał Milczarski, powiedział, że w odpowiednim czasie poinformuje o szczegółach i nie zaprzeczył, że Polska Grupa Lotnicza może złożyć ofertę na niemieckiego przewoźnika.

PolskieRadio24.pl/Program 1 Polskiego Radia/IAR/PAP/niedziela.pl/money.pl/DoS

Polecane

Wróć do strony głównej