Nowa pięcioletnia strategia Poczty Polskiej: stawia na paczki, usługi kurierskie, e-commerce i GPW

2015-03-23, 18:43

Nowa pięcioletnia strategia Poczty Polskiej: stawia na paczki, usługi kurierskie, e-commerce i GPW
. Foto: IAR/Łukasz Kowalski

Poczta Polska zdradza strategię biznesową do 2020 roku. Największy w Polsce operator rynku pocztowego stawia na paczki, usługi kurierskie i na usługi e-commerce.

Posłuchaj

Poczta Polska zdradza strategię biznesową do 2020 roku. Na co stawia narodowy operator i skąd weźmie na to pieniądze, mówi prezes Poczty Polskiej, Jerzy Jóźkowiak./Arkadiusz Ekiert, Polskie Radio/.
+
Dodaj do playlisty

Poczta Polska chce osiągnąć w tym segmencie 1, 5 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o 100 proc. Jednocześnie zamierza kontynuować politykę oszczędności. Planuje też pozyskać kapitał poprzez debiut giełdowy w 2016 roku.

Poczta Polska stawia na klienta indywidualnego i biznesowego

- Chcemy by do 2020 roku Poczta Polska odpowiadała w pełni na oczekiwania klientów indywidualnych jak i biznesowych. Będziemy już inną firmą z punktu widzenia rodzaju usług i kanałów dotarcia do klienta. Nadal będziemy się opierali na tych samych filarach, to znaczy Poczta Polska będzie wciąż bezpieczna, efektywna i rentowna oraz utrzyma status podmiotu zaufania publicznego – mówi portalowi gospodarka.polskieradio.pl prezes Poczty Polskiej, Jerzy Jóźkowiak.

Firma chce się umocnić na bardzo dziś konkurencyjnym rynku w Polsce i w Europie, czyli na usługach kurierskich.

Poczta chce zarabiac na przesyłkach kurierskich

- Poczta Polska straciła ten rynek. W latach 90-tych miała prawie 90% rynku usług kurierskich a dziś ma nie więcej niż 9%. Chcemy odbudować obecność na tym rynku. Nie chcemy większych udziałów w tym rynku tylko zwiększenia strumienia dochodów – mówi gość portalu.

Hasłem nowej strategii Poczty Polskiej jest: paczka, kurier i efektywna logistyka.

- Mówimy, że poczta przyszłości będzie koncentrowała się na dostarczaniu zadowolenia klientowi, który głównie będzie korzystał z usług internetowych z łańcucha usług e-commerce. Co nie oznacza, że nie pozostanie część poczty tradycyjnej – mówi prezes Jóźkowiak.

Plan ambitny i wymagający sporych nakładów inwestycyjnych. Poczta ma pomysł na pozyskanie finansów.

- Przede wszystkim nie jesteśmy firmą z długami. Po drugie wiele inwestycji już dokonaliśmy, na poziomie powyżej 700 milionów złotych. Czekają nas jeszcze inwestycje rzędu 1, 5 miliarda złotych.

Poczta Polska liczy na pieniądze z GPW

Ścieżkę, którą tu widzimy, to ścieżka upublicznienia. To znaczy chcemy pójść na GPW by pozyskać środki na projekt, który nazywa się e-commerce w Poczcie Polskiej.

Poczta Polska: spółka z dominującym udzałem Skarbu Państwa

Chce jednak podkreślić, że zawsze pozostaniemy spółką z dominującym udziałem Skarbu Państwa – tłumaczy prezes Poczty Polskiej.

Spółka zrealizuje także program oszczędnościowy na kwotę 1, 5 miliarda złotych.

Arkadiusz Ekiert

/

Polecane

Wróć do strony głównej