X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

InPost zmienia niektóre praktyki. Po skargach konsumentów interweniował UOKiK

Ostatnia aktualizacja: 20.12.2021 11:05
Jak informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, operator paczkomatów InPost na skutek zastrzeżeń i postępowania Urzędu zmienia praktyki, na które skarżyli się konsumenci.
Po interwencji UOKiK-u InPost ma zmienić praktyki, na które skarżyli się konsumenci.
Po interwencji UOKiK-u InPost ma zmienić praktyki, na które skarżyli się konsumenci.Foto: Shutterstock.com / MOZCO Mateusz Szymanski

Jak przypomniał UOKiK, do urzędu wpływały skargi konsumentów na zasady odbioru i nadawania przesyłek za pośrednictwem InPost. Dotyczyły m.in. dodatkowych opłat za weryfikację błędnych wymiarów przesyłek, czy przekierowania do innego paczkomatu bez zgody konsumenta.

Skargi te dały podstawę do wszczęcia postępowania wyjaśniającego.

- Sprawdziliśmy, czy problemy poruszane przez konsumentów mają miejsce. W trakcie postępowania spółka dostosowała się do naszych zastrzeżeń. Część zmian została już wdrożona, co mogli już odczuć konsumenci korzystający z tych usług - podkreślił, cytowany w informacji, Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Na co zwrócił uwagę UOKiK?

Wątpliwości UOKiK-u wzbudziło automatyczne przekierowywanie paczek do innego paczkomatu, gdy docelowy był przepełniony. InPost zrezygnował z tego, a obecnie, jeżeli paczkomat jest przepełniony lub uległ awarii, paczka trafia na jeden dzień do tymczasowego oddalonego o maksymalnie 2 km w linii prostej. Gdy nie zostanie w tym czasie odebrana, wraca do pierwotnego. Dzięki temu konsument może odebrać przesyłkę w dogodnej dla siebie lokalizacji i terminie - podkreślił urząd.

InPost pobierał też opłatę za weryfikację gabarytów przesyłki, naliczając ją po realizacji usługi. Dotyczyło to takich sytuacji, gdy nadający przesyłkę konsument przekazał do wysyłki paczkę o wymiarach innych niż deklarował.

Czytaj także:

Przedsiębiorca w 2022 r. rozpocznie wprowadzanie zmian, rezygnując z pobierania takiej opłaty - poinformował Urząd.

Więcej czasu na odbiór przesyłki w niektórych punktach

Kolejną zmienianą praktyką będzie czas na odbiór przesyłki z punktów niedostępnych w niektóre dni tygodnia. InPost wydłuży czas odbioru przesyłki z punktów o ograniczonej dostępności. Chodzi o sytuacje, gdy punkt odbioru znajduje się np. w sklepie nieczynnym w niedziele niehandlowe, a termin odbioru przypada wtedy, gdy jest nieczynny. Czas odbioru wydłuży się o 24 godziny za każdy dzień, w którym punkt był niedostępny. Zmiany te zostaną wprowadzone w 2022 r. - poinformował UOKiK.


PolskieRadio24.pl, PAP, UOKiK, md


Czytaj także

Gigantyczna kara dla TeleGo. Według UOKiK firma wprowadzała konsumentów w błąd

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2021 12:53
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na spółkę TeleGo kary o wartości prawie 8 mln zł. Według UOKiK operator telefoniczny wprowadzał konsumentów w błąd, a za cel swoich praktyk obierał przede wszystkim seniorów. Urząd - pod rygorem natychmiastowej wykonalności - nakazała zaniechać zakwestionowanych praktyk.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Gwiazdkowe prezenty kupuj rozważnie". UOKiK radzi, na co zwrócić uwagę

Ostatnia aktualizacja: 10.12.2021 11:53
Okres przedświąteczny to czas, kiedy chętnie kupujemy i wydajemy więcej, z myślą o prezentach dla bliskich. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta przypomina o podstawowych prawach konsumentów oraz podpowiada, na co zwrócić uwagę przy świątecznych zakupach.
rozwiń zwiń

Czytaj także

UOKiK zweryfikuje nową politykę prywatności firmy Apple. "Sprawdzamy, czy mogło dojść do ograniczenia konkurencji"

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2021 10:20
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wyjaśniające wobec firmy Apple. Sprawa dotyczy nowych zasad polityki prywatności i przetwarzania danych osobowych wprowadzonych na urządzeniach z systemem iOS. Jak poinformował Urząd dotyczy to wszystkich produktów z systemami operacyjnymi: iOS 14.5, iPadOS 14.5, tvOS 14.5 oraz ich późniejszych wersji.
rozwiń zwiń