InPost zmienia niektóre praktyki. Po skargach konsumentów interweniował UOKiK

2021-12-20, 11:05

InPost zmienia niektóre praktyki. Po skargach konsumentów interweniował UOKiK
Po interwencji UOKiK-u InPost ma zmienić praktyki, na które skarżyli się konsumenci.Foto: Shutterstock.com / MOZCO Mateusz Szymanski

Jak informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, operator paczkomatów InPost na skutek zastrzeżeń i postępowania Urzędu zmienia praktyki, na które skarżyli się konsumenci.

Jak przypomniał UOKiK, do urzędu wpływały skargi konsumentów na zasady odbioru i nadawania przesyłek za pośrednictwem InPost. Dotyczyły m.in. dodatkowych opłat za weryfikację błędnych wymiarów przesyłek, czy przekierowania do innego paczkomatu bez zgody konsumenta.

Skargi te dały podstawę do wszczęcia postępowania wyjaśniającego.

- Sprawdziliśmy, czy problemy poruszane przez konsumentów mają miejsce. W trakcie postępowania spółka dostosowała się do naszych zastrzeżeń. Część zmian została już wdrożona, co mogli już odczuć konsumenci korzystający z tych usług - podkreślił, cytowany w informacji, Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Na co zwrócił uwagę UOKiK?

Wątpliwości UOKiK-u wzbudziło automatyczne przekierowywanie paczek do innego paczkomatu, gdy docelowy był przepełniony. InPost zrezygnował z tego, a obecnie, jeżeli paczkomat jest przepełniony lub uległ awarii, paczka trafia na jeden dzień do tymczasowego oddalonego o maksymalnie 2 km w linii prostej. Gdy nie zostanie w tym czasie odebrana, wraca do pierwotnego. Dzięki temu konsument może odebrać przesyłkę w dogodnej dla siebie lokalizacji i terminie - podkreślił urząd.

InPost pobierał też opłatę za weryfikację gabarytów przesyłki, naliczając ją po realizacji usługi. Dotyczyło to takich sytuacji, gdy nadający przesyłkę konsument przekazał do wysyłki paczkę o wymiarach innych niż deklarował.

Czytaj także:

Przedsiębiorca w 2022 r. rozpocznie wprowadzanie zmian, rezygnując z pobierania takiej opłaty - poinformował Urząd.

Więcej czasu na odbiór przesyłki w niektórych punktach

Kolejną zmienianą praktyką będzie czas na odbiór przesyłki z punktów niedostępnych w niektóre dni tygodnia. InPost wydłuży czas odbioru przesyłki z punktów o ograniczonej dostępności. Chodzi o sytuacje, gdy punkt odbioru znajduje się np. w sklepie nieczynnym w niedziele niehandlowe, a termin odbioru przypada wtedy, gdy jest nieczynny. Czas odbioru wydłuży się o 24 godziny za każdy dzień, w którym punkt był niedostępny. Zmiany te zostaną wprowadzone w 2022 r. - poinformował UOKiK.


PolskieRadio24.pl, PAP, UOKiK, md


Polecane

Wróć do strony głównej