X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

"Szereg korzyści". PKN Orlen buduje strategię medialną, przejęcie Polska Press jest elementem większej całości

Ostatnia aktualizacja: 11.12.2020 11:35
W poniedziałek 7 grudnia głównym tematem medialnym w Polsce było przejęcie przez PKN Orlen wydawnictwa Polska Press Grupa. Decyzja ta - będąca zarazem kolejnym przejęciem dokonanym przez płocką spółkę na przestrzeni ostatnich miesięcy - wywołała lawinę komentarzy. Jakie korzyści może odnieść płocka spółka z tego posunięcia? – zastanawiają się analitycy serwisu energetyka24.com.
Logo grupy Orlen
Logo grupy OrlenFoto: ARKADIUSZ ZIOLEK/East News

- Przejmujemy wydawnictwo Polska Press. Dzięki transakcji zyskamy dostęp do 17,4 mln użytkowników portali wchodzących w skład Grupy. Pozwoli nam to skutecznie wspierać sprzedaż i rozbudowywać narzędzia big data. To kluczowe zasoby w kontekście planowanego rozwoju sieci detalicznej - tak sytuację skomentował prezes Orlenu Daniel Obajtek, wskazując jednocześnie, jakie aktywa przejętej grupy były dla jego spółki najatrakcyjniejsze.

Choć Polska Press to 20 regionalnych dzienników, 120 lokalnych tygodników i 398,4 mln zł przychodu (dane za 2019 rok), to jednak największą wartością dodaną dla Orlenu stanowi zasób ok. 500 portali internetowych będących własnością grupy.

obajtek 1200 (2).jpg
Prezes PKN Orlen o kupnie grupy Polska Press: tak robią duże koncerny na całym świecie

Każda decyzja ma uzasadnienie biznesowe

Przejęcie Polska Press Grupy to nie pierwszy tego typu krok Orlenu - spółka posiada już agencję mediową oraz największa sieć dystrybucji prasy w Polsce, czyli Ruch. Płocki koncern nie zdradza na razie, jakie ma konkretnie plany względem rozwoju przejętych wydawnictw.

- Każda decyzja, która zapada w PKN Orlen ma uzasadnienie biznesowe, poparte analizami oraz badaniami. Nigdy nie przystępujemy do realizacji bez jasnego planu na przyszłość. To samo dotyczy Grupy Polska Press, która jest obecnie w dobrej kondycji finansowej, choć oczywiście planujemy jej rozwój, a w konsekwencji wzrost jej przychodów. O szczegółach będziemy jednak informować rynek dopiero w momencie realizacji działań - informuje biuro prasowe Orlen w odpowiedzi na pytania Energetyka24.

Polski gigant naftowy podkreśla jednak, że istnieje synergia między podmiotami, które udało mu się przejąć.

- Mamy konkretny plan działania jeśli chodzi o dalszy rozwój zarówno Grupy Polska Press oraz spółki Ruch, jak i synergii dla naszego całego biznesu detalicznego. Chcemy wykorzystać te mechanizmy do wdrażania nowych rozwiązań w detalu. Najpierw jednak zamierzamy zakończyć te transakcje, aby dopiero później przystąpić do wdrażania planu, który wprowadzi nasz segment detaliczny na zupełnie nowy, wyższy poziom - dodaje biuro prasowe.

Orlen mat pras 1200.jpg
Połączenie PKN Orlen, PGNiG i Lotosu. Energetyczny gigant zaczyna nabierać realnych kształtów

To jedynie ułamek korzyści

Grupa Polska Press to spora siatka lokalnych serwisów informacyjnych, które z uwagi na swój charakter i poruszanie miejscowych, regionalnych problemów zapewniają sobie spore grono czytelników. Prezes Daniel Obajtek mówił, że przejęcie grupy medialnej stanowić będzie wsparcie dla agencji mediowej Sigma Bis należącej do koncernu. Z perspektywy przeciętnego Polaka Grupa Orlen, która już dawno przestała być wyłącznie popularną w Polsce siecią stacji paliw, dostaje do ręki potężne możliwości reklamy swoich produktów czy budowania PR w bardzo bezpośrednich kanałach komunikacji ze statystycznym Kowalskim.

"To jednak jedynie ułamek korzyści płynących dla Orlenu z przejęcia Polska Press Grupy. Najważniejszą są zasoby Big Data. Są to dane pozwalające w jeszcze większym stopniu wpłynąć na procesy zakupowe - poprzez lepszą identyfikację konsumenta oraz zidentyfikowanie jego zainteresowań i potrzeb, a to przekłada się na zwiększenie możliwości dotarcia do potencjalnego klienta" - czytamy w analizie.

Jednakże wykorzystanie potencjału tych narzędzi może dotyczyć płaszczyzn szerszych niż marketing. Orlen - jako spółka częściowo kontrolowaną przez Skarb Państwa - zbliża w sensie właścicielskim Grupę Polska Press, czyli sieć mediów oplatających Polskę lokalną, do mediów publicznych. Płocka spółka podkreśla, że postrzega te możliwości wyłącznie w kategoriach marketingowych.

"Przejęcie Polska Press to inwestycja stricte biznesowa. Pozyskane aktywa, w tym również narzędzia internetowe, stanowić będą istotny element wsparcia sprzedaży. Pozwolą szybciej i lepiej dotrzeć do właściwego klienta z naszą spersonalizowaną ofertą. Trudno natomiast odnosić się do spekulacji medialnych, które nacechowane są emocjonalnie i nie uwzględniają synergii biznesowych" - odpowiada Orlen na pytania prasowe Energetyka24 w tym zakresie.

Nowoczesne narzędzi w dyspozycji mediów

Podsumowując, dla płockiej spółki nabycie Polska Press jest bez wątpienia decyzją korzystną biznesowo i strategicznie. Nie mają racji ci komentatorzy, którzy skupili się na dość wątłej kondycji finansowej papierowej prasy lokalnej, bo to nie ona była tu realną wartością dodaną płynącą z tej transakcji. Jednakże ruch ten budzi uzasadnione pytania, rozbijające się de facto o rolę nowoczesnych narzędzi będących w dyspozycji mediów do kształtowania (a nie opisywania) rzeczywistości przedstawianej ich odbiorcom. W opinii analityków serwisu ten temat jest godzien poważnej debaty społecznej, poruszającej wątki prawne oraz cyfrowe. Wątpliwości są jednak istotne – dotyczą one bowiem fundamentalnych zasad obiegu informacji i kształtowania dróg tego procesu.


PolskieRadio24.pl/energetyka24.com/DoS

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Rozrasta się kolejna wielka inwestycja Grupy Orlen. Anwil podwoi produkcję nawozów azotowych

Ostatnia aktualizacja: 25.11.2020 16:11
- W Anwilu, spółce z Grupy Orlen, za półtora roku gotowa będzie budowana obecnie trzecia linia produkcyjna nawozów azotowych. Inwestycja przebiega zgodnie z planem. Dzięki niej poziom produkcji nawozów azotowych wzrośnie tam do ok. 1,5 mln ton rocznie - poinformował prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.
rozwiń zwiń

Czytaj także

PKN Orlen ogłosił strategię do 2030 roku. Obajtek: 30 mld zł pozwoli zrealizować neutralność klimatyczną

Ostatnia aktualizacja: 30.11.2020 11:11
Grupa Kapitałowa ORLEN ogłosiła strategię do 2030 roku. Ambicją koncernu jest stanie się liderem zrównoważonej transformacji energetycznej w Europie Środkowo-Wschodniej. Elementem strategii są inwestycje w obszary zrównoważonego rozwoju do 2030 roku w wysokości 30 mld zł, w tym ponad 25 mld zł w projekty obniżające emisje CO2.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Orlen przejął Ruch. Daniel Obajtek: wkrótce przedstawimy trzy nowe formaty detaliczne

Ostatnia aktualizacja: 02.12.2020 07:55
- W grudniu lub styczniu przedstawimy trzy nowe formaty detaliczne, które będą prowadzone we współpracy z przedsiębiorstwem Ruch - poinformował PAP prezes PKN Orlen Daniel Obajtek. Na pytanie, czy zniknie marka "Ruch", Obajtek odparł, że zostanie ona "wzbogacona".
rozwiń zwiń