X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Dobry czas dla e-handlu. Pandemia sprzyja rozwojowi branży

Ostatnia aktualizacja: 09.11.2020 11:26
Już co 6 Polak deklaruje, że zamiast w sklepach stacjonarnych kupuje w internecie. Ryzyko związane z koronawirusem mocno wpłynęło na zmianę sposobu nabywania niektórych towarów - mówi Marek Gieorgica z Santander Consumer Bank, który opracował raport "Polaków portfel własny".
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock
Posłuchaj
02:06 PR1_AAC 2020_11_09-06-33-25.mp3 Dobry czas dla e-handlu. Pandemia sprzyja rozwojowi branży (Aleksandra Tycner/PR1)

Jak wskazuje, zwiększone zainteresowanie e-zakupami widać szczególnie wśród najmłodszych badanych, do 29. roku życia. W tej grupie niemal co trzeci kupuje obecnie częściej online. Zakupy internetowe zyskały też na popularności wśród 30- i 50-latków.

W dużych miastach 27% badanych deklaruje, że kupuje przez internet. W mniejszych ośrodkach, jak Radom czy Kielce, odsetek ten jest mniejszy i wynosi 9%.

- Co ciekawe, popularność zakupów internetowych rośnie również wśród mieszkańców wsi. W tej grupie aż 17% deklaruje, że przerzuciło się na handel internetowy w związku z pandemią - dodaje Marek Gieorgica.

shutterstock_107374190 galeria handlowa zakupy 1200.jpg
Analiza: galerie ze sklepami tracą klientów, rośnie popularność małych parków handlowych

Pandemia zmienia zwyczaje zakupowe

Jednak zdaniem ekspertów e-commerce najlepsze ma jeszcze przed sobą. Edyta Kochlewska z portalu dlahandlu.pl zwraca uwagę, że tej branży będzie sprzyjało zamknięcie galerii handlowych, przez co np. wiele osób prezenty świąteczne kupi przez internet. Jak dodaje, zamknięcie galerii sprawia też, że w sieci będziemy kupować produkty, po które wcześniej woleliśmy wybrać się osobiście.

Z danych wynika, że w ostatnich miesiącach największy wzrost sprzedaży odnotowano w kategorii zakupów spożywczych.

PolskieRadio24.pl, Program 1 Polskiego Radia, Aleksandra Tycner, md

Czytaj także

Szczelniejszy VAT w międzynarodowym e-handlu. Znamy projekt zmian przepisów

Ostatnia aktualizacja: 29.10.2020 19:50
Resort finansów przekazał do konsultacji projekt zmiany ustawy o VAT, wprowadzający unijne przepisy tzw. Pakietu VAT e-commerce. Chodzi m.in. o uszczelnienie VAT w transgranicznym handlu elektronicznym pomiędzy przedsiębiorcami i konsumentami (B2C).
rozwiń zwiń

Czytaj także

Drobny handel też skorzysta z tarczy branżowej. Będzie pomoc dla sprzedających na targowiskach

Ostatnia aktualizacja: 05.11.2020 07:53
W projekcie antykryzysowej tarczy branżowej przewidziane jest m.in. zwolnienie ze składek i postojowe dla przedsiębiorców handlujących na targowiskach. Pojawia się także propozycja zawieszenie na rok opłaty targowej, która stanowi obecnie poważne obciążenie dla przedsiębiorców.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Analiza: galerie ze sklepami tracą klientów, rośnie popularność małych parków handlowych

Ostatnia aktualizacja: 05.11.2020 15:14
Z analizy firmy doradczej CBRE wynika, że trzeci kwartał 2020 r. upłynął sieciom handlowym na odbudowie sprzedaży, natomiast kolejny lockdown galerii handlowych wpłynie na branżę bardziej negatywnie niż wiosenny.
rozwiń zwiń