X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Plan modernizacji 5 tysięcy kilometrów linii kolejowych

Ostatnia aktualizacja: 02.06.2020 22:00
Kolejarze rozpoczęli przygotowania do inwestycji z nowej perspektywy budżetu Unii Europejskiej. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na studium wykonalności dwóch odcinków – Tłuszcz – Ostrołęka oraz Kutno – Płock – Sierpc. Wartość umowy, to siedem milionów złotych.
Tory kolejowe - zdj. ilustracyjne
Tory kolejowe - zdj. ilustracyjneFoto: Pixabay

Na trasach mają być wymienione tory i dobudowane nowe tory, dzięki czemu zwiększy się prędkość nawet do 160 kilometrów na godzinę.

W ramach studium analizowana będzie między innymi budowa drugiego toru oraz podniesienie prędkości pociągów nawet do 160 kilometrów na godzinę.  Planowana inwestycja na trasie Tłuszcz – Ostrołęka zakłada ułatwienie dostępu do pociągów dla mieszkańców 14 miejscowości pomiędzy tymi miejscowościami.

Podróżni zyskają stacje i przystanki  dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, Wykonawca przeanalizuje też potrzebę budowy dodatkowych peronów, a także możliwość przebudowy przejazdów kolejowo-drogowych. Analiza obejmie również obiekty inżynieryjne, czyli między innymi mosty i wiadukty, które mają być dostosowane do większej prędkości pociągów.


pkp cargo 1200.jpg
Stop degradacji lokalnej infrastruktury kolejowej. Rusza nabór wniosków do programu Kolej Plus

Nowe perony

W przypadku linii  Kutno – Płock – Sierpc planowana jest między innymi  przebudowa peronów, która ma zapewnić wyższy komfort obsługi pasażerów. Wszystkie obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Planowana jest także budowa nowej stacji na odcinku Płock Trzepowo – Sierpc. Jej lokalizacja zostanie przeanalizowana w studium. Budowa dwóch łącznic w okolicy Kutna pozwoli  natomiast na sprawny przejazd pociągów w kierunku Warszawy i Włocławka bez konieczności zmiany kierunku jazdy.

Zmodernizowany odcinek z Tłuszcza do Ostrołęki będzie fragmentem systemu transportowego Centralnego Portu Komunikacyjnego.


shutterstock_pociąg podróżni pkp 1200.jpg
Koronawirus a podróże. Sprawdź obowiązujące od 1 czerwca zmiany

Modernizacja 5 tysięcy km tras kolejowych

Jak mówi prezes PKP PLK Ireneusz Merchel, w ramach przygotowań do stworzenia tego systemu kolejarze zmodernizują lub wybudują  pięć tysięcy kilometrów linii kolejowych. Dwa tysiące zostało bądź zostanie zmodernizowane w tej perspektywie unijnej, natomiast trzy tysiące przewidziano na przyszłą perspektywę.

Studium posłuży do stworzenia ostatecznego planu modernizacji tych dwóch linii. Potem zostanie wybrany wykonawca prac. Na odcinku Kutno – Płock – Sierpc pociągi pojadą do 120 kilometrów na godzinę, a na odcinku Tłuszcz – Ostrołęka do 160 kilometrów na godzinę.

 

IAR/Aleksander Pszoniak/PR24.pl/sw

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Coraz więcej osób wybiera kolej. Ponad 355 milionów pasażerów w 2019 r.

Ostatnia aktualizacja: 31.01.2020 14:00
Raport na temat przewozów pasażerskich opublikował Urząd Transportu Kolejowego. Z opracowania wynika, że w 2019 roku pociągi w naszym kraju przewiozły ponad 355 milionów osób. To o około 25 milionów więcej niż w 2018 roku.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Samorządy przywrócą połączenie kolejowe Racibórz-Prudnik

Ostatnia aktualizacja: 09.03.2020 17:45
Przedstawiciele samorządów leżących wzdłuż linii kolejowej Racibórz – Głubczyce - Prudnik porozumieli się ws. jej reaktywacji w ramach programu Kolej Plus. Według wiceministra aktywów państwowych Janusza Kowalskiego, to wzór dla podobnej współpracy w innych częściach kraju.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Instytut Staszica: inwestycje infrastrukturalne pociągną w górę całą gospodarkę

Ostatnia aktualizacja: 02.05.2020 14:17
Inwestycje takie jak CPK, prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe i Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, mogą w największym stopniu pobudzać gospodarkę i pomagać walczyć z bezrobociem - uważają eksperci Instytut Staszica. 
rozwiń zwiń