Muzyka w sklepie pomaga w sprzedaży

2015-05-19, 19:50

Muzyka w sklepie pomaga w sprzedaży
. Foto: pixabay.com

Z roku na rok coraz więcej firm w tym punktów usługowych płaci za odtwarzanie muzyki w lokalach. Tak wynika z najnowszego raportu Związku Producentów Audio Video (ZPAV).

Posłuchaj

- Świadomość przedsiębiorców, że w przypadku korzystania z muzyki trzeba za nią zapłacić, rośnie. To się odbija na naszych wynikach. Nastąpił wzrost ilości punktów, które wnoszą opłaty - mówi Bogusław Pluta - dyrektor ZPAV /Dominik Olędzki, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
+
Dodaj do playlisty

W ubiegłym roku ZPAV zainkasował z tego tytułu ponad 39 tys. złotych netto. To wzrost o 4,4 proc. w porównaniu z 2013 rokiem.

- Świadomość przedsiębiorców, że w przypadku korzystania z muzyki trzeba za nią zapłacić, rośnie. To się odbija na naszych wynikach. Nastąpił wzrost ilości punktów, które wnoszą opłaty - mówi Bogusław Pluta - dyrektor ZPAV.

Według niego nadal nie ma świadomości, jak dobrze tę muzykę wykorzystać. - Przedsiębiorcy wciąż nie mają świadomości, że to jest dla nich biznes i że warto w muzykę inwestować pieniądze. Także włożyć trochę wysiłku, by tak ją dobrać, żeby dobrze działała na klientów. To także wpływa na sprzedaż - opowiada.
Jego zdaniem specjaliści są w stanie dobrać konkretną muzykę pod sprzedaż konkretnych towarów. - Inną pod zielone jeansy, a inną pod niebieskie - dodaje. - Osiedlowy sklep spożywczy, który puści muzykę zyska 10 proc. klientów, w stosunku do sklepu, który jej nie puści - twierdzi.

Dominik Olędzki/mp

Polecane

Wróć do strony głównej