Nieudany prezent: czy można go oddać w sklepie?

2014-12-27, 09:59

Nieudany prezent: czy można go oddać w sklepie?
Niektórzy decydują się oddać nietrafione prezenty do sklepu. Jednak sklep wcale nie musi przyjąć towaru, jeśli nie jest on wadliwy.Foto: Glow Images/East News

Nie wszyscy są być zadowoleni z tego, co dostali pod choinkę. Co zrobić, jeśli obdarowano nas czymś, co nam się nie podoba albo czego nie potrzebujemy?

Posłuchaj

Czy uda nam się zwrócić niechciany prezent w sklepie i e-sklepie, tłumaczy Joanna Wosińska z Fundacji Pro-test./IAR/.
+
Dodaj do playlisty

Niektórzy decydują się oddać nietrafione prezenty do sklepu. Jednak jak mówi Joanna Wosińska z Fundacji Pro-test, sklep wcale nie musi przyjąć towaru, jeśli nie jest on wadliwy.

Jednak niektóre sklepy wychodzą naprzeciw potrzebom konsumentów i zgadzają się na zwrot czy wymianę nietrafionego prezentu.

Zmiany w e-handlu: 21 obowiązków informacyjnych. Wiele nowych

Dobrze, jeśli już w momencie kupowania wiadomo, czy taki sklep zgadza się na taką opcję. Jeśli zdecydujemy się coś oddać, to warto mieć ze sobą paragon, potwierdzenie płatności kartą lub wyciąg z konta.

Jak zwrócić nietrafiony prezent? Internetowi klienci mają lepiej

Źr.PAP/x-news

Inne zasady obowiązują jeśli chodzi o oddawanie prezentów kupionych przez Internet. Jak mówi Joanna Wosińska, konsumenci kupujący w sieci są w lepszej sytuacji. Mogą zwrócić towar bez podawania przyczyn.

Joanna Wosińska przypomina, że 25 grudnia weszły w życie nowe przepisy dotyczące prawa konsumenckiego.

Dzięki nim wydłużył się na przykład czas na zwrot produktów zakupionych w Internecie - z 10 do 14 dni. Jednak w związku z tym, że prawo nie działa wstecz, prezentów pod choinkę kupionych przed 25 grudnia nowe przepisy nie obejmują.

IAR, jk

/

Polecane

Wróć do strony głównej