X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

"Trudno będzie tradycyjnemu handlowi odbudować pozycję sprzed pandemii". Zobacz analizę rynku

Ostatnia aktualizacja: 12.12.2021 11:43
Z analizy zachowań ponad 180 tys. Polaków, którzy odwiedzili w Black Friday ponad tysiąc sklepów, wynika, że sklepy stacjonarne ze sprzętem elektronicznym miały o 43 proc. słabszy ruch niż w 2019 roku.
Jak pokazują badania - duża część klientów tradycyjnych sklepów z elektroniką w czasie pandemii decyduje się na zakupy online.
Jak pokazują badania - duża część klientów tradycyjnych sklepów z elektroniką w czasie pandemii decyduje się na zakupy online.Foto: IAR/ Łukasz Kowalski

Jak zauważył Mateusz Chołuj z Proxi.cloud, tegoroczny wynik i tak jest wyższy niż odnotowany w 2020 roku. - Wówczas z powodu lockdownu było aż o 61 proc. mniej wizyt niż w 2019 roku - podał.

Trwała zmiana nawyków

Dodał, że nie spodziewa się w przyszłym roku powrotu do stanu z 2019 roku. - W przypadku tej kategorii klienci zdążyli już trwale zmienić swoje nawyki. Część z nich przeniosła się do kanału online, gdzie dokonują właściwych zakupów. Przez to straty branży nie muszą być tak duże, jak wynika to z danych dotyczących samych wizyt w stacjonarnych placówkach - ocenił ekspert.

Z analizy wynika, że zmniejszyła się również liczba unikalnych klientów, którzy odwiedzili sklepy z akcesoriami RTV AGD. W 2020 roku nastąpił spadek o 58,6 proc. względem 2019 roku. Natomiast w tym roku było o 44,6 proc. mniej osób niż dwa lata temu - czytamy.

"Klienci już nie tak chętnie chodzą po sklepach"

Według Chołuja, mniejsza liczba odwiedzanych sklepów w pandemii może wynikać z tego, że klienci dowiadywali się o promocji zawczasu i szli do placówki tylko po to, aby sfinalizować transakcję lub obejrzeć produkt przed zakupem.

Jak podał, w tym roku aż 81,3 proc. klientów poszło tylko do jednego sklepu ze sprzętem elektronicznym w trakcie Black Friday. Przed pandemią było to 78,4 proc. Z kolei dwa punkty sprzedaży odwiedziło tym razem 15,9 proc. osób, poprzednio - 13,4 proc., a w 2019 roku - 17,9 proc. Natomiast trzy lub więcej placówek zaliczyło 2,8 proc. kupujących w tym roku, 2 proc. - zeszłym razem, a 3,7 proc. - przed dwoma laty.

Zdaniem Adama Grochowskiego z Proxi.cloud, tu również widać odbicie w 2021 roku względem 2020 roku. - Jednak nie jest ono na tyle silne, aby można było mówić o powrocie do normalności i wynikach sprzed pandemii. Klienci już nie tak chętnie chodzą po sklepach, porównując towar - wskazał.

Czytaj także:

Niepewność finansowa

Według Grochowskiego, powrót Polaków do sklepów stacjonarnych jest widoczny. - Liczby jednak wskazują na to, że trudno będzie tradycyjnemu handlowi odbudować pozycję sprzed pandemii - wskazał.

Czytaj także:

Jak ocenił, powodem zniechęcającym Polaków do częstszych wizyt w sklepach, oprócz trwającej pandemii, jest niepewność finansowa, spowodowana inflacją.

PR24, akg

Czytaj także

Sprzęt AGD i RTV ma działać dłużej

Ostatnia aktualizacja: 08.10.2019 20:14
Od lat klienci narzekają na jakość sprzętu RTV i AGD, który psują się tuż po zakończeniu gwarancji. Możliwe jednak, że to się zmieni. 1 października weszła w życie aktualizacja unijnej dyrektywy "Prawo do naprawy". Czy w ten sposób uda się ukrócić nieuczciwe praktyki części producentów? 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Najpierw panika, potem boom. Zobacz, jak przemysł RTV i AGD skorzystał na koronawirusie

Ostatnia aktualizacja: 06.09.2020 15:45
"Pracuj, odpoczywaj, gotuj i to wszystko  w domu. Daje to przemysłowi elektronicznemu szczególną szansę rozwoju i rozkwitu. Jak długo to potrwa, nie wiadomo", pisze w swoim internetowym wydaniu o branży sprzętów elektronicznych używanych w domu podczas pandemii koronawirusa dziennik Handelsblatt.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pandemia sprzyja e-zakupom. Ekspert: najwięcej w sieci kupujemy tekstyliów, odzieży i obuwia

Ostatnia aktualizacja: 20.02.2021 11:22
Ignacy Święcicki z Polskiego Instytutu Ekonomicznego komentując dane GUS-u, które pokazują wzrost udziału sprzedaży detalicznej przez internet - zwrócił uwagę na niewielki udział internetowego handlu produktami spożywczymi. Jego zdaniem, chęć Polaków do szukania towarów w internecie znacząco "podbiły" dwie fale pandemii i lockdowny.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zmiany w oznaczeniach AGD i RTV. Skala od A do G, znikają "plusy"

Ostatnia aktualizacja: 09.03.2021 13:02
Od początku marca tego roku na etykietach na sprzętu RTV i AGD nie zobaczymy już "plusów". Nową uproszczoną skalę energooszczędności stanowić mają literki od A do G.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Black Friday 2021. Jak zrobić zakupy i się nie nabrać?

Ostatnia aktualizacja: 26.11.2021 07:25
W 2021 roku Black Friday, czyli coroczna wyprzedaż rozpoczynająca sezon przedświątecznych zakupów przypada 26 listopada. W Stanach Zjednoczonych, skąd przyszła moda na to "święto", zakupowiczów faktycznie czeka dużo okazji. A u nas? Black Friday na ćwierć gwizdka z cenami zbliżonymi do tych standardowych. Eksperci radzą, jak skorzystać z promocji i nie nabrać się na wyprzedażowe sztuczki.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Trwa Black Friday. Nie daj się nabrać!

Ostatnia aktualizacja: 26.11.2021 13:42
Trwa Black Friday. Piątek i idący za nim weekend przepełnione wyprzedażami, przywędrowały do naszego kraju ze Stanów Zjednoczonych. Za oceanem sklepy co roku przeżywają oblężenie, a konsumenci wpadają w szał zakupów. Czy tradycja weekendu wielkich obniżek przyjęła się także w Polsce? Na co należy uważać, by później nie żałować?
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Obniżki były symboliczne". Podsumowanie Black Friday w polskich sklepach

Ostatnia aktualizacja: 06.12.2021 10:36
Jak wynika ze "Świątecznego Barometru Cenowego" Deloitte, tegoroczny Black Friday przyniósł niewielkie obniżki cen, średnio na poziomie 3,6 proc. Blisko 60 proc. sklepów internetowych w Polsce nie zmieniło w tym czasie cen.
rozwiń zwiń