X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Zapadła decyzja środowiskowa ws. przebiegu fragmentu trasy S7. Wiemy, czego dotyczą zmiany

Ostatnia aktualizacja: 16.11.2021 17:49
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska rozpatrzył odwołania w sprawie budowy drogi ekspresowej S7 Warszawa-Kiełpin.
GDOŚ wprowadził zmiany w decyzji środowiskowej dotyczącej budowy jednego z odcinków trasy S7.
GDOŚ wprowadził zmiany w decyzji środowiskowej dotyczącej budowy jednego z odcinków trasy S7.Foto: GDDKiA

GDOŚ utrzymał decyzję środowiskową w mocy. Dokonał w niej jednak wielu zmian.

Czego dotyczą zmiany?

GDOŚ wprowadził zmiany w decyzji środowiskowej w zakresie między innymi lokalizacji zaplecza budowy, przeprowadzenia wycinki drzew i krzewów kolidujących z przyszłą trasą, skontrolowania - przed rozpoczęciem robót - obszaru budowy pod kątem występowania zwierząt, zabezpieczenia drzew w rejonie budowy przed uszkodzeniami, zapewnienia szczególnego nadzoru herpetologa, czyli badacza płazów i gadów

Zmiany dotyczą także wykonania szczelnego, obustronnego ogrodzenia z siatki stalowej na całej długości drogi, a także prowadzenia monitoringu przejścia dla średnich i dużych zwierząt przez pięć kolejnych lat od momentu oddania drogi do użytku.

BUDOWA DROGI twitter GDDKiA.jpg
Ułatwi połączenie północy z południem województwa. Na Podlasiu oddano do użytku nową trasę

Ponadto zobowiązał Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad do przeprowadzenia badań poziomu hałasu w terminie 12 miesięcy od dnia oddania trasy do ruchu i przedstawieniu jej wyników w terminie 18 miesięcy od dnia oddania drogi do użytku.

Ostateczna decyzja środowiskowa dla budowy S7 Warszawa-Kiełpin daje zielone światło do pozyskania finansowania na realizację inwestycji.

Przyszły odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie, ułatwiający dojazd do stolicy od północy, będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Warszawy, czyli dzielnice Bemowo i Bielany droga przejdzie dwoma tunelami.

Trasa o długości prawie 13 kilometrów w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie ulicy Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie, za węzłem Kolejowa w kierunku Kanału Młocińskiego, zaprojektowana będzie na nasypie.

Tunele, wiadukty, przejścia podziemne

Dalej droga będzie biegła wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzła Wólka Węglowa. Następnie, za ulicą Arkuszową w Warszawie, planowana trasa zejdzie do tuneli - pierwszego o długości około jednego kilometra i kolejnego o długości około 1100 metrów. Po wyjściu z tuneli wzniesie się ponad teren nad drogą ekspresową S8. 
Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł Generała Maczka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł NS.

Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, czyli ekrany akustyczne. Wykonawca robót wybuduje również przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy. Wjazd na trasę S7 będzie możliwy poprzez następujące węzły: Kolejowa, Wólka Węglowa, Generała Maczka, NS  - połączenie z Trasą Armii Krajowej S8.

Na razie nie ma jeszcze harmonogramu dotyczącego przetargu i budowy.

Aleksander Pszoniak, PR24, akg

 

Czytaj także

Ułatwi połączenie północy z południem województwa. Na Podlasiu oddano do użytku nową trasę

Ostatnia aktualizacja: 10.11.2021 15:38
225 mln zł kosztowała przebudowa i modernizacja drogi wojewódzkiej z Dąbrowy Białostockiej do Sokółki (Podlaskie). W środę oficjalnie oddano ją do użytku.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Ograniczy problemy związane z korkami i hałasem". Ruszyły prace przy budowie obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego

Ostatnia aktualizacja: 16.11.2021 16:35
Rozpoczęły się prace przy budowie obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego. Zakończenie inwestycji, której koszt wyniesie blisko 53 mln zł, planowane jest w 2024 roku. Trasa powstanie w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych.
rozwiń zwiń