Najcenniejsze marki odzieżowe, czyli co się nosi. Rośnie popyt na luksus

2019-08-01, 15:10

Najcenniejsze marki odzieżowe, czyli co się nosi. Rośnie popyt na luksus
W rankingu najbardziej wartościowych marek odzieżowych świata najszybciej przybywa marek azjatyckich.Foto: pixabay

Wartość marek odzieżowych wzrosła w tym roku o 1 proc., do 118 mld dol. dzięki markom sportowo-rekreacyjnym, które są postrzegane jako te działające w duchu odpowiedzialności społecznej i ekologicznej - powiedział Graham Staplehurst z Kantar, omawiając ranking najcenniejszych marek świata.

Z rankingu najcenniejszych marek świata 2019 roku, ogłoszonym przez WPP i Kantar, wynika, że najcenniejszą odzieżową marką jest Nike - "dzięki modzie na noszenie ubrań sportowych na co dzień".

Co zwiększa wartość?

Na kolejnych pozycjach znalazły się: Zara (22,58 mld dol.), Adidas (13,35 mld dol.), Uniqlo (9,8 mld dol.), Lululemon (6,9 mld dol.), H&M (6,3 mld dol.), Under Armour (3,9 mld dol.), The North Face (2,8 mld dol.), Levi’s (2,4 mld dol.), Ralph Lauren (2,4 mld dol.

Zaznaczono, że innowacyjne, nowe tkaniny i wzory w ubraniach pełniących podwójną rolę: sportową i rekreacyjną, przyczyniły się do zwiększenia wartości marek odzieżowych w rankingu.

Jak podano, Nike, marka dla sportowców i modowych trendsetterów, już drugi rok z rzędu została najcenniejszą marką odzieżową, a jej wartość osiągnęła 47,4 mld dol.

- Zmiana wartości cenionych przez konsumentów i coraz częstsze zwracanie uwagi na kwestie zrównoważonego rozwoju sprawiają, że trudno jest zachęcać ludzi do kupowania większej ilości odzieży. Wartość marek odzieżowych wzrosła jednak w tym roku o 1 proc., do 118 mld dol. dzięki sile marek sportowo-rekreacyjnych, które są postrzegane jako marki z charakterem, działające w duchu odpowiedzialności społecznej i ekologicznej - uważa Graham Staplehurst, pełniący funkcję Global Strategy Director dla rankingu BrandZ w firmie Kantar.

Luksus w cenie

Dodał, że detaliści, którzy dążą do osiągnięcia zerowego wpływu na środowisko, znajdują się wśród najbardziej ulubionych marek, ponieważ konsumentów pociągają marki podejmujące ryzyko i oferujące coś odmiennego i szczególnego.

Z rankingu wynika, że najszybciej rosnącą kategorią (+29 proc.) są dobra luksusowe. Zaznaczono, że w rankingu zwiększają swoją obecność marki azjatyckie – obecnie w pierwszej setce jest 15 marek chińskich, trzy indyjskie i jedna indonezyjska. Łącznie do rankingu zakwalifikowały się 23 marki azjatyckie.

PAP, akg

Polecane

Wróć do strony głównej