X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

"Ból i blask" Pedro Almodóvara. Piotr Gociek: trudno dalej posunąć granice kinowego ekshibicjonizmu

Ostatnia aktualizacja: 06.09.2019 10:25
- Trudno dalej posunąć granice ekshibicjonizmu kinowego, niż w momencie jak się puszcza oko do widza i mówi "słuchajcie, to jest taka wymyślona figura, ale tak naprawdę chodzi o mnie, o moje doświadczenia, o moje dzieciństwo" - mówi Piotr Gociek o najnowszym dziele Pedro Almodóvara zatytułowanym "Ból i blask" w nowej audycji Polskiego Radia 24 "Nakręceni - magazyn premier filmowych".
Audio
  • 05.09.19 Nakręceni - magazyn premier filmowych (PR24)
Plakat promujący film Ból i Blask
Plakat promujący film "Ból i Blask"Foto: mat.pras./Gutek Film

Premiera filmu Pedro Almodóvara zatytułowanego "Ból i blask" miała miejsce 30 sierpnia. To kolejne dzieło reżysera, w którym dotyka on wątków autobiograficznych. Równocześnie, jak podkreślają autorzy audycji, ma on charakter hołdu oddanego kinu, a przynajmniej tej jego części, która ukształtowała samego reżysera.

"Ból i blask" podobny do "Pewnego razu w Hollywood" Quentina Tarantino?

Autorzy audycji pochylili się nieco dłużej zwłaszcza nad tym aspektem hołdu w nowym dziele Almodóvara. Redaktor Łukasz Adamski porównał "Ból i blask" z innym nowym dziełem filmowym - "Pewnego razu w Hollywood" Quentina Tarantino.

Zobacz także
antonio banderas ból i blask almodovar 1200.jpg
"Rozpruwacz kulturalny". O filmie „Ból i blask”- najnowszy obrazie Pedro Almodovara

- To jest wielki film Almodóvara i to jest wielki powrót Almodóvara do jego najwyższej formy, jaką prezentował w latach 90. i na początku XXI wieku. I to jest też taki film, który można zestawić trochę - choć to inna bajka - z Quentinem Tarantino, który też oddał swoim obrazem kinu hołd. Almodóvar też oddaje hołd kinu. Oczywiście Almodóvar robi to przez pryzmat własnej seksualności, własnego uwielbienia dla matki, ten matriarchat symbolizowany przez Penélope Cruz, w wielu filmach Almodóvara on wybrzmiewa bardzo mocno. Ale to jest jednak film, który oddaje hołd kinu, czyli największej miłości Pedro Almodóvara - powiedział prowadzący.

Film w filmie i wszystko o Almodóvarze

Redaktor Piotr Gociek zwrócił z kolei uwagę na szczególny charakter tego hołdu. Jak stwierdził, "Almodóvar oddaje hołd Almodóvarowi".

- Trudno dalej posunąć granice ekshibicjonizmu kinowego, niż w momencie jak się puszcza oko do widza i mówi "słuchajcie, to jest taka wymyślona figura, ale tak naprawdę chodzi o mnie, o moje doświadczenia, o moje dzieciństwo" - mówił Piotr Gociek.

Przykładem tego "puszczania oka" ma być choćby plakat filmowy, na którym cień rzucany przez głównego bohatera, granego przez Antonio Banderasa, to wyraźnie cień samego Almodóvara.

Piotr Gociek podkreślił też, że hołd złożony kinu widać także w konstrukcji filmu, który przyjmuje metaformę - filmu w filmie.

Autorzy rozmawiali także o amerykańskim serialu telewizyjnym "Miasto na wzgórzu" oraz o premierze filmu  S. Craiga Zahlera "Krew na betonie".

Zapraszamy do wysłuchania całej audycji.

Polskie Radio 24/jmo

***

Audycja: "Nakręceni - magazyn premier filmowych"

Prowadzący: Piotr GociekŁukasz Adamski

Data emisji: 05.09.2019

Godzina emisji: 22:06

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Szekspir w wersji 2.0. Ruszył drugi sezon "Sukcesji"

Ostatnia aktualizacja: 13.08.2019 11:32
– "Sukcesja" przykuła mnie do fotela z siłą tarantinowskiego Pana Blondasa przykuwającego do krzesła gliniarza we "Wściekłych psach" – ocenia Łukasz Adamski produkcję HBO, której drugi sezon możemy oglądać od 11 sierpnia.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Bóle i blaski relacji Almodovar-Banderas

Ostatnia aktualizacja: 25.08.2019 13:00
Już 30 sierpnia na polskie ekrany wejdzie film Pedro Almodovara "Ból i blask" z Antonio Banderasem w roli głównej. Gościem audycji był m.in. krytyk filmowy, Piotr Czerkawski, z którym poruszyliśmy temat trwającego już niemal cztery dekady artystycznego związku obu twórców.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"The Boys" – superbohaterowie na opak

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2019 11:32
– "The Boys" to opowieść o superherosach, inna niż wszystko, co widzieliście w kinie komiksowym – zapowiada Łukasz Adamski.
rozwiń zwiń