X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

"Chcemy, by archiwalne perły trafiły pod strzechy". Prezes Polskiego Radia o wydawnictwach historycznych

Ostatnia aktualizacja: 01.10.2021 16:28
- To jest misja Polskiego Radia, żeby te perły, które mamy w archiwach dotarły do wszystkich, trafiły pod strzechy. Po to są te wydawnictwa ikonograficzno-fonograficzne, a więc płyty dźwiękowe z piękną wkładką zdjęciową, esejem, wprowadzeniem do tego, co na tych płytach jest - mówiła w Polskim Radiu 24 prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska. 
Prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska
Prezes Polskiego Radia Agnieszka KamińskaFoto: Cezary Piwowarski

O roli archiwów Polskiego Radia rozmawiano dziś na Festiwalu Filmowym NNW w Gdyni. W dyskusji wzięła udział prezes publicznego nadawcy Agnieszka Kamińska, która zapewniła, że dorobek archiwum Polskiego Radia jest i będzie udostępniany słuchaczom. - Dźwięki z archiwum Polskiego Radia to dźwięki, które są dowodem prawdy, namacalnym dowodem historii, którego nie da się zakłamać i zmanipulować, który oddaje emocja - mówiła Agnieszka Kamińska w rozmowie z Polskim Radiem 24.

XVIII Konkurs Chopinowski 1200.jpg
XVIII Konkurs Chopinowski w Polskim Radiu - transmisje, relacje i serwis multimedialny

Mówiąc o wydawnictwach specjalnych Polskiego Radia, prezes publicznego nadawcy przytoczyła słowa przewodniczącego RMN Krzysztofa Czabańskiego, który stwierdził, że "Polskie Radio zaczyna się specjalizować w historycznych wydawnictwach tożsamościowych". - To jest prawda - przyznała i przypomniała, że ta misja Polskiego Radia rozpoczęła się kilkanaście lat temu, gdy Krzysztof Czabański jako prezes Polskiego Radia przygotował dwa wydawnictwa, poświęcone zbrodni katyńskiej i zbrodni wołyńskiej.

Czytaj także:

- Potem przez kilkanaście lat nie było tego typu wydawnictw. W ubiegłym roku postanowiliśmy te wydawnictwa tożsamościowe wznowić i przygotowaliśmy wydawnictwa poświęcone Bitwie Warszawskiej i pamięci ofiar katastrofy smoleńskiej, oraz pamięci prezydenta Lecha Kaczyńskiego Przygotowaliśmy także album ikonograficzno-fonograficzny poświęcony twórcom polskim tworzącym na emigracji: "Sercem Polak, a talentem świata obywatel" - wyliczyła. 

"To jest misja Polskiego Radia"

Agnieszka Kamińska dodała także, że wkrótce roku Polskie Radio wyda album poświęcony rocznicy wprowadzeniu stanu wojennego, a w przyszłym roku archiwalne dźwięki z września 1939 "znajdą się na osobnym wydawnictwie". - To jest misja Polskiego Radia, żeby te perły archiwalne, które mamy w archiwach dotarły do wszystkich, dotarły pod strzechy. Po to są te wydawnictwa ikonograficzno-fonograficzne, a więc płyty dźwiękowe z piękną wkładką zdjęciową, esejem, wprowadzeniem do tego, co na tych płytach jest - mówiła Agnieszka Kamińska.

Posłuchaj
11:48 AfgnieszkaKaminska--PR24_mp3 2021_10_01-15-37-02.mp3 Agnieszka Kamińska o roli Polskiego Radia jako nadawcy publicznego ("Temat dnia/ Gość PR24")

Więcej o wydawnictwach i misji Polskiego Radia - w nagraniu. Zachęcamy do wysłuchania rozmowy. 

***

Audycja: "Temat dnia/ Gość PR24"

ProwadzącyAntoni Opaliński

Gość: Agnieszka Kamińska, prezes Polskiego Radia

Data emisji: 1.10.2021

Godzina emisji: 15.33


mbl

Czytaj także

Polskie Radio najbardziej opiniotwórczą stacją radiową. Agnieszka Kamińska: odbiorcy doceniają wiarygodność

Ostatnia aktualizacja: 26.08.2021 19:15
Zgodnie z rankingiem przygotowanym przez Instytut Monitowania Mediów Polskie Radio zajęło 1. miejsce w zestawieniu najbardziej opiniotwórczych mediów wśród nadawców radiowych. Łącznie w lipcu powoływano się na anteny publicznego nadawcy aż 2570 razy. W rankingu ogólnym, obejmującym także telewizję, prasę i portale internetowe, anteny Polskiego Radia odnotowały rekordowe wzrosty.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polskie Radio w hołdzie radiowcom z września 1939 r. Odsłonięto pamiątkową tablicę

Ostatnia aktualizacja: 07.09.2021 11:40
Polskie Radio upamiętniło swoich pracowników, którzy we wrześniu 1939 r. mobilizowali Polaków do obrony przed inwazją wojsk niemieckiej Trzeciej Rzeszy. W budynku odsłonięto tablicę pamiątkową. Jak mówiła podczas uroczystości prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska, pracownicy wykazali się w tamtym czasie odwagą i poświęceniem.
rozwiń zwiń