X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

K. Czabański: w mediach nie ma powrotu do różowych beretów i orła z czekolady

Ostatnia aktualizacja: 10.10.2019 10:58
- Przypomnijmy sobie, co się działo wcześniej, te różowe bereciki nieszczęsne, ten orzeł z czekolady, "orzeł może", to wszystko, co miało wprowadzić taki infantylizm. Odrzuciliśmy to, nie ma do tego powrotu - powiedział Krzysztof Czabański w Polskim Radiu 24.
Audio
  • 10.10.19 Krzysztof Czabański: w mediach publicznych nie ma powrotu do różowych beretów i orła z czekolady (PR24)

Na finiszu kampanii wyborczej przychodzi czas podsumowań działań polityków rządzących i opozycyjnych. Gość Polskiego Radia 24, przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański w tym kontekście odniósł się między innymi do kwestii funkcjonowania mediów i ich wsparcia dla poszczególnych ugrupowań politycznych. Jak podkreślił, w ciągu ostatnich 4 lat nastąpiła ogromna zmiana, zaś w kolejnej kadencji sprawa m.in. finansowania mediów publicznych zostanie ostatecznie uregulowana.

czabański krzysztof-4 1200x660.jpg
Krzysztof Czabański: media publiczne i Rada Mediów Narodowych są solą w oku opozycji

Obraz polskich mediów po czterech latach rządów PiS

Przewodniczący Rady Mediów Narodowych zwrócił uwagę na to, jak bardzo część mediów zaangażowała się w działalność polityczną partii opozycyjnych. Odniósł się także do wypowiedzi posła PiS Marcina Horały, który podczas debaty w TVN określił tę stację "największą partią opozycyjną".

- W obozie opozycyjnym poutykane są różne szyldy, także szyldy medialne. Bo nie widzieć, że media tzw. mainstreamowe są bardzo istotnym elementem i filarem tamtego obozu, byłoby ślepotą - podkreślił Krzysztof Czabański.

>>> [ZOBACZ TAKŻE] K. Czabański: potrzeba rekompensaty dla płacących abonament RTV

Wspomniał także to, co działo się w mediach publicznych przed przejęciem władzy przez PiS. - Przypomnijmy sobie, co się działo, te wszystkie różowe bereciki nieszczęsne, ten orzeł z czekolady, "orzeł może", to wszystko, co miało wprowadzić taki infantylizm i sprowadzić media do roli czegoś zupełnie nieistotnego. To wszystko odrzuciliśmy razem z berecikami, nie ma powrotu do takich gadżetów i do tego typu myślenia - podkreślił.

Jak zaznaczył, w obecnych czasach - dzięki przekształceniu przede wszystkim mediów publicznych - została przełamana homogeniczna narracja, która wcześniej cechowała się postkolonializmem i odwoływała się zawsze do zagranicy.

- Mamy sytuację, w której w mediach występują działania i takie, i takie. Cztery lata temu mielibyśmy tylko jednostronny specjalny dodatek do pewnej gazety, teraz spotka się to z kontrakcją innej gazety. Rynek medialny na szczęście otworzyliśmy - wyjaśnił.

Kampania wyborcza jest nudna?

kornel-sw-1200-east.jpg
Krzysztof Czabański: Kornel Morawiecki był wielkim człowiekiem

Prowadzący Michał Rachoń odwołał się do opinii części publicystów, między innymi Rafała Ziemkiewicza, który stwierdził, że obecna kampania wyborcza była w istocie dość nudna. Krzysztof Czabański nie zgodził się z nim, stwierdził, że kampanii nie można nazwać nudną, zawierała bowiem wszystkie te brutalne elementy, które zawierały wcześniejsze kampanie.

- Kampania nie tyle jest nudna, ile jałowa - nie w sensie braku propozycji, tylko tego, że właściwie nie ma o czym dyskutować. Bo propozycje są tak istotne i ważne, a kontrpropozycji nie ma, więc właściwie o czym tu dyskutować - stwierdził, podkreślając brak merytorycznego programu Platformy Obywatelskiej.

>>> [ZOBACZ TAKŻE] K. Czabański o łamaniu praw zwierząt: musi powstać odrębna służba w MSWIA

Jak zaznaczył Krzysztof Czabański, kolejne deklaracje obozu opozycyjnego budzą raczej obawy niż nadzieje. Opozycja - stwierdził - obiecuje, że nic nie zabierze, ale "urealni", a to oznacza, że tak naprawdę jednak zabierze. Zwrócił też uwagę na to, że zarówno przez taką narrację, jak i przez swoje rządy, opozycja nie budzi zaufania.

- Przecież oni przez 8 lat składali propozycje Polakom. Ja to pamiętam i Polacy to pamiętają, a nie to, co PO napisało teraz w broszurce. W polityce niesłychanie liczy się wiarygodność - podkreślił i dodał, że prócz Prawa i Sprawiedliwości nie ma na polskiej scenie politycznej ugrupowania, które taką wiarygodnością mogłoby się pochwalić.

Zapraszamy do wysłuchania całej audycji.

Rozmawiał Michał Rachoń.

Polskie Radio 24/jmo

_____________________

Data emisji: 10.10.2019

Godzina emisji: 09.33

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Dotrzeć do wyborców, czyli kampania wyborcza w sieci

Ostatnia aktualizacja: 07.10.2019 15:24
Kampania wyborcza wkroczyła na ostatnią prostą. Kandydaci oraz ugrupowania polityczne prezentują kolejne spoty, którymi chcą dotrzeć do wyborców. Klipy pretendentów do Sejmu i Senatu zwracają uwagę pomysłowością, choć utrzymane są w różnym tonie. Jedni stawiają na lekką formę, inni na ostrzejszy przekaz.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jan Strzeżek z Porozumienia: polityka obecnego rządu nie jest polityką ciepłej wody w kranie

Ostatnia aktualizacja: 09.10.2019 20:27
- Mam nadzieję, że ciężka praca, którą od czterech lat staramy się przekonywać Polaków i utwierdzać, że dobrze zdecydowali w 2015 roku, poskutkuje tym, że mandat społeczeństwa dla rządu Zjednoczonej Prawicy przedłuży się o kolejne cztery lata - powiedział Jan Strzeżek z Porozumienia, członek gabinetu politycznego wicepremiera Jarosława Gowina.
rozwiń zwiń

Czytaj także

K. Czabański: konsekwentnie poprawiamy obszar dot. ochrony zwierząt

Ostatnia aktualizacja: 10.10.2019 08:30
– Na pierwszym planie jest ochrona zwierząt bezdomnych i walka z "pseudoschroniskami", czyli tzw. umieralniami. Proponuję, żeby powstała służba w MSWiA, która będzie reagować na przypadki maltretowania zwierząt – powiedział w "Salonie politycznym Trójki" poseł PiS i przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański.
rozwiń zwiń