X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
PR24 Portal
Section05
prawa konsumenta

"Ograniczyć patologię". Tomasz Chróstny o działaniach UOKiK wobec nieuczciwych handlowców

- Zaproponowaliśmy m.in. zakaz świadczenia usług finansowych podczas wycieczek i pokazów, podczas których jest przekonanie konsumenta do tego, by w drodze zakupił produkty, wielokrotnie dostępne w niższej cenie, natomiast usługi finansowe w postaci pożyczek są bardzo kosztowne dla konsumentów - mówił w Polskim Radiu 24 Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
Zobacz więcej na temat:  Polskie Radio 24 POLSKA drogi UOKiK prawa konsumenta Małgorzata Raczyńska-Weinsberg

Zakup tradycyjny czy internetowy? Co należy wiedzieć o prawach konsumenta?

Prawo do zwrotu towarów, odstąpienie od umowy, obniżenie ceny - to prawa przysługujące konsumentowi. Prawa te różnią się w zależności, czy zakup był dokonany w sklepie tradycyjnym, czy w internecie. Czy dokonała go firma, czy osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą (JDG). W przypadku zakupu internetowego jest jeszcze istotne, czy sprzedawca jest zarejestrowany w Polsce, a szerzej: w Unii Europejskiej, czy poza Wspólnotą.
Zobacz więcej na temat:  Roman Czejarek konsument prawa konsumenta oszczędzanie ekonomia pieniądze zakupy w internecie

Konsumenci będą mogli skuteczniej dochodzić swoich praw. PE zajmie się kwestią roszczeń zbiorowych

Dziś odbędzie się debata w Europarlamencie w sprawie unijnych roszczeń zbiorowych, jutro - głosowanie. Grupy konsumentów z kilku krajów członkowskich, poszkodowanych przez nielegalne praktyki i nieuczciwych handlowców, będą wkrótce mogły razem składać pozwy i zbiorowo występować o odszkodowania.  
Zobacz więcej na temat:  ŚWIAT Unia Europejska Parlament Europejski Europa prawa konsumenta

Nieznajomość praw kosumenta

Robieniu zakupów często towarzyszy ekscytacja związania z radością posiadania upragnionego sprzętu gospodarstwa domowego, czy elementu garderoby. W obliczu tego typu emocji rzadko kiedy bierzemy pod uwagę możliwość wadliwości danego towaru, dlatego często zapominamy o zabieraniu paragonu. Jakie prawa konsumenta należy znać, aby wygrać spór z przedsiębiorcą?
Zobacz więcej na temat:  Sława Bieńczycka prawa konsumenta reklamacja reklama w internecie przedsiębiorca przedsiębiorstwo społeczeństwo STYL ŻYCIA zakupy zakupy online zakupy w internecie zakupy w sieci