X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
PR24 Portal
Section05
malarstwo

"Wizja po kazaniu, czyli walka Jakuba z aniołem" Paula Gaugina

Dlaczego religijna wizja Bretonek przybrała formy japońskich drzeworytów, a anioł i Jakub walczą w stylu zawodników sumo? Czerwone tło, na którym toczy się biblijne starcie, niezwykle silny skrót perspektywiczny pomiędzy pierwszym tłem, a sceną walki, wreszcie - ukazanie potyczki w ujęciu z góry, zostały przez malarza podpatrzone w dziełach Hiroshige i Hokusaia. Do malarstwa europejskiego Gauguin włączył sposoby przedstawiania znane z japońskich drzeworytów. Pomieszał języki.
Zobacz więcej na temat:  malarstwo Paul Gauguin Grażyna Bastek Dwójka Michał Montowski

"Odwołane, Przełożone, Wyłączone". Rusza Festiwal Warsaw off ART

- Sytuacja związana z koronawirusem przełożyła się na tytuł tegorocznej edycji festiwalu Warsaw off ART. "Odwołane, Przełożone, Wyłączone" nawiązuje do tego, że wiele imprez zostało odwołanych oraz do koncepcji prezentacji niezależnej sztuki, która często jest odkładana na bok - mówiła w Polskim Radiu 24 Bratka Leligdowicz, współkurator festiwalu Warsaw off ART. Gościem był również artysta Jakub Janyst.
Zobacz więcej na temat:  Warszawa malarstwo SZTUKA KULTURA fotografia

"Tylko prawda jest interesująca". Reżyser Maciej Pawlicki o festiwalu filmowym "Niepokorni, Niezłomni, Wyklęci"

- Zadaniem historyków, publicystów, dziennikarzy i filmowców jest opowiedzenie prawdy i historii we wszystkich jej wymiarach. Problem polega na tym, że w wielu obszarach została ona zafałszowywana, a próby odkrywania tych „ciemnych stron” spotykały się z wrzaskiem, że nie wolno tykać świętości - mówił w Polskim Radiu 24 Maciej Pawlicki (publicysta i producent). W dyskusji o tym, jak opowiadać językiem filmu o trudnych momentach polskiej dziejów mówili także Anna Ferenc (członek jury festiwalu, reżyser) oraz Krzysztof Nowak (reżyser, producent).  
Zobacz więcej na temat:  POLSKA KULTURA SZTUKA artysta Magdalena Piejko malarstwo Muzeum Narodowe w Warszawie Festiwal Niepokorni Niezłomni Wyklęci Joanna Lichocka

Skandal w trawie

Tego skandalu miało nie być. W 1863 roku Manet wysłał obraz na Salon w przekonaniu, że w nowoczesny sposób zwraca się ku tradycji dawnego malarstwa. Wszak za "Śniadaniem na trawie" (zwanym wówczas "Kąpielą") stał obraz Giorgione'a (jak wówczas uważano), rysunek Rafaela i rycina. Obraz nie został jednak przyjęty i wraz z ponad dwoma tysiącami innych malowideł pokazano go na Salonie Odrzuconych.
Zobacz więcej na temat:  malarstwo Edouard Manet Dwójka Grażyna Bastek Michał Montowski KULTURA

"Aria czy barbaria". Rola emocji w sztuce współczesnej

- Dziś uważa się, że człowiek powinien kierować się tylko emocjami, we wszystkich aspektach życia. Trzeba pamiętać że w tak ujmowanej rzeczywistości, gdzie emocje są dobrem najwyższym, gubimy porządek środka, racjonalności, zdrowego rozsądku - mówił w Polskim Radiu 24, dr Janusz Janowski (Związek Polskich Artystów Plastyków). W dyskusji o roli emocji w sztuce wzięli również udział Krystyna Różańska-Gorgolewska (CSW "Zamek Ujazdowski) oraz Piotr Tomaszuk (Teatr Wierszalin).
Zobacz więcej na temat:  POLSKA KULTURA SZTUKA artysta Magdalena Piejko malarstwo Muzeum Narodowe w Warszawie