X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
x
x
PR24 Portal
Section05
dyrygent

Marek Pijarowski: dyrygowanie nie polega na władzy

- Z jednej strony dyrygent powinien mieć ostatnie słowo, bo ktoś musi to wszystko przecież zebrać. Ale równocześnie musi to być też ostatnie słowo orkiestry, w tym znaczeniu, że orkiestra to akceptuje, szanuje moją koncepcję i to, że biorę za nią odpowiedzialność. Muszę być pewien tego, co robię, ale nie powinno mieć to nic wspólnego z tzw. władzą - mówił w Dwójce znakomity polski dyrygent.
Zobacz więcej na temat:  Marek Pijarowski dyrygent muzyka klasyczna Dwójka Andrzej Sułek MUZYKA

Giovanni Antonini: muzyka jest w takich czasach wielkim pocieszeniem

- Wszyscy musimy przebywać w domach, nie wolno nam wychodzić. To w oczywisty sposób wymusiło na nas całkowitą zmianę trybu życia, wszyscy się tego uczymy. Ja staram się wykorzystywać ten dramatyczny czas na rozwijanie się, dużo czytam, analizuję partytury, ćwiczę grę na flecie - opowiadał o czasie izolacji maestro Giovanni Antonini.
Zobacz więcej na temat:  dyrygent muzyka klasyczna Wratislavia Cantans Narodowe Forum Muzyki Monika Zając Dwójka KULTURA

Michał Klauza: Orkiestra to relacja. Trzeba dużo pracować razem

- Artyści, którzy na co dzień nie grają muzyki operowej wykonali ogromną pracę. My nie gramy oper. My to robimy na  jeden raz i ta jednorazowa praca została doceniona. W Polsce nie ma większej nagrody muzycznej niż Fryderyk - komentował w audycji "Cafe muza" fakt, że Orkiestrę Polskiego Radia w Warszawie oraz Chór Filharmonii Narodowej nagrodzono Fryderykiem w kategorii Muzyka Chóralna i Oratoryjna za album "Karol Szymanowski: Hagith".
Zobacz więcej na temat:  Michał Klauza muzyka klasyczna dyrygent Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie Dwójka Andrzej Sułek Fryderyki Karol Szymanowski opera

Łukasz Borowicz: nasza wersja "Halki" jest optymalna

- Dysponując wersją Kazimierza Sikorskiego, którą później pozmienialiśmy dokonując najróżniejszych drobnych rewizji tego materiału muzycznego i partytury, wydaje mi się, że jest to w tej chwili najbliższe oryginałowi. Podobnie jak estetyka i styl wykonawczy reprezentowany przez zespołu Teatru Wielkiego - Opery Narodowej - mówił w Dwójce dyrygent odpowiedzialny za stronę muzyczną "Halki" w reż. Mariusza Trelińskiego.
Zobacz więcej na temat:  Łukasz Borowicz opera dyrygent Dwójka Jakub Kukla Stanisław Moniuszko

Lawrence Foster: tej jednej rzeczy Schumann nie potrafił

- Choć bardzo się starał, fragmenty o heroicznym charakterze zawsze brzmią u niego sztucznie. Tak jak w słynnym fragmencie poprzedzającym finał IV Symfonii – przecież to brzmi tak, jakby zagrać "Zemstę nietoperza" tuż po "Zmierzchu bogów"! - mówił w Dwójce dyrygent, który w styczniu br. dwukrotnie poprowadził Narodową Orkiestrę Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach. W obu koncertach, w którym z NOSPR wystąpiła Plamena Mangova, można było usłyszeć dzieła Schumanna i Liszta.
Zobacz więcej na temat:  dyrygent NOSPR MUZYKA Robert Schumann Monika Zając muzyka klasyczna