Gwarancje turystyczne

2015-09-01, 21:51

Gwarancje turystyczne
Marzena Zarzycka, rzecznik prasowy Polskiej Izby Turystyki. Foto: Polskie Radio

Gwarancje turystyczne to element systemu zabezpieczeń finansowych biur podróży na rzecz ich klientów, na wypadek ogłoszenia niewypłacalności firmy.

Posłuchaj

Czym są gwarancje turystyczne i kto z nich może korzystać, wyjaśnia Marzena Zarzycka, rzecznik prasowy Polskiej Izby Turystyki./Elżbieta Szczerbak, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia./.
+
Dodaj do playlisty

Zgodnie z obowiązującym prawem, każdy organizator turystyki ma obowiązek wykupienia gwarancji ubezpieczeniowych bądź bankowych. W praktyce są to głównie produkty oferowane przez ubezpieczycieli, czyli gwarancje ubezpieczeniowe.

Dzięki nim w sytuacji kiedy touroperator ogłosi upadłość, wszyscy jego klienci będą zabezpieczeni finansowo, czyli zostaną sprowadzeni do kraju i otrzymają z powrotem swoje pieniądze wpłacone na poczet imprez turystycznych. Taka gwarancja jest realizowana przez Urząd Marszałkowski ze środków, które zapewnił wcześniej organizator wycieczki.

Wysokość gwarancji jest ściśle określona rozporządzeniem ministra finansów. Zależy od prowadzonej działalności organizatora turystyki, osiąganych i planowanych obrotów na dany rok, a także od terminu w jakim organizator przyjmuje zaliczki od swoich klientów

Elżbieta Szczerbak


Polecane

Wróć do strony głównej