X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
PR24 Portal
Section05
administracja publiczna

Podwyżki w budżetówce? Rada Dialogu Społecznego o możliwym wzroście wynagrodzeń

- Mamy świadomość, że administracja publiczna nie jest w stanie zatrudniać nawet po maksymalnych stawkach najlepszych specjalistów z rynku w poszczególnych dziedzinach i chcielibyśmy ten problem rozwiązać - mówił podczas posiedzenia Rady Dialogu Społecznego Piotr Patkowski, wiceminister finansów.
Zobacz więcej na temat:  POLSKA polityka administracja publiczna wynagrodzenia Rada Dialogu Społecznego budżet

Czy wynagrodzenia w administracji publicznej będą podlegać reformie? Wiceminister finansów wyjaśnia

- Proponujemy reformę wynagrodzeń w administracji publicznej. Zadeklarowałem chęć rozmów na temat reformy wynagrodzeń w administracji i deklaruję chęć kontynuowania rozmów - powiedział wiceminister finansów Piotr Patkowski w trakcie poniedziałkowego posiedzenia prezydium Rady Dialogu Społecznego.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA administracja publiczna zatrudnienie płace Ministerstwo Finansów pracodawcy płaca minimalna społeczeństwo

Pomoc przy podatkach i szczepieniach. Dzięki cyfrowej administracji możemy załatwić coraz więcej spraw

Elektroniczny wniosek o dowód osobisty to jedna z e-usług, która – porównując rok do roku – odnotowała największy wzrost. Pozostałe także świetnie sobie radzą. W marcu przybyło też niemal 150 tys. nowych mObywateli, a portal GOV.pl odwiedziło ponad 20 mln użytkowników - poinformował resort cyfryzacji.  
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA infrastruktura cyfryzacja administracja publiczna internet Koronawirus w Polsce

Zmiany w załatwianiu spraw urzędowych. Administracja przechodzi w tzw. tryb wewnętrzny

Od poniedziałku – wraz z nowymi obostrzeniami sanitarnymi – wróciły utrudnienia w załatwianiu spraw urzędowych. Do 9 kwietnia przyjmowanie interesantów zostało znacząca ograniczone – kwestie administracyjne można załatwić jedynie po umówieniu wizyty i to tylko w wybranych sprawach.  
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA Koronawirus w Polsce administracja publiczna COVID-19 kwarantanna lockdown praca zdalna

Korzystanie z niektórych e-usług zwiększyło się dziesięciokrotnie. Już 10 mln osób może załatwiać swoje sprawy zdalnie

Coraz więcej Polaków korzysta z e-usług i robi to coraz częściej. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się usługi administracji publicznej i placówek służby zdrowia, które w niełatwym okresie pandemii pozwalają załatwiać wszystkie niezbędne sprawy bez wychodzenia z domu. Dynamiczny rozwój cyfrowy naszego kraju został także odnotowany w światowych rankingach.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA cyfryzacja cyfryzacja biznesu internet administracja publiczna

Szybciej i łatwiej w urzędach. Dowiedz się, jak korzystać z podpisu kwalifikowanego i zaufanego

Ze względu na prostotę i uniwersalność dostępnych rozwiązań elektroniczne podpisywanie dokumentów staje się coraz bardziej modne. Trend przechodzenia na metody identyfikacji cyfrowej nasilił się szczególnie na przestrzeni ostatniego roku. Sprawdź, jak ułatwiać sobie życie i załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu. 
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA biznes urząd skarbowy administracja publiczna podpis elektroniczny podpis certyfikowany

"Przełomowy instrument finansowy". Rośnie zainteresowanie wspólnymi obligacjami Unii Europejskiej

Jesienią 2020 roku Unia Europejska po raz pierwszy sprzedała swoje obligacje za 17 mld euro. Było to historyczne wydarzenie stanowiące początek obecności UE na rynku papierów dłużnych. Popyt zgłoszony na obligacje w ramach zeszłorocznej emisji osiągnął 233 mld euro wielokrotnie przekraczając zapotrzebowanie na fundusze. Na tym jednak nie koniec. UE ma zamiar kontynuować wspólne zadłużanie się krajów członkowskich.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA biznes administracja publiczna wydatki COVID-19 pandemia

Walka ze smogiem trwa. Poznaj podstawy działania programu "Czyste powietrze"

- Rozwój gospodarczy musi się przekładać na wysoką jakość życia, czyli jakość środowiska i czyste powietrze - powiedział premier Mateusz Morawiecki na konferencji w Świętochłowicach. Dodał, że dobrej jakości powietrze nie może być dobrem rzadkim. Premier podkreślił podczas wystąpienia, że troska o czyste środowisko i czyste powietrze to jeden z filarów nowej rzeczywistości, nowego ładu.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA administracja publiczna wydatki smog powietrze miasto wieś

Rządy ratują gospodarkę. Odpowiedź fiskalna na kryzys związany z COVID-19

Szacuje się, że pandemia spowoduje straty w wysokości 4 procent światowego PKB, czyli 3 biliony dolarów amerykańskich. Pocieszające jest, że kraje wyciągnęły wnioski z ostatniego globalnego kryzysu finansowego z lat 2009-2011 co do zestawu narzędzi i niezbędnych działań politycznych podjętych w celu ratowania gospodarki.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA biznes administracja publiczna wydatki COVID-19 pandemia

Jak usprawnić administrację publiczną? "Poszturchiwanie" urzędnika ma być jedną z metod

Administracja publiczna funkcjonuje na specyficznych zasadach - często trzeba podejmować wiele decyzji i to w krótkim czasie. Strategiczne decyzje podejmowane przez urzędników mają daleko idące konsekwencje. W celu uwolnienia kreatywności i usprawnienia procesów charakterystycznych dla pracy urzędników należy ich ''poszturchiwać''. Takie kontrowersyjne wnioski płyną z raportu opracowanego przez Radka Zyzika, eksperta polityki publicznej, prawnika i ekonomisty behawioralnego z Akademii Ignatianum.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA biznes urząd skarbowy administracja publiczna

Praca urzędów tylko w trybie zdalnym. Co to oznacza dla seniorów?

Od wtorku 3 listopada wszystkie urzędy przechodzą na tryb pracy zdalnej. Sprawy urzędowe​ będzie można załatwić przez telefon i internet. To wyzwanie dla części seniorów. Temat ten skomentował w Polskim Radiu 24 dr Michał Mularczyk, z którym rozmawiał Aleksander Ziemiańczyk.
Zobacz więcej na temat:  Polskie Radio 24 Aleksander Ziemiańczyk koronawirus Koronawirus w Polsce senior pandemia epidemia zdrowie administracja publiczna