X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
PR24 Portal
Section05
Klaudia Baranowska

Nelson Freire: byłem po trosze cudownym dzieckiem

- Po pierwszych przesłuchaniach na I Międzynarodowym Festiwalu Pianistycznym Fryderyka Chopina w Rio de Janeiro, gdy zaprezentowałem Poloneza op. 53, jurorka Giomar Novaes powiedziała: "no proszę, mamy tu małego Rubinsteina" - wspominał Nelson Freire w archiwalnym wywiadzie z 2010 roku. Wybitny pianista zmarł 1 listopada w wieku 77 lat.
Zobacz więcej na temat:  fortepian Dwójka Klaudia Baranowska instrumentaliści MUZYKA odeszli 2021

Dzień 12. "Nikolay Khozyainov należy do absolutnych faworytów konkursu"

- Zaprezentował bardzo wysoką formę w tym etapie, potwierdzając to, że nasze pochwały wygłaszane po jego wcześniejszych występach nie były na wyrost - mówił po występie Nikolaya Khozyainova w ostatniej sesji porannej III etapu XVIII Konkursu Chopinowskiego Marcin Majchrowski.
Zobacz więcej na temat:  konkurs chopinowski 2020 konkurs chopinowski Dwójka MUZYKA Marcin Majchrowski Fryderyk Chopin Klaudia Baranowska Andrzej Sułek

Dzień 11. "Zastanawiam się, po co Alexander Gadjiev w ogóle tu przyjechał"

- To wizjoner, rewolucjonista z płomieniem rewolucyjnym w oczach. Cały czas się zastanawiałam, słuchając jego występu, po co on w ogóle przyjechał na Konkurs Chopinowski. Jemu konkurs jest kompletnie niepotrzebny. On jest zupełnie niekonkursowym typem, ponieważ nie mieści się w granicach obiektywnej oceny - mówiła po piątkowym (15.10) występie Alexandra Gadjieva w III etapie XVIII Konkursu Chopinowskiego Róża Światczyńska.
Zobacz więcej na temat:  konkurs chopinowski 2020 Klaudia Baranowska Marcin Majchrowski Róża Światczyńska Fryderyk Chopin konkurs chopinowski Dwójka MUZYKA

Dzień 9. "Część poranna ułożyła się w formie crescendo"

- Słuchałem występu Nikolaya Khozyainova po raz pierwszy w tym konkursie i muszę powiedzieć, że jestem pod silnym wrażeniem. To jest olbrzymi temat do dyskusji, bo Khozyainov, na którego wszyscy czekali, to pianista tak uformowany, z tak szczegółową i dogłębną wizją muzyki Chopina, że można z nią dyskutować, ale na pewno nie można jej nie zauważyć - mówił Andrzej Sułek, podsumowując występ rosyjskiego pianisty, którego usłyszeliśmy w II etapie XVIII Konkursu Chopinowskiego.
Zobacz więcej na temat:  Dwójka konkurs chopinowski konkurs chopinowski 2020 Róża Światczyńska Klaudia Baranowska Andrzej Sułek

Dzień 8. "Zawsze jest miło obserwować, jak pianiści rozwijają się z etapu na etap"

- Dziś pozytywnie odebrałem Michelle Candotti i myślę nawet, że wystąpiła lepiej niż w pierwszym etapie. Zaczęła od Fantazji f-moll, potem wykonała Nokturn f-moll – wszystko w tej samej tonacji i w tym samym afekcie. Polonez fis-moll na samym końcu mnie absolutnie ujął i był patetyczny. Zupełnie zmieniła w nim barwę dźwięku, a to się nie wszystkim udaje - tak Marcin Majchrowski podsumował występ włoskiej pianistki, którą usłyszeliśmy podczas II etapu przesłuchań w XVIII Konkursie Chopinowskim.
Zobacz więcej na temat:  konkurs chopinowski konkurs chopinowski 2020 Dwójka Klaudia Baranowska muzyka klasyczna Andrzej Sułek Marcin Majchrowski

Dzień 6. "To był pojedynek na Barkarolę i Poloneza op. 22"

- Andante spianato i Wielki Polonez Es-dur oraz Barkarola Fis-dur to najtrudniejsze dzieła w twórczości Chopina. Wydawałoby się, że zmierzenie się z tymi utworami wymaga pewnej dojrzałości – komentowała występy pianistów w pierwszej sesji wieczornej drugiego etapu XVIII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina Róża Światczyńska.
Zobacz więcej na temat:  konkurs chopinowski 2020 konkurs chopinowski Dwójka Fryderyk Chopin MUZYKA Klaudia Baranowska Róża Światczyńska Marcin Majchrowski

Dzień 5. "Czeka nas duży odsiew"

- Cieszę się bardzo, że tylu pianistów kocha Chopina, tylko dało się dzisiaj odczuć, że nie zawsze z wzajemnością. Ale to dobry wstęp do tego, co może nas czeka - oceniła Róża Światczyńska, która w studiu Dwójki, wprost z Filharmonii Narodowej, komentuje zmagania młodych pianistów podczas przesłuchań XVIII Konkursu Chopinowskiego.
Zobacz więcej na temat:  Dwójka Róża Światczyńska Marcin Majchrowski Klaudia Baranowska konkurs chopinowski 2020

Dzień 4. "Powtarzalność jest grzechem większości pianistów"

 - Junichi Ito zaczął bardzo obiecująco od Nokturnu H-Dur. Przy etiudach zaczęło się już "ale", a druga część Ballady F-Dur nie udała mu się niestety, zapędzona coda, to wszystko już się nie potoczyło dobrze - tak Marcin Majchrowski i Andrzej Sułek zgodnie ocenili występ japońskiego pianisty, którego mogliśmy usłyszeć podczas przedostatniego dnia I etapu przesłuchań XVIII Konkursu Chopinowskiego.
Zobacz więcej na temat:  Dwójka konkurs chopinowski 2020 konkurs chopinowski Marcin Majchrowski Klaudia Baranowska Andrzej Sułek

Dzień 3. "Leonora Armellini wróciła w wielkim stylu"

- W jej przypadku to wejrzenie analityczne, czy coś się mniej czy bardziej udało, schodzi na drugi plan. Nie twierdzę, że to jest nieważne, jak starannie wykonuje się Chopinowski tekst, ale jest taki poziom wykonawstwa, artyzmu, który powoduje, że człowiek zaczyna "kupować" w całości tę kreację, tę propozycję artystyczną - mówił o wtorkowym (5.10) występie Włoszki Leonory Armellini w I etapie przesłuchań XVIII Konkursu Chopinowskiego Andrzej Sułek.
Zobacz więcej na temat:  konkurs chopinowski 2020 konkurs chopinowski MUZYKA Dwójka Fryderyk Chopin Klaudia Baranowska Marcin Majchrowski Andrzej Sułek

Dzień 1. "Sohgo Sawada był numerem jeden sesji wieczornej"

- Największe wrażenie zrobił na mnie Sohgo Sawada. On operował skrajnościami, ale umiał je powściągnąć w Nokturnie Des-Dur, który wydał mi się dzisiaj bardzo oniryczny - tak Marcin Majchrowski ocenił występ japońskiego pianisty, którego mogliśmy usłyszeć podczas I etapu przesłuchań XVIII Konkursu Chopinowskiego.
Zobacz więcej na temat:  Dwójka konkurs chopinowski 2020 konkurs chopinowski Andrzej Sułek Klaudia Baranowska Marcin Majchrowski