X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Krzysztof Koehler o młodej polskiej poezji z początku lat 90. XX wieku

Ostatnia aktualizacja: 21.03.2020 15:12
– To było ugrupowanie poetów skupionych wokół periodyku "Brulion. Pisma nosem", które pod opiekę wzięło zaczynających wówczas twórców. Zamieszanie polegało na tym, że ci pisarze chcieli być postrzegani jako pewne środowisko literackie. Chyba nie wszyscy z nas mieli sprecyzowaną wizję, jaką chcemy realizować jako artyści, natomiast łączyła nas silna niechęć do wchodzenia w zastane sytuacje literackie – wspomina Krzysztof Koehler. 
Audio
  • Różne oblicza buntu polskiej poezji na początku lat 90. XX wieku (Trójkowy chuligan literacki)
Krzysztof Koehler (L) i Witold Górka (maj 2009)
Krzysztof Koehler (L) i Witold Górka (maj 2009)Foto: PAP/Paweł Supernak

Państwowy Instytut Wydawniczy/ materiały prasowe Państwowy Instytut Wydawniczy (materiały prasowe)

– Chcieliśmy mieć swoje trybuny, swoje miejsce i niekoniecznie dopisywać się do narracji prowadzonych przez ówcześnie istniejące, także niezależne, czasopisma kulturalne – mówi gość Trójki, którego tom "Obce ciało: wiersze z lat 1989-2019" właśnie ukazał się nakładem Państwowego Instytutu Wydawniczego. 

Jak podkreśla Krzysztof Koehler, jego droga była zdecydowanie klasyczna, klasycystyczna. – Chciałem przeskoczyć do rozmowy z poetami dawnymi. Natomiast inni koledzy, jak Marcin Świetlicki, zaproponowali antyklasyczny, bardziej bulwersujący ówczesną krytykę, sposób mówienia o rzeczywistości nas otaczającej. Ja przyjąłem tę wizję klasyczną, w oparciu o dawnych twórców, inni koledzy postawili na bunt przeciwko temu, co mówiono współcześnie. Obie strony się buntowały tylko inaczej – ocenia. 

Krzysztof Koehler opowiada w audycji także o swojej fascynacji poezją barokową i stałej obecności w jego twórczości wątków religijnych. 

***

Tytuł audycji: Trójkowy chuligan literacki 
Prowadzi: Mateusz Matyszkowicz
Gość: Krzysztof Koehler (poeta)
Data emisji: 21.03.2020
Godzina emisji: 7.40

gs/mk

Czytaj także

Marcin Wolski: utożsamiam się z bohaterami, o których piszę

Ostatnia aktualizacja: 29.02.2020 14:55
– Świat w "Powtórce z rozgrywki" początkowo jest absolutnie negatywny, w stosunku do naszego. Natomiast, mój bohater posiada pewną wiedzę w skali makro i mikro, która pozwala mu odmieniać oblicze tej ziemi – opowiada Marcin Wolski, autor książki "Powtórka z rozgrywki".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Maria Karpińska: nie chciałabym interpretować własnej książki

Ostatnia aktualizacja: 07.03.2020 14:55
– Opowiadanie to nie jest najłatwiejsza forma. Zwykle pisarze na debiut wybierają powieść, która w ostatnich latach powinna być gruba, wielka jak cegła i opisywać cały wszechświat. Maria Karpińska próbuje te wszechświaty zmieścić w opowiadaniach – mówi Mateusz Matyszkowicz.
rozwiń zwiń

Czytaj także

M. Gołkowski: w przyszłości najgorsze jest oczekiwanie, że ta się zmieni

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2020 14:55
– Świat ukazany w "Sybirpunk vol.1" na dobrą sprawę mógłby niczym nie różnić się od świata, który mamy dzisiaj. Zmienia się tylko otoczka – mówił Michał Gołkowski, autor powieści "Sybirpunk vol.1".
rozwiń zwiń