X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Czy to dobry czas, żeby rozpocząć treningi biegowe?

Ostatnia aktualizacja: 26.03.2020 22:24
– Nic tak nie wpływa na podniesienie odporności jak aktywność. Pobudzamy organizm, pobudzamy nasze krążenie. To pozytywy biegania i aktywności ruchowej – mówi Paweł Januszewski, mistrz Europy w biegu na 400 m przez płotki, współprowadzący audycję "Biegam, bo lubię".
Audio
  • Bieganie w czasach pandemii koronawirusa (Biegam, bo lubię/Trójka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock.com/baranq

trening rozciąganie mężczyzna dom 1200.jpg
Marcin Konieczny zdradza trzy sposoby na bezpieczny trening

Jak przypominają autorzy audycji, szczególnie teraz ważne jest, aby pamiętać o bieganiu samemu lub maksymalnie w dwuosobowych grupach. Treningi warto rozpocząć od tzw. marszobiegu. – Chodzi o to, żeby wyjść w ogóle z domu. Gdy już jesteśmy na dworze, patrzymy na zegarek i przez cztery i pół minuty maszerujemy, w tempie szybkiego spaceru. Później przez 30 sekund truchtamy, nie biegniemy wolno, tylko truchtamy, czyli poruszamy się troszkę szybciej niż marsz. Cykl powtarzamy przez 30 minut – wyjaśniają Krzysztof Łoniewski i Paweł Januszewski. 

Z czasem należy zmniejszać długość marszu, a zwiększać długość biegu tak, by dojść do 30 minut. Sześciotygodniowy plan treningowy, który jest łatwo dostępny na stronie "Biegam, bo lubię", pomoże nam właściwie rozplanować treningi. 


crossfit 1200.jpg
Co daje nam trening funkcjonalny?

Jak przypomina Krzysztof Łoniewski, podczas stanu epidemii można biegać. – Przepisy pozwalają wychodzić z domu m.in. w celu realizacji "niezbędnych potrzeb codziennych". Do takich można zaliczyć także jednorazowe wyjście w celach sportowych. Należy jednak pamiętać o zachowaniu bezpiecznej odległości od innych. Sport można także uprawiać maksymalnie w grupie dwuosobowej, choć to ograniczenie nie dotyczy rodzin – mówi dziennikarz sportowy Trójki, cytując informacje zamieszczone na stronie Ministerstwa Zdrowia. 

***

Tytuł audycji: Biegam, bo lubię
Prowadzą: Krzysztof ŁoniewskiPaweł Januszewski
Data emisji: 26.03.2020 
Godzina emisji: 17.25

gs/mk

Zobacz więcej na temat: Trójka bieganie STYL ŻYCIA

Czytaj także

Aktywność fizyczna w służbie odporności

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2020 17:25
Od dawna mówi się, że aktywność fizyczna, jak na przykład bieganie, zbawiennie wpływa na naszą odporność. Czy faktycznie tak jest? 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Marcin Konieczny zdradza trzy sposoby na bezpieczny trening

Ostatnia aktualizacja: 19.03.2020 17:30
Ci, którzy w obliczu wirusa nie zrezygnowali z aktywności fizycznej, odnajdują się obecnej sytuacji dużo lepiej. Jak trenować, by zachować wszelkie normy bezpieczeństwa, a jednocześnie utrzymać kondycję na stałym poziomie?
rozwiń zwiń