X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

"Ograniczenia są tylko w naszej głowie". Historia Justyny Nierwińskiej

Ostatnia aktualizacja: 12.09.2019 17:32
– Mój brat żartuje, że pierwsze słowa, które wypowiedziałam po wypadku, to "do pracy i na trening!" – wyznaje Justyna Nierwińska, która sześć lat temu została potrącona przez samochód na przejściu dla pieszych.
Audio
  • Powrót do sportu i sprawności fizycznej po wypadku. Historia Justyny Nierwińskiej (Biegam, bo lubię/Trójka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock.com/Aleksandra Suzi

Zderzenie z rozpędzonym pojazdem skończyło się dla niej dwoma krwiakami na mózgu, zapadniętym płucem, całkowitym paraliżem prawej części ciała i wieloma innymi obrażeniami. Jednak nie oznaczało to dla niej końca przygody ze sportem.

– Przed wypadkiem nienawidziłam biegać, za to grałam w piłkę ręczną. Po nim postanowiłam, że choć miałabym się przeczołgać, to przebiegnę maraton. Po roku od wypadku zaczęłam sobie "podbiegać" po dwa, trzy kilometry. Na początku września miałam półmaraton w Pile, dwa tygodnie później maraton w Gnieźnie, a tydzień po tym Maraton Warszawski. Przebiegłam go w cztery godziny, co było dla mnie szokiem. Od tego maratonu zaczęłam mieć chęć na Koronę Półmaratonów – opowiada Justyna Nierwińska.

Jaka była najważniejsza motywacja naszej rozmówczyni, by zdobyć Koronę Półmaratonów? Jakie ma rady dla tych ludzi, którym zdrowie nie pozwala żyć aktywnie? Zapraszamy do wysłuchania dołączonego nagrania audycji.

***

Tytuł audycji: Biegam, bo lubię
Prowadzą: Krzysztof ŁoniewskiPaweł Januszewski
Gość: Justyna Nierwińska (dietetyk, biegaczka)
Data emisji: 12.09.2019 
Godzina emisji: 17.23

kr/gs

Czytaj także

Bieganie w lesie. Jakie są jego największe atuty?

Ostatnia aktualizacja: 04.07.2019 18:00
– Biegacze z miasta powinni biegać w lasach dla jakości tamtejszego powietrza, jego wilgotności. Podczas upałów jest tam zawsze kilka stopni mniej, a zarazków nawet kilkaset razy mniej, zwłaszcza w lasach świerkowych czy sosnowych – przypomina Wiesław Krzewina, dyrektor Centrum Informacyjnego Lasów Państwowych. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czy wybiegania powinny być długie?

Ostatnia aktualizacja: 22.08.2019 17:35
– Często wychodzimy na treningi i klepiemy te kilometry, bo wydaje nam się, że jak nie będzie kilometrażu, to nie będzie wyników – mówi Marek Dudziński, redaktor naczelny magazynu Runner's World.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Poranny trening lepszy niż kawa?

Ostatnia aktualizacja: 29.08.2019 17:35
Czy krótki, kilkunastominutowy trening, jeszcze przed śniadaniem, to dobry pomysł? 
rozwiń zwiń