X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Giganci europejskiego teatru na Malcie oswajają maszyny

Ostatnia aktualizacja: 27.06.2013 10:15
- Współczesna "maszyna” nie jest tą z "Ziemi obiecanej" Andrzeja Wajdy, która wciąga bohatera i go szatkuje. Teraz "maszyny” to super i seksi elektroniczne gadżety - mówi Michał Merczyński, dyrektor Festiwalu Malta, na którym w tym roku rządzi hasło "Oh, Man, Oh machine”!
Audio
  • Giganci europejskiego teatru na Malcie oswajają maszyny (Klub Trójki)
Romeo Castellucci
Romeo CastellucciFoto: Malta Festival/ mat. pras./Marcin Oliva Soto

- Od samego początku spotkań na Malcie byłem takim człowiekiem-maszyną - wspomina początki współpracy z festiwalem Piotr Kruszczyński, reżyser, dyrektor Teatru Nowego w Poznaniu. - Na pierwszym festiwalu biegałem po ulicach Poznania, jeszcze jako student, z kamerą VHS i obserwowałem jak do uporządkowanego miasta wkracza szalona, barwna sztuka - dodaje gość "Klubu Trójki".
Reżyser podkreśla, że początek lat dziewięćdziesiątych XX wieku na Malcie był czasem, kiedy na ulicach pojawili się bardzo kolorowi ludzie, a to było ważnym syndromem zmieniającej się polskiej rzeczywistości. Później Malta wkroczyła do sal teatralnych, a kolejnym pomysłem na festiwal stały się idiomy, czyli hasła przewodnie. - Teraz śledzę trzeci "idiom” - mówi gość Baszki Marcinik i dodaje, że jego zdaniem taki pomysł na Maltę spowodował, że festiwal spoważniał. - Malta stała się ważnym głosem na festiwalowej mapie Polski - wyjaśnia dyrektor Teatru Nowego w Poznaniu.
Tegorocznym pomysłem jest idiom "Oh, Man, Oh machine". Nad stroną merytoryczną Malty 2013 pracował Romeo Castelucci, gigant europejskiego teatru. I to właśnie Castelucci wybrał idiom.
"Maszyny wkroczyły dziś w życie człowieka dosłownie. W niektórych przypadkach są w nim samym, w środku, po raz pierwszy w historii determinując jego nagie życie, redefiniując pojęcie śmierci, wpisując życie człowieka w to, co Foucault nazwał biopolityką. Celem idiomu nie jest jednak stereotypowa krytyka maszyny, tym bardziej że sam ten tekst może zaistnieć dzięki całej serii urządzeń, począwszy od komputera, na którym piszę te słowa. W programie idiomu chcemy przyjrzeć się paradoksalnym aspektom obecności maszyn między nami, w nas i dla nas, wychodząc poza prostą ilustrację i jednoznaczną ocenę. Już sam tytuł tegorocznego idiomu jest nacechowany emocjonalnie: zawołanie „oh man, oh machine” wyraża z jednej strony westchnienie, smutek, obawę; z drugiej - zachwyt nad maszyną. Kochamy, uwielbiamy maszyny…” - napisał w tekście kuratorskim Castelucci.
- Sprawa maszyny, mechanizmów, technologii jest jednym z problemów z którym wszyscy musimy się konfrontować - wyjaśnia Dorota Semenowicz, autorka książki "To nie jest obraz. Romeo Castellucci i Societas Raffaello Sanzio”.
Festiwal Malta zaczął się 24 czerwca, a potrwa do 20 lipca. Jak wygląda nowy model Malty i co proponują teatralni twórcy? Między innymi o tym mówili goście w "Klubie Trójki". Zapraszamy do wysłuchania całej audycji.

Więcej informacji o Malta Festival znajdziesz tu >>>

Zobacz więcej na temat: Malta SZTUKA TEATR

Czytaj także

Malta Festival: Generator już ruszył

Ostatnia aktualizacja: 24.06.2013 14:40
Projekt "Generator Malta" ma służyć odbudowie więzi międzyludzkich. – I nie zliczę ile w sumie wydarzeń wchodzi w skład tegorocznego Malta Festival, bo mieszkańcy Poznania chętnie zaangażowali się w Generator, co dało kolejne atrakcje – mówi w Trójce dyrektor festiwalu Michał Merczyński.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Silent Malta, czyli o sile słowa na Malta Festival Poznań 2013

Ostatnia aktualizacja: 25.06.2013 11:49
Silent Malta - kanał 1 to słuchowiska zrealizowane przez Teatr Polskiego Radia dla Programu 3. Pierwszą odsłoną przedsięwzięcia jest retrospektywa słuchowisk w realizacji dźwiękowej Andrzeja Brzoski (wielokrotnego laureata Prix Italia oraz Festiwalu Dwa Teatry w Sopocie).
rozwiń zwiń