X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Kobiety filmu walczą o swoje

Ostatnia aktualizacja: 02.10.2018 22:00
Na zakończonym niedawno 43. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni podpisano deklarację 50/50 w 2020. Chodzi o równy udział kobiet w gremiach decydujących o programie festiwalu.
Audio
  • Jaka jest sytuacja kobiet w świecie filmu? (Klub Trójki)
Konferencja prasowa gdyńskiego 43. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych
Konferencja prasowa gdyńskiego 43. Festiwalu Polskich Filmów FabularnychFoto: PAP/Bartłomiej Zborowski

Agnieszka Holland powiedziała w 2002 roku: "Przede wszystkim byłam kobietą, co od razu stawia człowieka w gorszej sytuacji".

– Cały ruch 50/50 w 2020 nie był pomysłem kobiet-filmowców. Wymyśliły to amerykanki, żeby powoli wprowadzać w życie konieczność odwzorowania modeli społecznych. W Polsce mamy 50 proc. obywatelek i 50 proc. obywateli, czyli sprawiedliwie by było, żeby we wszystkich instytucjach, we wszystkich miejscach, gdzie jest to możliwe, znalazło się 50 proc. kobiet – mówi Renata Czarnkowska-Listoś.

– Mamy pionkierskie działania na gruncie polskim, zanim doszło do podpisania deklaracji w Gdyni. Pierwszą taką inicjatywą w Polsce, gdzie kilkanaście kobiet porozumiało się w tej kwestii, było założenie Stowarzyszenia Kobiet Filmowców w 2014 roku. To pączkowało i dziś mamy z tego ogromną organizację na 3 tys. członkiń. Natomiast, w tej pierwszej, pionierskiej myśli był postulat, by doprowadzić do równouprawnienia obu płci w branży filmowej. Założenie było takie, że panie mają do pokonania więcej przeszkód, ze względu na płeć. Ideałem jest balans płci, a nie dominacja – dodaje dr. hab. Monika Talarczyk-Gubała.

Jakie są największe trudności, z którymi spotykają się w środowisku filmowym kobiety? Zapraszamy do słuchania dołączonej audycji.

***

Tytuł audycji: Klub Trójki
Prowadzi: Katarzyna Borowiecka
Goście:
Renata Czarnkowska-Listoś (producentka filmowa, członkini inicjatywy Kobiety Filmu), dr hab. Monika Talarczyk-Gubała (Szkoła Filmowa w Łodzi)
Data emisji: 2.10.2018
Godzina emisji: 21.09

ml

Czytaj także

Inne Spojrzenie na festiwalu filmowym w Gdyni

Ostatnia aktualizacja: 19.09.2018 22:00
Czym wyróżnia się tegoroczna sekcja Inne Spojrzenie? – Zawiera aż 8 filmów: różnorodnych, niekonwencjonalnych, próbujących nowych środków wyrazowych, nowych sposobów narracji. Każdy z obrazów jest zupełnie inny, co jest bardzo trudne dla jurorów, ale mamy też fantastyczne jury – opowiada Jerzy Armata, opiekun sekcji.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Srebrne Lwy dla "Kamerdynera". Dobry film jest jak wino

Ostatnia aktualizacja: 24.09.2018 10:40
– Wiadome jest, że takie filmy nie moga powstawać w pośpiechu. One muszą się odleżeć trochę jak dobre wino. Mamy plejadę fantastycznych artystów i twórców, ich terminy pokrywały. Bardzo trudno było to zsynchronizować – wspomina Olga Bieniek, producentka filmu "Kamerdyner".  
rozwiń zwiń