X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Jak zrobić osobowość estradową?

Ostatnia aktualizacja: 26.09.2018 22:00
Ile osób potrzeba, żeby "narodziła się gwiazda"?
Audio
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: A_Lesik/Shutterstock.com

Są gwiazdy estrady, które elektryzują samym pojawieniem się na scenie – nie tylko śpiewem czy ruchem scenicznym. Dzieje się tak wtedy, gdy stylizacja stroju, fryzura, makijaż idealnie zgadzają się z osobowością i genre’m występów.

Kiedyś tacy celebryci byli self-made. Sami wymyślali sobie kreacje i zdobywali je, podobnie jak rekwizyty.

Niekiedy strój "podpowiadały" postaci, które odgrywali. Jednak zawsze musiały to być ubiory i detale, w których występujący czuli się swobodnie, we własnej skórze. Czasem kreacje sceniczne odbiegały znacznie od tych noszonych poza estradą, innym znów razem można było mniemać, że gwiazda wybiegła zza kulis w ostatniej chwili, nie mając czasu na przebranie czy charakteryzację.

Współcześnie trudno doszukać się jakiegoś wiodącego stylu scenicznego – ale równie daremnie można szukać autentyzmu w kreacjach idoli i idolek. Obecnie wizerunek uchodzi za niezwykle ważny element kreacji artystycznej. I nikt nie przejmuje się modnymi trendami, lecz stara się wyróżnić indywidualnym stylem. Inna sprawa – czy to "naprawdę prawda" o danym celebrycie?

Rozmawiamy o tym, jak kiedyś "rodziły się gwiazdy" (w Polsce i za granicą), oraz o tym, kto obecnie pracuje nad image osobowości scenicznych. Zapraszamy do słuchania pełnej rozmowy w dołączonym nagraniu audycji.

***

Tytuł audycji: Klub Trójki
Prowadzi: Monika Małkowska
Gość: 
Izabella Chełkowska (projektantka, scenografka, autorka kostiumów do wielu spektakli i wydarzeń scenicznych), Viganna Papina (stylistka), Janusz Noniewicz (historyk mody, publicysta, wykładowca i kierownik Katedry Mody warszawskiej ASP)
Data emisji: 26.09.2018
Godzina emisji: 21.08

ml

Czytaj także

Jak samorządy traktują kulturę?

Ostatnia aktualizacja: 22.08.2018 22:15
Na początku naszej transformacji ustrojowej niektórzy byli zdania, że kultura sama się utrzyma. Toteż w wolnorynkowej rywalizacji wielu zaczęło stosować popkulturowe zasady działania w odniesieniu do kultury.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Tam, gdzie powstaje sztuka

Ostatnia aktualizacja: 12.09.2018 22:00
Czym jest pracownia artystyczna? Oczywiście miejscem pracy twórczej. Lecz także swoistym przedłużeniem dzieła, wyznaniem wiary artysty, jego fascynacji i sympatii. 
rozwiń zwiń