X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Tam, gdzie powstaje sztuka

Ostatnia aktualizacja: 12.09.2018 22:00
Czym jest pracownia artystyczna? Oczywiście miejscem pracy twórczej. Lecz także swoistym przedłużeniem dzieła, wyznaniem wiary artysty, jego fascynacji i sympatii. 
Audio
  • Jak wygląda praca w pracowni sztuki? (Klub Trójki)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: dudassbela/Pixabay

Jego autoportretem. Poza tym niektóre atelier to kulturalna scheda narodu. Pracownie-muzea generują też niemałe zyski, jeśli stają się turystyczną atrakcją. Jak traktujemy to specyficzne dobro w Polsce?

Zdarza się, że po śmierci właściciela wszystkie gromadzone latami "skarby" trafiają na śmietnik i atelier przechodzi w ręce kolejnego artysty – co często zdarzało się w PRL-u. Obecnie artystyczne pracownie są zagrożone z racji urynkowienia cen mieszkań i lokali użytkowych. Miejsca te, choć nieraz "wybrakowane" pod względem wyposażenia, zazwyczaj miały atrakcyjną lokalizację.

Żeby zapobiec dewastacji, w maju br. ukonstytuował się Zespół ds. Warszawskich Historycznych Pracowni Artystycznych. Jakimi osiągnięciami może pochwalić się to ciało?

Co zostało bezpowrotnie stracone, a co jeszcze daje się ocalić? Czym stało się mieszkanie-pracownia po Henryku Stażewskim? Kto zajął się domem Hansenów w Szumlinie? W co przekształcono dom Tadeusza Kantora w Hucisku?

Zapraszamy do wysłuchania dołączonego nagrania audycji.

***

Tytuł audycji: Klub Trójki
Prowadzi: Monika Małkowska
Goście:
Agnieszka Bagińska (historyczka sztuki, współkuratorka wystawy "Józef Brandt", autorka książki "Pracownia artysty"), Lech Stangret (historyk sztuki, aktor Teatru Cricot Tadeusza Kantora, bratanek Marii Stangret-Kantor), Michał Krasucki (stołeczny konserwator zabytków)
Data emisji: 12.09.2018
Godzina emisji: 21.09

ml/gs

Czytaj także

Cena ukryta pod farbą

Ostatnia aktualizacja: 09.06.2018 17:00
Tym razem o naprawdę niewidocznym elemencie sztuki: o cenie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak samorządy traktują kulturę?

Ostatnia aktualizacja: 22.08.2018 22:15
Na początku naszej transformacji ustrojowej niektórzy byli zdania, że kultura sama się utrzyma. Toteż w wolnorynkowej rywalizacji wielu zaczęło stosować popkulturowe zasady działania w odniesieniu do kultury.
rozwiń zwiń