Odkrycie NASA. Czy mamy do czynienia z drugą Ziemią?

• Wykop
  • Mail
Odkrycie NASA. Czy mamy do czynienia z drugą Ziemią?
Półtora tygodnia temu NASA ogłosiła kolejne efekty poszukiwań planet poza Układem Słonecznym. Dane obserwacyjne dostarcza od marca 2009 Teleskop Kosmiczny Kepler, a po ich przeanalizowaniu wnioski podawane są do wiadomości publicznejFoto: Pixabay

Półtora tygodnia temu NASA ogłosiła istnienie przypominającej Ziemię planety Kepler 452-b. - Sensacja polega na tym, że jest to planeta podobna do Ziemi, krążąca wokół gwiazdy podobnej do Słońca - mówi Karol Wójcicki, popularyzator nauki.

Posłuchaj

Rozmowa z Karolem Wójcickim o najnowszym odkryciu NASA (Klub Trójki)
+
Dodaj do playlisty
+

Odkąd Aleksander Wolszczan i Dale Frail ogłosili w 1992 roku odkrycie pierwszego układu planetarnego poza systemem słonecznym, rozmaitymi metodami zidentyfikowano w Kosmosie ponad półtora tysięcy obiektów, które najprawdopodobniej są planetami, krążącymi wokół swoich gwiazd.

Jak podała pod koniec lipca NASA, wokół jednej z gwiazd w konstelacji Łabędzia odkryto planetę, która bardziej niż inne przypomina nasze wyobrażenie o "Ziemi 2.0". - Najbardziej rozbudzający wyobraźnię fakt w tym odkryciu związany jest z tym, że gdyby na tej planecie istniała woda, to byłaby w stanie ciekłym. Problem polega na tym, że jest to nadal gdybanie - mówi Karol Wójcicki z Centrum Nauki Kopernik.

Gość Jerzego Sosnowskiego tłumaczy, co ma wspólnego z odkrywaniem nowych planet bajka o trzech misiach, dlaczego woda odgrywa tak ważną rolę w poszukiwaniach "Ziemi 2.0" oraz ile czasu potrzeba, by dolecieć na Kepler 452-b.

***