X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Gry wideo: medium nieznane i niedoceniane

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2020 13:00
O czym i w jaki sposób opowiadają współczesne gry wideo? Czy rzeczywiście propagują przemoc? Czy naprawdę są zbliżone do filmów - a może jednak do teatru i sztuk performatywnych? Na te i wiele innych pytań odpowiada projekt edukacyjny "Spacją się skacze", który rusza właśnie w śląskim klubie Drzwi Zwane Koniem.
(zdjęcie ilustracyjne)
(zdjęcie ilustracyjne)Foto: F8 studio/Shutterstock.com

Jak wykazują najnowsze badania, w gry wideo gra blisko 75 procent Polek i Polaków! Jednak mimo że gry stały się częścią naszej kultury, rzadko o nich rozmawiamy. Jeżeli już do tego dochodzi, to patrzymy na nie wyłącznie jako na rozrywkę albo produkt biznesowy – nie jak na utwór, który wymaga krytycznego omówienia.


Posłuchaj
04:38 2020_10_12 13_20_00_PR3_Trojka_do_trzeciej.mp3 Co kryją w sobie gry wideo? (Trójka do trzeciej)

– W trakcie projektu będziemy mieli okazję spotkać się m.in. z dr Martą Tymińską z Zakładu Filmów i Mediów Instytutu Badań nad Kulturą na Uniwersytecie Gdańskim. Wraz z nią spojrzymy na m.in. bardzo wyświechtany, emblematyczny wręcz dla całego dyskursu wątek, jakim jest przemoc w grach wideo – zapowiada Bartek Sołtysik, współorganizator akcji. – Dr Tymińska osadzi dyskusję w szerszym kontekście i postara się wykazać, jak gry wideo przekazują najróżniejsze wartości: częstokroć w sposób, którego nie dostrzegamy – dodaje.

Wśród zaproszonych gości będą także dr Paweł Schreiber z Instytutu Neofilologii i Lingwistyki Stosowanej UKW w Bydgoszczy, który sam siebie określa jako częściowo teatrologa, częściowo badacza gier, oraz dr hab. Tomasz Z. Majkowski groznawca, badacz kultury i literatury popularnej z Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Przed nami  nowy projekt internetowy "Spacją się skacze"/YouTube Śląska.TV


***

Tytuł audycji: Trójka do trzeciej
Autor: Piotr Majewski
Autorka materiału reporterskiego: Wioletta Myszkowska
Data emisji: 12.10.2020
Godzina emisji: 12.42

pr

Czytaj także

"This War of Mine". Z konsoli do kanonu lektur

Ostatnia aktualizacja: 23.06.2020 22:00
"This War of Mine" – gra wideo polskiego studia 11 bit studios na liście nieobowiązkowych lektur w roku szkolnym 2020/2021 dla uczniów szkół średnich. To pierwsza taka inicjatywa na świecie - gra komputerowa trafia do kanonu lektur.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zagrajmy w nauczanie

Ostatnia aktualizacja: 10.09.2020 18:00
Ministerstwo Edukacji Narodowej poszukuje szkół do udziału w pilotażowym programie używania gier komputerowych w edukacji. Czyżby takie produkcje miały stać się konkurencją dla książek?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Rusza 10. edycja festiwalu Ars Independent

Ostatnia aktualizacja: 24.09.2020 12:00
Festiwal koncentruje się na młodych, debiutujących artystach sztuk multimedialnych. W dniach 24-26 września w katowickim Mieście Ogrodów nie zabraknie więc różnorodnych filmów, animacji, gier wideo i wideoklipów!
rozwiń zwiń