X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Odzieżowe skarby z drugiej ręki

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2020 07:45
Miejsce, gdzie można zajrzeć na chwilę lub spędzić tam kilka godzin. Wizyta tam zawsze jest obarczona ryzykiem: można się tak obłowić, że koleżankom oko zbieleje lub wyjść z pustymi rękami. Lumpeks – współczesny Sezam, kryjący odzieżowe skarby za niewielkie pieniądze. 
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Stocksnap/Pixabay

– Jeszcze przed paru laty do sklepów z tanią odzieżą wchodzili biedni ludzie. Bogatsi robili podchody: wejść czy nie wejść. A w tej chwili wchodzą wszyscy, bez względu na zamożność – dzieli się obserwacjami pani Ilona, wieloletnia sprzedawczyni w jednym z warszawskich sklepów z odzieżą używaną.


Posłuchaj
02:35 2020_10_12 07_23_02_PR3_Pora_na_Trojke.mp3 Lumpeks: pomysł na ciuch modny i tani (Pora na Trójkę)

– Dla osób, które nie posiadają pieniędzy to jest konieczność życiowa – mówi Maria Szandruk, współwłaścicielka sklepu z odzieżą używaną. – Ale są też kręgi, w których jest to sposób na zapełnienie wolnego czasu. Później się spotykają i gadają co zdobyły i tak dalej.

– Ubranie znowu zaczęło nabierać cech cennego produktu – tłumaczy Janusz Nonewicz, kierownik katedry mody wydziału wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. – To też element znudzenia masową produkcją, chęć poszukiwania indywidualnych rozwiązań. A może też nostalgii, która dominuje we współczesnym społeczeństwie, bez względu na to czy chodzi o wschodnią Europę czy o Stany Zjednoczone – dodaje.



***

Tytuł audycji: Pora na Trójkę
Prowadzą: Łukasz Ciechański, Małgorzata Łukowska
Autor materiału reporterskiego: Paweł Wrońsk
Data emisji: 12.10.2020
Godzina emisji: 7.23

pr

Czytaj także

Ubrania, które są naszą sygnaturą

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2019 02:00
W "Trójce pod Księżycem" rozmawiamy o "Famous Blue Raincoat".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pułapki zakupowego szaleństwa. Jak nie dać się oszukać?

Ostatnia aktualizacja: 30.11.2019 18:00
Co zrobić jeśli czujemy się oszukani podczas zakupowego szału? - Wszystko zależy co, gdzie i w jaki sposób kupiliśmy - wskazywała Aleksandra Kapnik z UOKiK, która opowiedziała w Polskim Radiu 24 na co uważać w czasie przedświątecznych zakupów.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Nowa stara moda, czyli uroki designu z PRL

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2020 06:50
"Jablonex", "Warmet", "ORNO" – nazwy tych działających w okresie PRL spółdzielni produkujących biżuterię pamiętają już tylko nasze mamy i babcie. – Przedmioty pochodzące z lat 50. i 60. są teraz niezmiernie modne  – zauważyła Maria Barbasiewicz.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Szybka moda" – dlaczego nie warto za nią gonić?

Ostatnia aktualizacja: 04.05.2020 13:55
Fast fashion, czyli "szybka moda", podobnie jak fast food, doraźnie zaspokaja nasze pragnienie, poprawia humor, a przede wszystkim jest tania. Koronawirus wstrzymał niemal wszystkie gałęzie przemysłu, w tym przemysł odzieżowy, przez co i my mamy czas zatrzymać się i zapytać: jak działa mechanizm fast fashion i jakie konsekwencje ze sobą niesie?
rozwiń zwiń