Przestrzeń miejska bez szpecących reklam? Da się!

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Przestrzeń miejska bez szpecących reklam? Da się!
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock.com/katatonia82

Powoli z przestrzeni publicznej znika nadmiar reklam. Wszystkie duże polskie miasta pracują nad swoimi kodeksami reklamowymi, które mają ograniczyć chaos. Taką możliwość daje im ustawa krajobrazowa.

Posłuchaj

Małymi krokami ku estetycznemu miastu (Reportaż/Trójka)
+
Dodaj do playlisty
+

W centrach miast nikt już nie chce tolerować szpecących szyldów i nadmiaru reklam w oknach wystawowych. W wielu miastach podjęto rozmowy z przedsiębiorcami na ten temat. Nie jest to łatwe zadanie, ale jak zmienia się przestrzeń w wyniku współpracy rad miasta z właścicielami firm i sklepów, można zobaczyć na otwartej właśnie w Poznaniu wystawie, która pokazuje stan witryn przed i po zmianie. O wyglądzie "przed" chciałoby się zapomnieć…

– Jest to inicjatywa powstała na przestrzeni ostatnich dwóch lat i ma duży wpływ na estetykę miasta i porządkuje przestrzeń miejską, jeżeli chodzi o reklamy i praktyki reklamowe przedsiębiorców. Chcemy promować estetyczne, minimalistyczne podejście do prezentacji swojego biznesu. Przykładowo, przy ulicy Żydowskiej mamy kawiarnię, która tak naprawdę nie ma żadnej reklamy, tylko małą markizę z delikatnym napisem i to, a nie krzykliwe hasła i kolory, wystarczy, żeby przyciągnąć klienta – opowiada jeden z organizatorów wystawy.

Jaka książka zainspirowała naszego rozmówcę do uporządkowania przestrzeni w swoim mieście? W jaki sposób nagradzani są przedsiębiorcy, którzy zdjęli ze swoich lokali nieestetyczne banery?  Zapraszamy do wysłuchania dołączonego reportażu.

***

Posłuchaj także innych reportaży emitowanych w Trójce >>>

***

Tytuł audycji: Reportaż w Trójce
Tytuł reportażu: "Małymi krokami"
Autorka reportażu: Urszula Żółtowska-Tomaszewska
Data emisji: 7.11.2019
Godzina emisji: 18.43

kr

Polecane