Kwarantanna a kompetencje cyfrowe Polaków. Jak izolacja uczy nas znajomości technologii?

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Kwarantanna a kompetencje cyfrowe Polaków. Jak izolacja uczy nas znajomości technologii?
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock.com/goodluz

We środę 13 maja minęły dokładnie dwa miesiące, odkąd większość z nas pracuje zdalnie lub pomaga swoim dzieciom w lekcjach online. Dla wielu, którzy przed pandemią w sprawach informatyki byli raczej zieloni, był to czas próby. Jak się okazało, wyszli z niej zwycięsko.

Posłuchaj

Kwarantanna budzi w nas zmysł hakera (Zapraszamy do Trójki – ranek)
+
Dodaj do playlisty
+

– Ludzie, którzy jeszcze niedawno bali się robić bardziej zaawansowane rzeczy na komputerach i ograniczali się wyłącznie do poczty, serwisów społecznościowych i edytora tekstu, dzisiaj zmuszeni sytuacją, muszą je robić – mówi Łukasz Jachowicz z portalu Rębacze.pl. – Dobrą rzeczą jest większe otwarcie administracji na pracę zdalną. Urzędnicy boją się spotykania z interesantami, więc są bardziej skłonni ku temu, by jak najwięcej rzeczy załatwiać przez Internet.

Ramowy katalog kompetencji cyfrowych (foto: cppc.gov.pl) Ramowy katalog kompetencji cyfrowych (foto: cppc.gov.pl)

Obecnie nie tylko przenieśliśmy wiele dziedzin naszego życia do sieci, ale i jesteśmy lepsi w rozwiązywaniu problemów, które świat informatyki stawia przed nami codziennie. – Teraz, gdy nie ma informatyka, którego możemy poprosić o pomoc, budzi się w nas zmysł hakera. Grzebiemy, żeby osiągnąć upragniony cel, do którego dążymy. Nikt nam nie pomoże, bo w okolicy nikogo nie ma – dodaje Łukasz Jachowicz.

*** 

Tytuł audycji: Zapraszamy do Trójki – ranek
Prowadzi:
 Marcin Łukawski
Autor materiału reporterskiego: Tomasz Jeleński
Data emisji: 14.05.2020
Godzina emisji: 6.25

kr

Polecane