X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

"Histeria wokół tej sprawy jest zupełnie zdumiewająca". Schreiber o podatku od reklam

Ostatnia aktualizacja: 11.02.2021 09:25
– W Wielkiej Brytanii, Belgii, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Austrii, na Węgrzech taka opłata obowiązuje. Nie jest to niczym sensacyjnym – powiedział w Programie 3 Polskiego Radia Łukasz Schreiber o projekcie podatku od reklam.
Łukasz Schreiber
Łukasz SchreiberFoto: PR

Rząd pracuje nad wprowadzeniem podatku od reklamy internetowej i konwencjonalnej. W 2022 r. ma to przynieść budżetowi około 800 mln zł, a uzyskane środki zasilą w głównej mierze Narodowy Fundusz Zdrowia. 10 lutego znaczna część prywatnych mediów protestowała we wspólnej akcji "Media bez wyboru". Stacje informacyjne zamiast programu nadawały specjalny komunikat, a na stronach internetowych czytelnicy nie mogli przeczytać żadnych artykułów. Do akcji przyłączyły się także stacje radiowe i zamiast audycji nadawały komunikat specjalny.


Posłuchaj
14:44 [ PR3]PR3 (mp3) 11 luty 2021 08_45_04_for_media.mp3 Łukasz Schreiber: histeria wokół podatku od reklam jest zupełnie zdumiewająca (Salon polityczny Trójki)

 


Kacper Płażyński 1200.jpg
Protest części mediów. Płażyński: to akcja polityczna pewnej grupy zawodowej

– Telewizja, która pobiera kilkadziesiąt tysięcy złotych za 30-sekundową reklamę, jeżeli teraz zapłaci za to kilka tysięcy złotych, to znaczy, że upadnie? – pytał w "Salonie politycznym Trójki" Łukasz Schreiber, odnosząc się do zapowiedzi upadku mediów po wprowadzeniu podatku od reklam.

Czytaj także:

Jak zauważył minister w KPRM, "histeria, która wokół tej sprawy się dzieje, jest zupełnie zdumiewająca, biorąc pod uwagę etap prac".

– Ja zawsze starałem się nawet tonować nastroje w sytuacji, kiedy projekt był w Sejmie, bo zaczynaliśmy wtedy de facto pracę legislacyjną – w Sejmie. Teraz jesteśmy na etapie rozpoczęcia pracy legislacyjnej w rządzie – przypomniał.  Projekt dlatego ujrzał światło dziennie tylko, że został wpisany do wykazu prac legislacyjnych – dodał.

forum-0479614453-12.jpg
Projekt składki od reklam na wstępnym etapie prac. Ministerstwo Finansów zaprasza do konsultacji

Gość Trójki wskazał, że trwają konsultacje i "każdy z podmiotów, także medialnych, może zgłaszać swoje uwagi, propozycje, pomysły do 16 lutego bodajże".

Łukasz Schreiber wyliczył, że podobna opłata obowiązuje w Europie w Wielkiej Brytanii, Belgii, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Austrii, na Węgrzech.

– Nie jest to niczym sensacyjnym – ocenił.

Trójka - Salon Polityczny Trójki 11.02 - Łukasz Schreiber/Polskie Radio

***

Audycja: "Salon polityczny Trójki"
Prowadzi: Bartłomiej Graczak
Gość: Łukasz Schreiber (minister w KPRM)
Data emisji: 11.02.2021
Godzina emisji: 08.45

fc/kr

Czytaj także

Lubnauer: solidaryzuję się z dziennikarzami, którzy dzisiaj protestują

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2021 09:35
– Rząd pod pretekstem opodatkowania gigantów chce tak naprawdę zniszczyć polskie wolne media – powiedziała w Programie 3 Polskiego Radia Katarzyna Lubnauer z Nowoczesnej o projekcie podatku od reklam.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Rozmowa Kulczyka z Grasiem. Mazurek przypomniała, jak PO postępowała z mediami

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2021 18:10
Protest komercyjnych mediów, który jest odpowiedzią na plany wprowadzenia podatku od reklamy internetowej i konwencjonalnej, gorąco wspierają politycy opozycji. Internauci przypomnieli tymczasem pamiętną rozmowę Pawła Grasia, bliskiego współpracownika b. premiera Donalda Tuska z miliarderem Janem Kulczykiem. Obaj panowie w jednej z warszawskich restauracji omawiali kwestię zwolnienia ówczesnego naczelnego "Faktu" i wpłynięcia na koncern Ringier Axel Springer.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Histeria i szantaż z ich strony". Andruszkiewicz o proteście niektórych mediów

Ostatnia aktualizacja: 11.02.2021 09:10
- Uważamy, że to zbędna histeria ze strony mediów, które wstawiły czarne plansze na swoje portale i ekrany - tak sekretarz stanu w KPRM Adam Andruszkiewicz ocenił akcję "Media bez wyboru". Jak podkreślił, nikt z rządu nie zamierza cenzurować mediów, ani wpływać na linie czy składy redakcyjne.
rozwiń zwiń