X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Reportaż

„Czarny marketing” – reportaż Antoniego Rokickiego

Ostatnia aktualizacja: 26.01.2021 00:04
Tabletki gwarantujące szybką utratę zbędnych kilogramów, innowacyjne plastry na problemy ze słuchem czy rewolucyjny preparat na ból stawów – to tylko niektóre z produktów promowanych w nieuczciwych reklamach. 
Audio
Kolorowa prasa, portale społecznościowe  znajdziemy tam wiele reklam skierowanych do osób zmagających się z różnymi problemami zdrowotnymi.
Kolorowa prasa, portale społecznościowe – znajdziemy tam wiele reklam skierowanych do osób zmagających się z różnymi problemami zdrowotnymi. ​​Foto: adike/Shutterstock.com

– Miałem pewne wyrzuty sumienia związane z tą pracą. Już pierwszego dnia, kiedy przekonałem się, że będziemy oszukiwali starszych ludzi, nieodpornych na manipulację – przyznaje bohater reportażu, były pracownik branży reklamowej. O swojej pracy mówi: czarny marketing. 

– Jestem przerażony tym, co czytam. Nikt na te reklamy nie reaguje – przyznaje prof. Zbigniew Fijałek, Kierownik Zakładu Farmacji Kryminalistycznej z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. – Głównie oszukiwane są osoby starsze, bo im człowiek starszy, tym więcej ma problemów zdrowotnych… – dodaje. Z tym, że reklamy wspomniane w reportażu są nieetyczne, zgadza się dr Łukasz Przybysz, medioznawca z Wydziału Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Wskazuje, aby skargi na tego typu materiały kierować do Komisji Etyki Reklamy.  Ma ona ekspertów, wiedzę oraz narzędzia, aby zajmować się takimi przypadkami. Jeśli będzie więcej zgłoszeń tego rodzaju, na pewno łatwiej będzie zobaczyć, jaka jest skala tego działania – zauważa. 

Zapraszamy do wysłuchania reportażu Antoniego Rokickiego "Czarny marketing" na antenie radiowej Trójki we wtorek 25 stycznia ok. godz. 14.10.