X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Marco Blaauw: muzyki nie trzeba rozumieć, tylko doświadczać

Ostatnia aktualizacja: 29.09.2019 14:00
- Czasem staję na skraju sceny, nabieram dużo powietrza i sprawiam wrażenie, jakbym z całej siły miał zaraz dmuchnąć w ustnik. Ludzie ze strachu zakrywają wtedy usta, ale zaraz je odsłaniają, gdy okazuje się ze gram jednak bardzo delikatnie - mówił w Dwójce holenderski trębacz.  
Audio
  • Marco Blaauw o doświadczeniu z muzyką współczesną (Filharmonia Dwójki)
  • Rozmowa z dyrygentem Ryanem Bancroftem (Filharmonia Dwójki)
  • Tadeusz Wielecki o sposobie wyrażania prawdy w muzyce (Filharmonia Dwójki)
Marco Blaauw
Marco BlaauwFoto: Mat. prasowe/Klaus Rudolf

Marco Blaauw podkreśla, że chociaż studiował historię muzyki barokowej i romantycznej, to jednak chce się zajmować teraźniejszością i przez nią prowokować. Wspomina, że fascynacja muzyką współczesną zaczęła się, gdy zobaczył w telewizji transmisję pewnego koncertu i widownię, która zatykała sobie uszy. Ten obraz utkwił mu w pamięci: ktoś wykonywał koncert, ale ze strony publiczności spotkał się z oporem, jakby ludzie bali się słuchać tego rodzaju muzyki i czuli, że są w sytuacji niebezpieczeństwa. - Ich mózg podpowiadał im, że być może usłyszą coś nieprzyjemnego albo coś, czego zupełnie się nie spodziewali. Różnica między tym, czego oczekujemy, a tym co faktycznie ma miejsce, jest tym, co mnie zafascynowało - wyjaśniał trębacz. - Nie wszystko przecież jest od razu zrozumiałe już po pierwszym odsłuchaniu. Muzyki zresztą nie trzeba moim zdaniem rozumieć, tylko doświadczać. Wziąć to wrażenie ze sobą po koncercie do domu i badać, jak na mnie wpływa.

Jakim doświadczeniem było dla muzyka zagranie hejnału z Wieży Mariackiej w Krakowie? Czym inspirowana była kompozycja Rebecki Saunders "Alba", którą Blaauw zagrał podczas tegorocznej Warszawskiej Jesieni? I jak w muzyce artysta wyraża ekstremalne emocje? O tym w nagraniu audycji.

Zapraszamy również do wysłuchania rozmów Aleksandry Tykarskiej z Ryanem Bancroftem oraz Tadeuszem Wieleckim.

***

Rozmawiała: Aleksandra Tykarska

Gość: Marco Blaauw (holenderski trębacz)

Data emisji: 28.09.2019

Godzina emisji: 20.45

Materiał został wyemitowany w audycji "Filharmonia Dwójki".

am

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Zygmunt Krauze: do komponowania zawsze potrzebuję tematu

Ostatnia aktualizacja: 21.09.2019 13:10
- Kiedy spojrzę na swoje pierwsze utwory, pisane jeszcze w 1958 roku i dalsze, to można zauważyć, że ta muzyka jest coraz bardziej ekspresyjna, dramatyczna, kanciasta - opowiadał w Dwójce kompozytor, którego utwór zabrzmiał podczas koncertu inaugurującego 62. Festiwal Warszawska Jesień.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"De Trinitate". Zagadnienia wiary na festiwalu Warszawska Jesień

Ostatnia aktualizacja: 23.09.2019 14:24
Transmisja ze Studia Koncertowego PR im. Witolda Lutosławskiego. W programie prawykonanie utworu Piotra Tabakiernika. Dzieło inspirowane jest teologicznymi rozważaniami.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Giacomelli, Porpora, Giay. Dyryguje Stefan Aresi

Ostatnia aktualizacja: 24.09.2019 19:06
Retransmisja koncertu z Festiwalu Muzyki Dawnej w Utrechcie, podczas której usłyszeliśmy ensemble Stile Galante pod batutą cenionego dyrygenta, a w partii solowej mezzosopranistkę Ann Hallenberg.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ayana Tsuji i Koncert skrzypcowy Mendelssohna

Ostatnia aktualizacja: 25.09.2019 19:53
Zaprosiliśmy na retransmisję występu japońskiej skrzypaczki z towarzyszeniem Orchestre de la Suisse Romande pod dyrekcją Jonathana Notta.
rozwiń zwiń