X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Jakub Jakowicz: w muzyce Grażyny Bacewicz cały czas słychać rozwój

Ostatnia aktualizacja: 18.01.2019 10:28
- Każda z tych sonat jest trochę inna. Wiadomo, że są jakieś cechy stylu, które się powtarzają, ale na pewno jest coś takiego, co cały czas rozwijała i w ogóle nie stała w miejscu - mówił w Dwójce skrzypek w 50. rocznicę śmierci Grażyny Bacewicz.
Audio
  • Jakub Jakowicz o nowych nagraniach sonat na skrzypce i fortepian Grażyny Bacewicz (Filharmonia Dwójki)
Jakub Jakowicz (przy fortepianie Bartosz Bednarczyk) w Dwójkowej audycji Five oclock, 2015 r.
Jakub Jakowicz (przy fortepianie Bartosz Bednarczyk) w Dwójkowej audycji "Five o'clock", 2015 r.Foto: Grzegorz Śledź/PR2

marek wroniszewski 1200 PAP.jpg
Marek Wroniszewski: "Uwertura" Grażyny Bacewicz to utwór bardzo motoryczny

Jakub Jakowicz i pianista Bartosz Bednarczyk nagrali w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego pięć sonat na skrzypce i fortepian Grażyny Bacewicz. Był to pomysł i zamówienie radiowej Dwójki w związku z 50. rocznicą śmierci (17.01) oraz 110. rocznicą urodzin kompozytorki i skrzypaczki (5.02). - Zdziwiła nas pojemność płyty, a w zasadzie długość trwania tych utworów, bo wszystkie one zmieściły się właśnie na jednym krążku - podkreślał Jakowicz.

"Sidła". Czytamy kryminał Grażyny Bacewicz >>>

Jak przekonywał skrzypek, każda z nagranych sonat wyraźnie różni się od siebie. - Jest to też jakiś fenomen muzyki Grażyny Bacewicz, że każdy utwór prowadzi nas w nową stronę. Też jak się popatrzy na muzykę i jej życie, to cały czas czegoś poszukiwała i w zasadzie były to utwory cały czas nowe - tłumaczył gość Dwójki.

Dlaczego na IV Sonatę mówi się, że to współczesny Brahms? Czy skrzypkowie czują jakieś szczególne porozumienie z Grażyną Bacewicz? O tym w nagraniu audycji.

***

Rozmawiała: Milena Gąsienica

Gość: Jakub Jakowicz (skrzypek)

Data emisji: 17.01.2019

Godzina emisji: 20.50

Materiał został wyemitowany w audycji "Filharmonia Dwójki".

pg/bch

Czytaj także

Śladami Grażyny Bacewicz

Ostatnia aktualizacja: 17.01.2019 16:38
W audycji wybraliśmy się na spacer po Warszawie, by odwiedzić miejsca, w których żyła i tworzyła wybitna polska kompozytorka i skrzypaczka.
rozwiń zwiń