X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Czas teraźniejszy według tatarskiej wizjonerki

Ostatnia aktualizacja: 09.10.2014 09:00
We wrześniu w Dreźnie wybitny łotewski skrzypek Gidon Kremer wykonał II Koncert "In tempus praesens" jednej ze swoich ulubionych kompozytorek, pochodzącej z Tatarstanu Sofii Gubaiduliny.
Sofia Gubaidulina
Sofia GubaidulinaFoto: wikipedia/Dmitri N. Smirnov, lic. CC

Należy ona do grona najsłynniejszych kompozytorów współczesnych na świecie. Jest laureatką najbardziej prestiżowych nagród muzycznych: Praemium Imperiale oraz Polar Music Prize. Należy do Akademie der Künste w Berlinie, Freie Akademie der Künste w Hamburgu i Royal Music Academy w Sztokholmie. Gubaidulinę uważa się obecnie za jedną z największych osobowości nowej muzyki. Jej twórczość, obok dzieł Henryka Mikołaja Góreckiego, Arvo Pärta i Johna Tavenera, zaliczana jest do nurtu "nowej muzyki religijnej".

Na retransmisję występu Gidona Kremera ze Staatskapelle Dresden zaprasza do "Filharmonii Dwójki" Przemysław Psikuta.

Program:

Sofia Gubaidulina II Koncert skrzypcowy "In tempus praesens"

Anton Bruckner IX Symfonia d-moll

Wyk. Gidon Kremer - skrzypce, Staatskapelle Dresden, dyr. Christian Thielemann

(1.09. 2014, Drezno, Semperoper)
9 października (czwartek), godz. 19.30-21.30, wprowadzenie o 19.00

mm/jp

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Michał Spisak - neoklasyk w polskim sosie

Ostatnia aktualizacja: 17.09.2014 14:00
Wspaniały artysta, kryształowy człowiek, niezrównany przyjaciel - tak Michała Spisaka wspominał Witold Lutosławski. W tym roku obchodzimy setną rocznicę urodzin polskiego kompozytora, twórcy m. in. "Concerto giocoso na orkiestrę kameralną" i "Hymnu Olimpijskiego".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Warszawska Jesień: poszukiwanie dźwięku na Dalekim Wschodzie

Ostatnia aktualizacja: 21.09.2014 14:00
- Muzyka współczesna doszła w pewnym momencie do ściany. Potrzebne jej były nowe inspiracje, które odnaleźliśmy w Azji - uważa znawczyni egzotycznych kultur muzycznych Maria Pomianowska. Na Warszawskiej Jesieni posłuchamy między innymi klasycznych instrumentów chińskich oraz indonezyjskiego gamelanu.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak Andrzej Panufnik wprowadził dawną muzykę angielską do Birmingham

Ostatnia aktualizacja: 24.09.2014 10:00
- Już w pierwszym sezonie z naszą orkiestrą wprowadził do repertuaru utwory Purcella, Avisona czy Boyce'a. Przed epoką wykonawstwa historycznego to było prawdziwie rewolucyjne podejście, które zaskoczyło lokalną publiczność - opowiadał Richard Bratby, archiwista City of Birmingham Symphony Orchestra.
rozwiń zwiń